K-Micke
Ny medlem
.....
Last edited:
om det var en grusig gårdsplan så hade jag ställt mitt bakhjul mot han bilsida och spunnit upp så mycket grus så hela sidan hade blivit blästrad.....annars går det bra med knogskydden genom, rutan oxo......K-Micke skrev:Jag var ute och luftade Duccen idag norr om stan, har monterat på originalsystemet och skulle kolla hur den går.
Tog den trevliga vägen Brottby-Ekskogen-Kårsta som går strax väster om E18. Efter Brottby är det först 30 framför en skola, sedan 50 och sedan 70. Efter 70-skylten ökade jag på och skulle köra om en Volvo 740, precis när jag är på väg om girar bilen plötsligt till vänster och håller på att smälla in i sidan på mig. Jag bromsar först sen kör jag upp jämsides, sitter en gubbjävel där och ser helförbannad ut. Fortsätter fram, gubben tutar och blinkar med helljuset och saktar sen in och blinkar höger. När jag har en 400m lucka så ser jag i spegeln att han svänger vänster in på en liten grusväg. Jag vänder längre fram, kör tillbaks och in efter, vägen slutar efter 100m på en gårdsplan. Ser bilen stå där, ser inte gubben, står kanske 7-8 andra bilar där också. Tar regnumret och sticker därifrån.
Vad ska man göra? Jag blir så jävla förbannad på såna där idioter.
fireblade skrev:moralnisse på:
Varför denna agressivitet??? gubben gjorde ett misstag (ja, ett farligt sådant) men det rättfärdigar väl inte att han skall dö heller.
Alla är vi nog mer eller mindre uppmärksamma i trafiken, men att PLANERA en omkörning till en vägsträcka utan avfarter/avtagsvägar borde ju eliminera denna typen av incidenter, eller?
Säger inget om din körning K-Micke men det verkar lite som om båda var skyldiga i det här fallet, rätta mig om jag har fel.
/Moralnisse av.
Liknande saker har hänt även mig och jag blir lika arg varje gång men samtidigt vet man ju hur fort en hoj går och att det ibland kan vara svårt att se dem. tex solen i ögonen eller skymd sikt på kurvig väg mm.
Gnällspik skrev:Händer mig varenda dag. Jag får inte ens hjärtklappning längre.
Storstadstrafik...
K-Micke skrev:Jag var ute och luftade Duccen idag norr om stan, har monterat på originalsystemet och skulle kolla hur den går.
Tog den trevliga vägen Brottby-Ekskogen-Kårsta som går strax väster om E18. Efter Brottby är det först 30 framför en skola, sedan 50 och sedan 70. Efter 70-skylten ökade jag på och skulle köra om en Volvo 740, precis när jag är på väg om girar bilen plötsligt till vänster och håller på att smälla in i sidan på mig. Jag bromsar först sen kör jag upp jämsides, sitter en gubbjävel där och ser helförbannad ut. Fortsätter fram, gubben tutar och blinkar med helljuset och saktar sen in och blinkar höger. När jag har en 400m lucka så ser jag i spegeln att han svänger vänster in på en liten grusväg. Jag vänder längre fram, kör tillbaks och in efter, vägen slutar efter 100m på en gårdsplan. Ser bilen stå där, ser inte gubben, står kanske 7-8 andra bilar där också. Tar regnumret och sticker därifrån.
Vad ska man göra? Jag blir så jävla förbannad på såna där idioter.
toca1 skrev:Hmmm.... måste nog säga att både på & av klassas som moralkärring i mina ögon INTE BRA
Slut quote!!
Nästa gång,,, näve genom rutan, sparka av backspegel eller om du inte vill göra detta under färd så när gubbfan stannat (rejvis förslag), hota per telefon, personligen osv,,, ja jag tror att min syn på det hela e rätt klar
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|