Ännu en som blir av med körkortet..

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jag skulle vilja se inkomstbaserade bötesbelopp som i Finland. Jag höll på att garva på mig när Nokia-chefen fick några hundratusen i böter för en fortkörning.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag vill inte ha mitt körkort längre, jag tror jag kommer ha ihjäl nån vikken dag som helst :(

Körde häromdan i 90+ på en grusväg där det var 10skyltat :(

Körde idag i ett bostadsområde i Båstad i 70+ där det var 30skyltat. :eek:

Allting med en 3tons glassbil........ inte bra alls....... i rondellerna kommer jag nog snart upp på 2 hjul o jag lär mig heller inget av det. Jag är en riktig bildrulle.
Skulle köra om en merca idag med en turk i och han bara gasar på o fattar inte att han e olaglig och jag får möte :crash Jag kunde inte bromsa för det hade kommit bilar bakom mercan nu o gasa jag hände det inget om man bara ha 13hk i sin glassbil..... Föraren som jag mötte kunde inte väja o bara fortsatte rakt fram så jag grep efter mitt bälte o spännde fast mig o började bromsa satan i det. Mercan la sig till höger i sista sekund o jag svängde med. Tror det kunde slutat rätt illa där......... :(

Snälla ta mitt körkort nån.........

750RR

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Sen det här med poliser...... jag tänker söka in till polishögskolan sen när jag slutat vara kriminell :rolleyes: ska bara mogna först litt.......

Men det som e tramsigt som fan är att jag tjänar mer än en vanlig polisaspirant NU och utsätter mig inte ens för hälften av de risker man gör som polis. Samt att jag bara träffar treevliga människor på mitt jobb, som polis träffar man alltif folk i jobbiga situationer och folk som är från vettet eller chockade etc. Listan kan göras lång.

Varför jag vill? För att jag är moralens man nr1 :tummenupp

Kommer skitungar till mig o tigger glass ska de först rabbla upp allt de lärt sig den dagen o kan de inte det så får de gå hem....... jag e den elake glöassmannen :brynad

750RR

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Varför stanna när man vet att lappen kommer att ryka? Detta är för mig ett mysterium...

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
maverick_750rr skrev:

Snälla ta mitt körkort nån.........

750RR

Om du kör så där, så beklagar jag att jag inte kan ta det. En glassbil kör ju just där det finns barn och då får du väl för själva f*n anpassa ditt framförande av fordonet därefter!!

/Arg fembarnsfar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Pirro skrev:
Varför stanna när man vet att lappen kommer att ryka? Detta är för mig ett mysterium...
Bättra att riskera att köra ihjäl sig själv & andra istället :fatta!
Jag stannade och tog 4 månader istället, jag är korkad & feg :fakta

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Intressant med dessa diskussioner tycker jag.....roligt med olika åsikter och argument för dessa....personligen så kör jag för fort då och då...men som jag skrivit i en tidigare tråd så räknar jag med att polisen kan stå där och ta mig för fortkörning...har man inte det med i beräkningen när man kör 200 km/h på en 70 skyltad väg så ska man nog börja fundera på hur man är funtad där uppe...kör för fort om ni vill men ta konsekvenserna av det...inget mer om det...

Jag tycker poliserna gör ett bra jobb...för det mesta...och utifrån de resurser de har att använda sig av...skulle gärna se fler närpoliser för att få ner kriminaliteten i bostadsområdena...sen tycker jag definitivt att man ska ha trafikövervakning eftersom jag tror det minskar olyckorna...

Det som är mest intressant i den här tråden är det första inlägget som startade diskussionen...att man kör 100 på en 50 väg...och blir arg på poliserna för att man kör för fort...du måste ju ha förstått att du kunde bli av med kortet när du körde i den hastigheten på den vägen...

Det är som med alla andra brott som personer begår....om man åker fast så blir det någon form av konsekvens....

Sen har jag fullt upp med att klura ut om jag är en moraltant bara för att jag tycker så här...*ler*...

Sedis

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Sedis skrev:
Intressant med dessa diskussioner tycker jag.....roligt med olika åsikter och argument för dessa....personligen så kör jag för

Jag tror att ingen här inne är arga på polisen som du verkar att tro utan en kombination av frustration av att man kört för fort och torskat i "onödan" och en annan fundering som kanske lyder: "fan fan fan, jag skulle gasat istället!!" Kan leda till ett intryck av argsinthet mot bosse.

Sen hjälper det ju inte om man känner till omvärldens kriminalitet som flyter på i vanlig takt runt knuten samtidigt som nån står och predikar vilken idiot du är som kör som en "dåre" fast vägen är helt ren, parkering på den ena sidan, Högt staket på den andra.

Till mig frågade polisen hur fan jag kunde ha en sån enorm hastighet på en 50sträcka (full 5:e växel :rodnar ) han gjorde ett nykterhets test och hade inga mätningar på hastigheten men försökte hela tiden luska ut från mig men ack va han bedrog sig. Svarade att jag hade ingen aning och han var helt sann som trodde jag visste hastigheten! När det går så fort på en 50 sträcka så är det oansvarslöst att inte focusera på vägen svarade jag i reflex, jävlar va sur han blev :fatta! Håller för h-v på stora vägen skrek han blodröd i trynet!

Poängen: Jag körde på ett område det finns 0 chans till utfart, vilt, barn mm på kvällstid och ignorerade hastighets begränsningarna och bedömde istället. Ute på motorvägen var det mycket större chanser ansåg jag än på just detta område.

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Klart att polisen måste kontrollera hastigheten även om många regler och hastighetsgränser är vansinniga. Vi ska klaga på dom politiker som väljs år efter år och vi ska kanske titta lite noggrannare på vilka personer vi röstar på. Nu sitter det en mkt stor mängd personer som är 60+ i riksdagen och regering är ju inte direkt känd för att uppmuntra eget ansvar. Snart kommer väl inkomstrelaterad fortkörningsavgift s.a. och obligatorisk fartsändare på alla fordon – enkelt och bra - böterna dras automatiskt från lönen precis som den demokratiskt beslutatde taxeringen. Någon som vill starta ett alternativt Sverige

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Jag Fattar verkligen inte dom som klagar på att han kört för fort!!! Alla vet väll att de e det sista man vill höra?!?! Jag vart själv av med KK i december.. 83 på 50 väg.. vart ett jävla liv när jag la in en tråd om det.. Skyll mig själv skrev dom flesta... ja kanske det men om ni tycker det så kan ni väll hålla käften??
Bra sikt och vägförhållanden.. DET anpassar jag min fart efter inte skyltar.. varför ska man då skylla sig själv???? Det är väll för faan inte kul att bli av med KK!??! :mad:
Nää, dom ville väll bara ha in lite extra pengar till firma festen den dagen tror jag mer på.. :fakta
varför lägga in tråden om man inte tål höra kritik kommer säkert nån skriva nu.. JO för att man sitter hemma och e förbannad och vill skriva av sig lite!!!!
Lider med dig och hoppas det löser sig!!

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
RRickard skrev:
Bra sikt och vägförhållanden.. DET anpassar jag min fart efter inte skyltar.. varför ska man då skylla sig själv????
Vad menar du egentligen? Om du medvetet bryter mot lagen och åker fast så är det ändå inte ditt fel?

/A

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Rundningsmärke skrev:
Vad menar du egentligen? Om du medvetet bryter mot lagen och åker fast så är det ändå inte ditt fel?

/A
Vad jag tror han menar är att lagar inte är annat än lagar, hänvisningar för vad som skall gälla.

Du har själv aldrig kört över en heldragen linje hör jag...
Aldrig slängt ett godispapper i naturen?

Hastighetsskyltar påvisar "Rekommenderad hastighet".
Inget annat.

Och för er som inte fattar vad jag menar:
- ALLA lagar bygger på att du själv skall veta vad som är rätt och fel.
Pappsens fall är ett klockrent exempel på en polis som
inte förstått sin funktion alls.

FINNS det mindre risk att något händer så är det upp till
dig om du vill köra fortare än tillåtet. Det är alltid din körning, ditt ansvar.

Vi skulle inte alls behöva hastighetsbestämmelser om
bara samtliga personer körde med insidan av skallen.
Detta gäller SPECIELLT i områden med oskyddade människor.

Samma sak gäller det omvända. Vi kan köra 400knyck
ute på motorvägen, det är upp till dig om du gör det eller
inte. Men det är DITT ansvar om något händer.

Det var det vi alla skulle lära oss i trafikskolan.
Att ta sitt ansvar.

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Fredrich skrev:
Vad jag tror han menar är att lagar inte är annat än lagar, hänvisningar för vad som skall gälla.

Aldrig slängt ett godispapper i naturen?

Inget annat.

Och för er som inte fattar vad jag menar:
- ALLA lagar bygger på att du själv skall veta vad som är rätt och fel.
Pappsens fall är ett klockrent exempel på en polis som
inte förstått sin funktion alls.

FINNS det mindre risk att något händer så är det upp till
dig om du vill köra fortare än tillåtet. Det är alltid din körning, ditt ansvar.

Vi skulle inte alls behöva hastighetsbestämmelser om
bara samtliga personer körde med insidan av skallen.
Detta gäller SPECIELLT i områden med oskyddade människor.

Samma sak gäller det omvända. Vi kan köra 400knyck
ute på motorvägen, det är upp till dig om du gör det eller
inte. Men det är DITT ansvar om något händer.

Det var det vi alla skulle lära oss i trafikskolan.
Att ta sitt ansvar.

Tack.. skulle precis svara men känns som du redan skrivigt det mesta :)

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Fredrich skrev:
Jodå, jag kör för fort också...varje gång jag är ute och kör.
Poängen är att jag kör för fort trots att jag vet att jag inte "får", då
får jag också skylla mig själv om jag åker fast, svårare än så är det inte.

Sen kan man ha åsikter om hastighetsbegränsningar och polisens prioriteringar,
men det är en annan fråga.

Originally posted by Fredrich
Nja, "Högsta tillåtna hastighet"...

/A

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vilket brott är svårast; att man kört för fort eller att man gnäller? Alla verkar acceptera själva brottet (och framhärda i sin egen brottsutövning), men många verkar inte kunna acceptera gnället.

Känns avigt för mig. "Dubbelmoraliskt". :rolleyes:

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Min TRX gick sönder
Bingo skrev:
Vilket brott är svårast; att man kört för fort eller att man gnäller? Alla verkar acceptera själva brottet (och framhärda i sin egen brottsutövning), men många verkar inte kunna acceptera gnället.

Känns avigt för mig. "Dubbelmoraliskt". :rolleyes:

Kanske lite dubbelmoral, inte vet jag :confused:

Hade jag blivit av med kortet hade jag också velat gnälla av mig...kanske.....förmodligen

Och jag lider med de som blivit av med kortet, inget kuls alls :(

Det jag tycker är snett är när man skyller på polisen för att man loosar kortet. Det är ju inte deras fel att man bryter mot lagen.
Vi bryter alla mot olika lagar lite emellanåt, men om man gör det medvetet får man fan ta och skylla sig själv om man åker dit

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
TLR-Johan skrev:
Hahahahaha 2. Vad är det som får dig att tro att Polisen agerar felfritt?? Upplys mig!!
Varför kan det inte lika gärna vara inkompetenta, motivationslösa och allmänt sura poliser som inte fått på länge som skrockar lite inbördes om hur skoj det skulle vara att sätta fast annars hederliga skattebetalare?? Bestämmer sig ställa sig där garanterad utdelning i mäng sker o skiter fullständigt i politikernas visioner??
Jag säger inte att det är så men att plumpa ur sig något sådant Teddy är ju befängt. :whip

Med tanke på att det är politikerna och inte snutarna som är kåta i nollvisionen så passar väll resonemanget rätt bra? Det är ju politikerna som är ute efter ett drogfritt (så länge de inte tjänar kosing på det. "systembolaget") och trafiksäkert samhälle... Då ger de i sin tur order till Rikspolisstyrelsen att utföra detta som i sin tur för det vidare till gubbarna i blått... Det är därför man inte får köra fort eller bränna hemma... :rolleyes:

Sen blir det ju inte direkt lättare när en del av dem givetvis tycker det är skitskoj o jävlas med folk... bor under samma tak som bergslagens fränaste snut... har ni blitt av med lappen i Lindesbergs kommun så lovar jag att det var han som tog er... :crash

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Tungt.. har hört att man kan ringa och fråga lite fräckt Polisen om vart de kommer att ha kontroller?? Nån som har erfarenhet av det. undrar om snuten står mellan oslo- Karlstad på torsdag :mad:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ni stackare som kör för fort. Det är klart att det känns hemskt när lagens långa arm kommer o nyper er i örat o drar in er körkort för att ni har brytit mot en lag. Men räkna inte med att alla lider med er. Vissa tycker synd om er och vissa tycker ni får skylla er själva.

Det är väl klart att man vill skriva av sig när något sådant här har hänt, men snälla, skippa alla fula ord som handlar om att poliserna är dumma i huvudet, dom kan dra åt helvete o vice versa. Var tacksamma att dom finns istället..

Kör ni för fort. Stanna o ta era böter och TA DET SOM EN MAN!
Gnäll inte på poliserna, dom gör sitt jobb..

Maverick750RR- Jag vill inte ens höra att du kör på tok för fort i 30 områden. Gå o tala om det till snuten så kan dom dra ditt körkort.
Låter som du försöker imponera med dina bedrifter i talangen fortkörning.... :fatta!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS