Rigge skrev:Vadå av/på det är ju inge bra... enklare att ge en näve gas å
rycka till lite efter ett tag så kommer den, av/på blir bara okontrollerat.
Funatic skrev:Håller med, men det är ju lite beroende på hoj och om det är omdrevat eller inte, Jag kan i alla fall intyga att Rigge vet vad han pratar om =) Den killen kan slanga!
DisqoBizkit skrev:Ok! där ser man! jag trodde av/på var det snällare sättet jämfört med koppling, det där med att rycka lite får jag väl prova då! men det känns inte som det räcker?! Jag har iofs bara 0,75 liter.. Har bytt drv.pkt i dag dock, en kug ner fram, men jag har inte riktigt hunnit testa skillnaderna!
Okej! det får bli mitt nästa projekt att lära mig ordentligt!Rigge skrev:Grejen är den att det ska timeas ordentligt, går inte bara att ge fullt och slita som ett djur. Ge mycket gas från lågt varv, när den börjar dra som fan så gungar man till med hela kroppen och sliter till, behöver inte alls va hårt heller.
DisqoBizkit skrev:Okej! det får bli mitt nästa projekt att lära mig ordentligt!
En annan sak jag tänkte på, nu när jag endå har dig på tråden! ;-
Att stå upp, fan jag tycker det blir ett så innihelvetes ryck och blåser som fan!
är det en vanesak, eller finns det fina tips där med?
Rigge skrev:Grejen är den att det ska timeas ordentligt, går inte bara att ge fullt och slita som ett djur. Ge mycket gas från lågt varv, när den börjar dra som fan så gungar man till med hela kroppen och sliter till, behöver inte alls va hårt heller.
Fire skrev:Går det även med en 600 som min??.. Känns som det iaf.. för laddar man för fullt och marken är lite ojämn så reser sig framhjulet fast det inte var tänkt..
![]()
Rigge skrev:Haha svarade du inte på din egen fråga nu?
DisqoBizkit skrev:Kanske inte ryck men, om man gör så som du säger så blir det mycket mjukare förstås!
En annan grej då.. Jag kom ihåg min gammla ninja 600, en 94 kanske eller nåt, den var inga problem att styra på bakhjulet, denna jag har nu går rakt fram varken jag vill eller inte, är det bara så på vissa modeller eller kan det ha med bakhjulet eller nåt att göra?
Vad tror du?
Många frågor! ;-)
vilken gixxer har du, jag har bara 750, och den är helt hysterisk på ettan, jag var bättre på bakan med min gamla ninja 600, denna jag har nu är lite för bråkig än så länge på ettan, jag måste få lite mer koll på den! På tvåan är den som ninjan var på ettan ungefär! alldeles lagom!sandstream skrev:Var ute på en stor parkering idag och testade av/på på ettan och det fungerar bra för mig. Men precis som Rigge skriver handlar det om timing! Ibland får jag upp den och ibland inte och det beror garanterat på att jag är talanglös![]()
Det där med att gunga till med hela kroppen på tvåan måste jag testa!![]()
sandstream skrev:Var ute på en stor parkering idag och testade av/på på ettan och det fungerar bra för mig. Men precis som Rigge skriver handlar det om timing! Ibland får jag upp den och ibland inte och det beror garanterat på att jag är talanglös![]()
Det där med att gunga till med hela kroppen på tvåan måste jag testa!![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |