Ännu en olyckstråd, hur gick det för honom?

Status
Ej öppen för fler svar.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kenny var älskad av många och han saknas oss alla!

Vila i frid min vän.

Stisse
Det där är det nog ingen som misstror och ni får stötta varandra i sorgen men den som inte kunde se detta komma och inte säger "skyll dig själv" har nog stoppat huvudet i ett väldigt svart och djupt hål. Som någon sa i en annan tråd, "Darwin Award" varning på killen.

Kloka uttalanden...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3577548&postcount=47
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3394925&postcount=58
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2511771&postcount=30
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2867873&postcount=7

Själv är jag glad att han inte tog med sig någon annan i sin olycka.

VIF

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Kenny var älskad av många och han saknas oss alla!
Vila i frid min vän.
Stisse
Skönt att se dig skriva här för jag blev orolig för din skull när jag läste om olyckan. Beklagar förlusten av din vän och glöm inte att vara rädda om er själv och varandra.

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
Det där är det nog ingen som misstror och ni får stötta varandra i sorgen men den som inte kunde se detta komma och inte säger "skyll dig själv" har nog stoppat huvudet i ett väldigt svart och djupt hål. Som någon sa i en annan tråd, "Darwin Award" varning på killen.

Han må ha gjort sina val i livet men att skriva en massa skit om honom här efter hans bortgång tycker jag är vidrigt!

än en gång, har ni inget bra att skriva så håll det för er själva, många av oss sörjer honom och vill göra det utan att läsa korkade inlägg!

stisse

decca

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
6Dirty6
Detta diskuterades rätt friskt idag då vi har en gemensam kompis som heter Kenny, i samma ålder som kör sporthoj, en aning galet. Nu var det inte han utan en annan man kände till. Denna killen var inte helt normal i huvet.
Han har rätt många som sörjer honom nu men exakt alla tecken, utan undantag, var där att han skulle köra ihjäl sig. Inte om, utan när. Tyvärr.

Detta var en kille man inte kunnat hjälpa på nåt sätt utan detta var enda utvägen för honom, misstag=döden.

Tragiskt bara, men de riktiga idioterna rensar ut sig själv ibland om det så är överdos eller ihjälslagen som ihjälkörning så försvinner de av sig själv.

Killen visste inte bättre och nu gick det som det gick för honom trist nog. Tråkigt, men jag kommer inte sörja honom alls.

Kollar man vad han skrivit på detta forum kan man ju bilda sig en uppfattning om hur han var funtad i skallen - sådan var han även IRL dessvärre...

Kör lugnt ni övriga normala...

slå igen foderluckan....de blir nog bäst så....du vet så lite, de kan jag lova dig

RIP kenny...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
De som besitter tankens förmåga kan ju använda den och fundera om man ska bråka vidare och skapa mer misär, lidande eller död eller ta detta som lite lärdom och kanske bättra på attityderna i trafiken.

Gör vad ni vill, kör ihjäl er allihopa på bakhjulet utan hjälm i stan men lova att inte skada andra - däribland anhörigas känslor...

Det är ju attityderna som är helt rubbade hos vissa mc-förare. Det är inte okej att köra på det viset utan hjälm i stan iförd bara T-shirt o mjukisbrallor. Det är inte heller okej att sitta och försvara ett sådant beteende och försöka höja den avlidnes värdighet på nåt sätt.

Det skrivs inte mycket snällt om Kenny i denna tråden och låt det i sånna fall bli ett litet wakeupcall - och inte ett, fantadigattskrivasåomensomdött.

Man kan träna stunts UTAN att behöva spräcka skallen eller hetsa till snutjag. Det finns områden som lämpar sig mer till sådant än Järnvägsgatan i stan.

Att jag ens engagerar mig i detta är för att nån KANSKE innehar en aktiv hjärna och som VILL kunna fira både sin 30- som 40-årsdag och inte bara sina eller sin egens begravning/ar. Det räcker med att tänka lite. Gör man inte det har man ju ett lysande exempel på hur det går i denna tråden.
Fy fan.

Det är lätt att försköna en avliden kompis liv. Det står ju att Kenny aldrig hade en dålig dag i sitt liv där han åkte av. Hoppas verkligen inte det utan att han hade ett fantastikt och innehållsrikt liv han trivdes med. Tyvärr har jag mest hört motsatsen :(

Vila i frid verkligen, låt det nu bli den siste för i år.

Banditfredde

Raka rör o öppna spjäll
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Har inte tid :(
Detta diskuterades rätt friskt idag då vi har en gemensam kompis som heter Kenny, i samma ålder som kör sporthoj, en aning galet. Nu var det inte han utan en annan man kände till. Denna killen var inte helt normal i huvet.
Han har rätt många som sörjer honom nu men exakt alla tecken, utan undantag, var där att han skulle köra ihjäl sig. Inte om, utan när. Tyvärr.

Detta var en kille man inte kunnat hjälpa på nåt sätt utan detta var enda utvägen för honom, misstag=döden.

Tragiskt bara, men de riktiga idioterna rensar ut sig själv ibland om det så är överdos eller ihjälslagen som ihjälkörning så försvinner de av sig själv.

Killen visste inte bättre och nu gick det som det gick för honom trist nog. Tråkigt, men jag kommer inte sörja honom alls.

Kollar man vad han skrivit på detta forum kan man ju bilda sig en uppfattning om hur han var funtad i skallen - sådan var han även IRL dessvärre...

Kör lugnt ni övriga normala...

Om de e vi andra som e normala så kan det inte vara du iaf. Man önska inte sin värste ovän döden. Vi andra sörjer för killen hur o vem han nu än var. Tråkigt när sånt händer o det kan även hända den som tar det väldigt försiktigt oxå. De e iaf vad som hände en vän till mig ifjol. Han hade oturen med sig den dagen. blev knappt skador på hojen men han blev där.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om de e vi andra som e normala så kan det inte vara du iaf. Man önska inte sin värste ovän döden. Vi andra sörjer för killen hur o vem han nu än var. Tråkigt när sånt händer o det kan även hända den som tar det väldigt försiktigt oxå. De e iaf vad som hände en vän till mig ifjol. Han hade oturen med sig den dagen. blev knappt skador på hojen men han blev där.

Klart det kan hända vem som helst. Det höll på att hända mig när jag cyklade till jobbet en dag. Jag vet.
Men man behöver inte utmana det genom att köra utan hjälm, eller full, eller med ögonbindel....

Ingen har sagt att du/ni inte ska sörja er kompis, nånting annat hade bara inte varit på sin plats.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vila i frid.

MEN!!! jag har noll tolerans för attityden hos dessa självmordsbombare.
Har själv för många år sen kommit fram till en olycka där föraren av en bil fått in en whilande dåre genom förardörren. Ingen vacker syn för dom anhöriga till henne och hon skulle bara göra en vänstersväng.

Det är tufft att skriva lev livet fullt ut dö ung och bli ett vackert lik men verkligheten är så mycket mer ohygglig för anhöriga och andra som är helt oskyldiga. Han gjorde ett val och fick betala för det men jag tycker inte synd om honom, däremot lider jag med sorgen anhöriga och vänner känner.

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
RIP! Jag tycker synd om dig nu i efterhand och jag tycker synd om din familj. Tragiskt att du inte hade någon med dig som visste bättre.
Själva grejen att skriva saker om stackaren som ändå är DÖD är lite fel! Spara era tankar innom er själva istället. Alla vet ändå att sådant beteende kommer straffas med döden till slut. Till er som uppmuntrade hans sätt att köra hoj i andra tråden, jevla puckon!

/D

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Jag lider med...

Sitter här och läser och fäller nästan en tår. Jag såg Kenny... dra fram som en skållad råtta på järnvägsgatan. Han drog iväg hojjen så att varvstoppet gick i på samtliga växlar som jag kunde höra med snuten i hasorna...... Jag tog upp tråden där jag skrev att jag tyckte han var dum i huvudet... detta när han levde. Jag sitter här och läser och kan inget annat är faktiskt sörja. En familj som förlorat en son. Inget ändrar det faktum att där är människor som lider att en kille har mist livet. Respekt och vördnad till familj.

Sedan vad som orsakade hans olycka. Inga skydd, inget alls. En hjärna totalt oförstående till vad som kunde hända. Det kan vi diskutera till domedagen. Låt det vara. Tyvärr valde han vägen själv och det glädjer mig att ingen annan oskyldig sate kom till skada.

Tragiska är att han dog.

Till överlevande stunt vänner kan jag bara framföra att jag förstår er sorg om han nu var en god och trogen vän som gick att lita på. Respekt till er. Men jag ber er ödmjukast att lägga ner samma funderingar som den mytomspunne kenny hade. Fortsätt stunta och fortsätt ha kul men utsätt inga andra för den fara som kenny gjorde. Jag har bara föreställt mig det värsta att ha en stuntgalning i 200+ uppkörd i röven på mig bara för att han tycker det är kul att köra hoj på bakhjulet med snuten efter sig. Så stunta gärna men håll er på platser där ni kan ha kul utan att skada.

Jag ber er.

Ta inte efter kenny.

Lär er av kennys misstag och det största misstaget av dom alla.

hans dumdristigheter tog livet av honom...

tvåeggat känslomässigt utal:

Jag känner ett obehag av att han tyvärr dött, men ett lugn av att han inte kommer skada någon i sin framfart längre

RIP

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Han må ha gjort sina val i livet men att skriva en massa skit om honom här efter hans bortgång tycker jag är vidrigt!

än en gång, har ni inget bra att skriva så håll det för er själva, många av oss sörjer honom och vill göra det utan att läsa korkade inlägg!

stisse

Trist för er som är kvar och hoppas ni kommer över den värsta sorgen snabbt.

Tyvärr så kan man inte bara säga A och sedan ge fan i B. Det går inte att vara "cool/ball" ena dagen och sedan förvänta sig att att alla ska vara tysta nästa.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Förbannat tråkigt när en ung människa mister livet, oavsett hur man är "funtad" eller väljer att leva..

Kände inte grabben men tror mig ha sett honom uppför Tinkarpsbacken, sittandes på tanken med benen över styret.. på bakhjulet dessutom! :)

Tankar till anhöriga och vänner..

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
Kände inte han så jätte bra.. men det lilla jag kände han så va han en riktigt härlig typ..
Vila i frid Kenny!

pidde85

wheelie master
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
yamaha raptor 700se-07 med massa godis
lägg ner nu för fan

ska ni fortsätta smutskasta så gör det på någon som kan försvara sig.
sen förden delen gör vi alla våra egna val vi har alla våra värderingar och lever efter eget huvud. vi väljer alla hur vi ska uppföra oss,.
sen för den delen så är det inte många som följer lagarna i vårat samhälle.
men det är lätt att kasta skit på andra när man inte reflekterar över hur man själv kör????????
vila i frid kenny

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sen förden delen gör vi alla våra egna val vi har alla våra värderingar och lever efter eget huvud. vi väljer alla hur vi ska uppföra oss,.
men det är lätt att kasta skit på andra när man inte reflekterar över hur man själv kör????????
vila i frid kenny

De som inte gillade hans sätt att framföra hojen på strax innan han smackade räcket i en vanlig vänsterkurva(?) kör säkert inte utan hjälm. Inte för att det är lag på det, utan för att de har lite mer att vara rädd om.

Det hade skrivits likadant även om han hade överlevt, tänk så istället för att det är så synd om honom för att han inte kan försvara sig själv.

Bygg inte upp en massa aggressioner mot folk som inte gillar att man kör utan hjälm på ett hjul med benen i luften utan reflektera lite över hur fruktansvärt onödig hans död var och verka för att dina hbg stuntcrew inte gör nåt liknande.

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
De som inte gillade hans sätt att framföra hojen på strax innan han smackade räcket i en vanlig vänsterkurva(?) kör säkert inte utan hjälm. Inte för att det är lag på det, utan för att de har lite mer att vara rädd om.

Det hade skrivits likadant även om han hade överlevt, tänk så istället för att det är så synd om honom för att han inte kan försvara sig själv.

Bygg inte upp en massa aggressioner mot folk som inte gillar att man kör utan hjälm på ett hjul med benen i luften utan reflektera lite över hur fruktansvärt onödig hans död var och verka för att dina hbg stuntcrew inte gör nåt liknande.

För att fylla på lite så skall jag bara addera efter ganska säkra källor hur faktiskt stackars kenny såg ut och hur man fick dölja hans ansikte samt kroppsdelar för nära och kära när dom fick identifiera honom.

speed kills och har du inte skydd dör du.... och dessutom blir kraftigt förstörd. fy faan för efterlevande att se honom så.

lider med familj men är nästan lite förbannad just nu

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
Varför ska folk bli helgon när dom gått bort?

Låt folk säga vad dom vill, det lär inte förändra något...

Känns som Kennys öde var självförvållat och jag är glad att ingen annan kom till skada vid olyckan.

Tycker synd om vänner och anhöriga.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
vila i frid kenny

Trist med förlusten. Beklagar.

En reflektion över ditt inlägg, som inte har med den avlidne att göra men som du kan fundera över.

Polen 1939.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
vila i frid kenny

Vadå smutskasta!! det finns ju andra faktorer som öht inte tas upp här med tanke på anhöriga och vänner. Hylla honom bäst ni vill jag vet, så min åsikt om "olyckan" står jag för.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...