maverick_750rr skrev:
Snälla ta mitt körkort nån.........
750RR
Bättra att riskera att köra ihjäl sig själv & andra iställetPirro skrev:Varför stanna när man vet att lappen kommer att ryka? Detta är för mig ett mysterium...
Sedis skrev:Intressant med dessa diskussioner tycker jag.....roligt med olika åsikter och argument för dessa....personligen så kör jag för
Jag tror att ingen här inne är arga på polisen som du verkar att tro utan en kombination av frustration av att man kört för fort och torskat i "onödan" och en annan fundering som kanske lyder: "fan fan fan, jag skulle gasat istället!!" Kan leda till ett intryck av argsinthet mot bosse.
Sen hjälper det ju inte om man känner till omvärldens kriminalitet som flyter på i vanlig takt runt knuten samtidigt som nån står och predikar vilken idiot du är som kör som en "dåre" fast vägen är helt ren, parkering på den ena sidan, Högt staket på den andra.
Till mig frågade polisen hur fan jag kunde ha en sån enorm hastighet på en 50sträcka (full 5:e växel ) han gjorde ett nykterhets test och hade inga mätningar på hastigheten men försökte hela tiden luska ut från mig men ack va han bedrog sig. Svarade att jag hade ingen aning och han var helt sann som trodde jag visste hastigheten! När det går så fort på en 50 sträcka så är det oansvarslöst att inte focusera på vägen svarade jag i reflex, jävlar va sur han blev Håller för h-v på stora vägen skrek han blodröd i trynet!
Poängen: Jag körde på ett område det finns 0 chans till utfart, vilt, barn mm på kvällstid och ignorerade hastighets begränsningarna och bedömde istället. Ute på motorvägen var det mycket större chanser ansåg jag än på just detta område.
Vad menar du egentligen? Om du medvetet bryter mot lagen och åker fast så är det ändå inte ditt fel?RRickard skrev:Bra sikt och vägförhållanden.. DET anpassar jag min fart efter inte skyltar.. varför ska man då skylla sig själv????
Vad jag tror han menar är att lagar inte är annat än lagar, hänvisningar för vad som skall gälla.Rundningsmärke skrev:Vad menar du egentligen? Om du medvetet bryter mot lagen och åker fast så är det ändå inte ditt fel?
/A
Fredrich skrev:Vad jag tror han menar är att lagar inte är annat än lagar, hänvisningar för vad som skall gälla.
Du har själv aldrig kört över en heldragen linje hör jag...
Aldrig slängt ett godispapper i naturen?
Hastighetsskyltar påvisar "Rekommenderad hastighet".
Inget annat.
Och för er som inte fattar vad jag menar:
- ALLA lagar bygger på att du själv skall veta vad som är rätt och fel.
Pappsens fall är ett klockrent exempel på en polis som
inte förstått sin funktion alls.
FINNS det mindre risk att något händer så är det upp till
dig om du vill köra fortare än tillåtet. Det är alltid din körning, ditt ansvar.
Vi skulle inte alls behöva hastighetsbestämmelser om
bara samtliga personer körde med insidan av skallen.
Detta gäller SPECIELLT i områden med oskyddade människor.
Samma sak gäller det omvända. Vi kan köra 400knyck
ute på motorvägen, det är upp till dig om du gör det eller
inte. Men det är DITT ansvar om något händer.
Det var det vi alla skulle lära oss i trafikskolan.
Att ta sitt ansvar.
Jodå, jag kör för fort också...varje gång jag är ute och kör.Fredrich skrev:Du har själv aldrig kört över en heldragen linje hör jag...
Nja, "Högsta tillåtna hastighet"...Originally posted by Fredrich
Hastighetsskyltar påvisar "Rekommenderad hastighet".
Bingo skrev:Vilket brott är svårast; att man kört för fort eller att man gnäller? Alla verkar acceptera själva brottet (och framhärda i sin egen brottsutövning), men många verkar inte kunna acceptera gnället.
Känns avigt för mig. "Dubbelmoraliskt".
TLR-Johan skrev:Hahahahaha 2. Vad är det som får dig att tro att Polisen agerar felfritt?? Upplys mig!!
Varför kan det inte lika gärna vara inkompetenta, motivationslösa och allmänt sura poliser som inte fått på länge som skrockar lite inbördes om hur skoj det skulle vara att sätta fast annars hederliga skattebetalare?? Bestämmer sig ställa sig där garanterad utdelning i mäng sker o skiter fullständigt i politikernas visioner??
Jag säger inte att det är så men att plumpa ur sig något sådant Teddy är ju befängt.
UltraMarine skrev:Jag ser gärna mer "närpoliser" och mindre trafikpoliser.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|