Ännu en idiot...

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Anmäl idioten. Om inte det funkar så hotar du gubbfan till livet! :mad:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Ring honom och säg att han höll på att preja dig av vägen och du vart skit rädd. Fråga vad fan det är med honom.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
K-Micke skrev:
Jag var ute och luftade Duccen idag norr om stan, har monterat på originalsystemet och skulle kolla hur den går.

Tog den trevliga vägen Brottby-Ekskogen-Kårsta som går strax väster om E18. Efter Brottby är det först 30 framför en skola, sedan 50 och sedan 70. Efter 70-skylten ökade jag på och skulle köra om en Volvo 740, precis när jag är på väg om girar bilen plötsligt till vänster och håller på att smälla in i sidan på mig. Jag bromsar först sen kör jag upp jämsides, sitter en gubbjävel där och ser helförbannad ut. Fortsätter fram, gubben tutar och blinkar med helljuset och saktar sen in och blinkar höger. När jag har en 400m lucka så ser jag i spegeln att han svänger vänster in på en liten grusväg. Jag vänder längre fram, kör tillbaks och in efter, vägen slutar efter 100m på en gårdsplan. Ser bilen stå där, ser inte gubben, står kanske 7-8 andra bilar där också. Tar regnumret och sticker därifrån.

Vad ska man göra? Jag blir så jävla förbannad på såna där idioter.
om det var en grusig gårdsplan så hade jag ställt mitt bakhjul mot han bilsida och spunnit upp så mycket grus så hela sidan hade blivit blästrad.....annars går det bra med knogskydden genom, rutan oxo......

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Lägg ut adressen så kanske han råkar ut för en olycka, typ snubblar på ett magasin 9mm kulor eller nåt?. :kulspruta

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
moralnisse på:

Varför denna agressivitet??? gubben gjorde ett misstag (ja, ett farligt sådant) men det rättfärdigar väl inte att han skall dö heller.

Alla är vi nog mer eller mindre uppmärksamma i trafiken, men att PLANERA en omkörning till en vägsträcka utan avfarter/avtagsvägar borde ju eliminera denna typen av incidenter, eller?

Säger inget om din körning K-Micke men det verkar lite som om båda var skyldiga i det här fallet, rätta mig om jag har fel.

/Moralnisse av.

Liknande saker har hänt även mig och jag blir lika arg varje gång men samtidigt vet man ju hur fort en hoj går och att det ibland kan vara svårt att se dem. tex solen i ögonen eller skymd sikt på kurvig väg mm.

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
fireblade skrev:
moralnisse på:

Varför denna agressivitet??? gubben gjorde ett misstag (ja, ett farligt sådant) men det rättfärdigar väl inte att han skall dö heller.

Alla är vi nog mer eller mindre uppmärksamma i trafiken, men att PLANERA en omkörning till en vägsträcka utan avfarter/avtagsvägar borde ju eliminera denna typen av incidenter, eller?

Säger inget om din körning K-Micke men det verkar lite som om båda var skyldiga i det här fallet, rätta mig om jag har fel.

/Moralnisse av.

Liknande saker har hänt även mig och jag blir lika arg varje gång men samtidigt vet man ju hur fort en hoj går och att det ibland kan vara svårt att se dem. tex solen i ögonen eller skymd sikt på kurvig väg mm.

Hmmm.... måste nog säga att både på & av klassas som moralkärring i mina ögon :fakta INTE BRA :skrämd

Slut quote!!
Nästa gång,,, näve genom rutan, sparka av backspegel eller om du inte vill göra detta under färd så när gubbfan stannat (rejvis förslag), hota per telefon, personligen osv,,, ja jag tror att min syn på det hela e rätt klar :rock :notme

Kevlar

Socio#3414
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
DUCATI 748SP 1996
Gnällspik skrev:
Händer mig varenda dag. Jag får inte ens hjärtklappning längre.

Storstadstrafik...

Kan bara hålla med gnällspik....händer alldelse för ofta...

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Polisanmäl honom. Visst, det kommer inte leda någonstans, men det ger honom en tankeställare som heter duga.

tob2

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
gixxer 1100
Intressant tråd

Härligt att se att det finns så mycket balanserade människor i sporthoj kretsar :tummenupp
/T

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
J*VLA IDIOT!

Om gubben vill leka polis så kan han ju söka till polishögskolan.

Bra att du klarade situationen. Man blir ju fundersam på vad gubben höll på med. Eftersom du hade en sånn stpr lucka var det ju inte så att han skulle svänga där han styrde ut mot dig. Typisk "leka polis" fasoner.

Vårdslöshet i trafik ligger ju nära till hands.

Här ligger citatet "loud pipes saves lives" nära till hands.

Läxa. Kör aldrig med orginalpipor.

Från det ena till det tredje.
Hur gick duccen med orginalrören då?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Vad är det för jävla förslag? Ring, pajja bil, polisanmäl osv. Min fråga kvarstår: Varför så feg? Du var ju vid kåken varför inte snacka och reda ut saken på en gång.
Sett liknande inlägg förr "Gubben höll på och preja så ja slog av backspegeln och sen drog jag fort som fan därifrån" istället för att konfrontera öga mot öga vid lämpligt stopp.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Tror inte att det handlar om polisfasoner. Som påpekats så händer det där dagligen när man kör i storstadstrafik. Bilar ser helt enkelt inte efter. De konstaterar att de ser en bil framför sig och en bil i backspegeln och då måste det ju vara en lucka på sidan som man kan köra in i.

Att det i denna lucka kör en mc bryr dom sig inte om.

Jag har slutat att ligga jämsides numera utan jag går upp ganska nära bilen framför om det går.

Men det är ett jävla otyg. Senast igår så blev en hoj ikullknuffad och då stod vi ändå stilla i köerna och bil som kommer från påfart in i högerfil byter till mittenfil och klipper framdäcket på mc:n framför mig.

Rubricerat "grov vårdslöshet i trafik" av farbror blå och troligtvis indraget körkort.

Inga större personskador men hade han kommit en 30-40 cm närmare mitten av hojen så hade det tagit ont.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Eller så är den här gubben hjärtligt trött på att alla motorcyklister i stockholmstrakten använder vägen som sin privata racerbana. Du råkade vara droppen som fick bägaren att rinna över denna gång. Ingenting hände som tur var, släpp det och gå vidare i livet.

Marsipulami

Guest
K-Micke skrev:
Jag var ute och luftade Duccen idag norr om stan, har monterat på originalsystemet och skulle kolla hur den går.

Tog den trevliga vägen Brottby-Ekskogen-Kårsta som går strax väster om E18. Efter Brottby är det först 30 framför en skola, sedan 50 och sedan 70. Efter 70-skylten ökade jag på och skulle köra om en Volvo 740, precis när jag är på väg om girar bilen plötsligt till vänster och håller på att smälla in i sidan på mig. Jag bromsar först sen kör jag upp jämsides, sitter en gubbjävel där och ser helförbannad ut. Fortsätter fram, gubben tutar och blinkar med helljuset och saktar sen in och blinkar höger. När jag har en 400m lucka så ser jag i spegeln att han svänger vänster in på en liten grusväg. Jag vänder längre fram, kör tillbaks och in efter, vägen slutar efter 100m på en gårdsplan. Ser bilen stå där, ser inte gubben, står kanske 7-8 andra bilar där också. Tar regnumret och sticker därifrån.

Vad ska man göra? Jag blir så jävla förbannad på såna där idioter.

Vad jag förstår på vad du skriver så gör du omkörning precis vid en avtagsväg. Fick löra mig i körskolan (en mycket bra lärare) att detta fick man inte göra, speciellt inte inne på 50 och 70 vägar.

Vidare kan jag förstå att gubben ser förbannad ut, är du säker på att det var mot dig han var förbannad, så att det inte var på sig själva, att han missat dig helt enkelt. En MC är inte lätt att se i en bil och jag förstår din text som att du troligen befann dig i den döda vinkeln.

Vidare till er andra som skriver om att slå in skallen, döda, slå sönder bilen mm, det är bara ett bevis på vilket mognad man besitter. Säger inte att jag är någon ängel precis, men innan man börjar med sånt här så är det bästa att man pratar med den som det händer med. Många av er som sitter här inne kör säkerligen som dårar själv i trafiken (inkl mig själva då jag är gasglad), inte fan får ni andra efter er.... Nej, ryck upp er istället, vi MC killar (tjejer) äger inte vägarna, långt ifrån....

Kör försiktigt nu i sommar.... :squid

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
toca1 skrev:
Hmmm.... måste nog säga att både på & av klassas som moralkärring i mina ögon :fakta INTE BRA :skrämd

Slut quote!!
Nästa gång,,, näve genom rutan, sparka av backspegel eller om du inte vill göra detta under färd så när gubbfan stannat (rejvis förslag), hota per telefon, personligen osv,,, ja jag tror att min syn på det hela e rätt klar :rock :notme

Kanske skall upplysa herrarna om att du inte är anonym när du ringer och hotar någon även om du har skyddat telenr eller mobil ...Jag har nämligen hjälpt till att spåra en kille i borås som fick för sig att han var rolig när han ringde till en kompis barn och stönade i luren.
hur tufft är det för övrigt att hota någon annonymt?

För övrigt är jag nog mer inne på getingkawas förslag att snacka med gubben...betydigt mer manligt än att sabotera en bil och i slutändan höja försäkringspremierna även på dessa fordon.

Är vi motorcyklister verkligen så duktiga att det är vi som är allmänhetens "civilpoliser" eller? ALLA gör misstag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alla som ivrar och förespråkar hämndaktioner i varierande grad hoppas jag är lika mottagliga för sådana hämndaktioner om ni själva varit "vållande" till farliga situationer för andra i trafiken.
Med tanke på toleransnivån vissa verkar besitta känns det tryggt att köra i trafiken.

K-Micke --> Alltid jobbigt med folk som dels är farliga för en i trafiken och dessutom ska leka polis men det bästa är väl att gå vidare eftersom inget hände. Alternativet att sakligt prata med mannen när du var framme vid huset hade ju också funkat.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept