Ännu ett "hedersmord"... Fy fan..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Det som däremot är löjeväckande är att du försöker måla upp en bild av att detta vore synonymt med så gott som alla invandrare..

Där har du fel, jag har inte gjort så medvetet. Beklagar om det uppfattas så.

Ps. Vi för liknande diskussioner i två trådar nu. Ska vi enas om denna?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Där har du fel, jag har inte gjort så medvetet. Beklagar om det uppfattas så.

Ps. Vi för liknande diskussioner i två trådar nu. Ska vi enas om denna?

Det är iaf så jag uppfattat det allt för många gånger och det finns ett par som är sju resor värre än dig.

Själv ser jag inte att man vinner något genom att förneka en överrepresentation. Men man måste kunna diskutera den utan att för den skull konstant försöka förknippa den med en hel grupp...

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Den italienska vendettan är också hedersmord med hela släkten involverad. Å ja, jag vet att det normalt inte riktar sig mot dottern i släkten för det kommer säkert någon anse är en otroligt viktig skillnad....
Men även vendettan har syftet att "reparera" en släkts heder, vilket alltså är poängen här.
detta gör att jag misstänker att italienare egentligen är smygmuslimer och att påven nog har en liten bönematta i sin hatt! :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Långa farbron skrev:
Allt är stockholmarnas fel :mad:

Så det så.

Jag har hört att du går omkring och gängvåldtar små söta töser där nere.... Det som avslöjar dig är att du gängvåldtar dem ensam!

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
Chrille skrev:
Fasen osså! :huvet

Nä, seriöst så är det helt för jävligt vilken sjuk värld vi lever. Det är inte bara muslimer som gör sånt här även om folk gärna glömmer det ibland.

Tänker inte ge mig in i någon "geografisk" pajkastning, men den enda etniska tillhörighet som nämns i artikeln i AB är pojkvännens. Därför kanske man inte skall vara så snabb med att dra slutsatser åt varken ena eller andra hållet.

Förövrigt anser jag att folk som agerar som flickans föräldrar förtjänar ett phett nakcskått oavset hår/hudfärg och födelseort. :kulspruta

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
korvgubbe skrev:
Ett hedersmord är väl ett hedersmord oavsett hur många andra inom den egna etninska gruppen som "stödjer" eller begår samma handlingar...

Då har vi inte samma uppfattning om vad ett "heders" mord är. Lika lite som jag tror att en majoritet av muslimska invandrare försvarar hedersmord så tror jag att det finns några etniska svenskar som tycker att gärningarna ifråga är motiverade. Min uppfattning är dock utifrån rapporteringen kring Fadime och Pela mfl att det är väsentligt färre (om än relativt få) etniska svenskar som inom ramen för sin religiösa/kulturella övertygelse skulle försvara ovan gärningar. Men jag kan ha fel.

/Olzki

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Olzki skrev:
Min uppfattning är dock utifrån rapporteringen kring Fadime och Pela mfl att det är väsentligt färre (om än relativt få) etniska svenskar som inom ramen för sin religiösa/kulturella övertygelse skulle försvara ovan gärningar. Men jag kan ha fel.

/Olzki

Eh.. ja?!
"Stödet" eller bruket av hedersrelaterat våld är ju uppenbart mer frekvent förekommande inom vissa grupper som t.ex. vissa Kurder.
Att ytterst få etniska svenskar stödjer detta innebär väl inte att en svensk inte kan hedersmörda någon?! Det var väl artikeln ett exempel för.. I mina ögon var det ju ett klart fall av hedersrelaterat våld där pappan försöker styra dottern och när inte det går straffa henne... Så det är precis samma mekanism...

Sen är det väl fortfarande ingen som hävdat att denna typ av handlingar är lika vanliga bland etniska svenskar som bland vissa andra befolkningsgrupper på klotet....

Detta till trots hävdar jag att det är samma bakomliggande mekanismer..

akerstrom

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Ingen
korvgubbe skrev:
med tanke på hur gärna du Markus vill få folk att tro att det är så gott som det enda de gör de där nysvenskarna när de inte gängvåldtar eller kallar svenska tjejer hora...
:rolleyes:

Jo, men du säger ju ändå själv vilka det är som utför de där handlingarna när du skriver så där...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
akerstrom skrev:
Jo, men du säger ju ändå själv vilka det är som utför de där handlingarna när du skriver så där...

Gör jag? Den medvetna misstolkningen skulle t.o.m kunna få Markus grön av avund... Fast å andra sidan skulle nog inte en han göra en så plump tolkning ens de dagar han är på sitt hetsigaste humör...

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,707762,00.html

:kocko

Det är ju bara de som gör sånt.. Borde kunna exportera dem till skåne och därefter till Danmark.. Där i Kungsbacka verkar de nästan lika skadade som i Gtb!

Ja det gäller för oss svenskar att ta till oss av all den spännande kultur som våra nysvenskar kan erbjuda oss... här är några som lyssnat till Måna. Integration i ett nötskal.

Men något mord var det ju inte frågan om och heder ja kanske. Det kan också varit om omtanke om dottern.

Här får du se ett riktigt hedersmord: http://expressen.se/index.jsp?a=442694

Edit1: Länken utbytt pga korvstoppning.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Det kan också varit om omtanke om dottern.

Hur fan är du skapt? Omtanke om dottern?

"- Vi gillar inte din kille så nu ska vi karva ungen ur magen på dig eller sparka ihjäl ungen!"

...börjar gissa att AH inte är dina initialer utan din mustageprydde idols initialer.

Edit1:
....fasiken.. det var ju länge sedan vi hade någon nynasse som satt å spred propaganda på forumet... Och vissa som hävdar att SVT är vinklade....
www.nationell.nu :rofl

Edit 2:
"Sverige är en skendemokrati som bygger på ett härskande förtryck genomfört av den sittande statsmakten. " :rofl

"Men Min Kamp(Mein Kampf) är trots allt en nationalistisk urkund med oöverträffliga tankar och idéer"

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ja vad trevligt, det var länge sen.....

Ok var ska vi börja?

"Människans Raser"? Eller kanske "Den judiska frågan", eller ska vi rent av dra till med "Mångkulturens offer"?

Sicken skit det finns......

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Hur fan är du skapt? Omtanke om dottern?

"- Vi gillar inte din kille så nu ska vi karva ungen ur magen på dig eller sparka ihjäl ungen!"

...börjar gissa att AH inte är dina initialer utan din mustageprydde idols initialer

Ja just det, visst är det fruktansvärt. Tyvärr så verkar alltför många kvinnor drabbas av sina föräldrar och släktingars vrede när de väljer fel kille. För att visa hur långt det kan gå så bifogades länken. Jag tror säkert att du kan googla fram något liknande. Vad som står där för övrigt har jag ingen koll på, jag är inte ansvarig utgivare för allt skit på internet.

Är det möjligtvis så att du misstänker att det är något sakfel i artikeln som gör att den frångår ämnet hedersmord så kanske du kan åperopa detta på ett behärskat sätt.

korvgubbe skrev:
...börjar gissa att AH inte är dina initialer utan din mustageprydde idols initialer

Det är väl snarare så att du tar fram en ettikett ur ditt fördomsförråd som är enkel och praktisk att klistra på folk.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Chris Ash skrev:
Ja vad trevligt, det var länge sen.....

Ok var ska vi börja?

"Människans Raser"? Eller kanske "Den judiska frågan", eller ska vi rent av dra till med "Mångkulturens offer"?

Ja visst gör det....

Jag gjorde samma analys av aftonbladets hemsida så kommer man fram till samma slutsats:

"60% av läsarna tror på sierskor"?

"Kvinnor har bäst sexliv...."?

"Här exploderar bomberna"?

"Kvinnor vill ha en smäll"?

Det finns bara en rimlig lösning på exemplen ovan:

Nolltolerans :fakta

Din linje "de smygrasistiska svenskarnas fel" har inte funkat än så länge....inte någonstans.

Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
korvgubbe skrev:
Eh.. ja?!
"Stödet" eller bruket av hedersrelaterat våld är ju uppenbart mer frekvent förekommande inom vissa grupper som t.ex. vissa Kurder.
Att ytterst få etniska svenskar stödjer detta innebär väl inte att en svensk inte kan hedersmörda någon?! Det var väl artikeln ett exempel för.. I mina ögon var det ju ett klart fall av hedersrelaterat våld där pappan försöker styra dottern och när inte det går straffa henne... Så det är precis samma mekanism...

Sen är det väl fortfarande ingen som hävdat att denna typ av handlingar är lika vanliga bland etniska svenskar som bland vissa andra befolkningsgrupper på klotet....

Detta till trots hävdar jag att det är samma bakomliggande mekanismer..

Medger ett syftningsfel i mitt tidigare inlägg men jag var hungrig just då och maten väntade :tungan. Likväl anser jag att det är en väsentlig skillnad.

För mig, och flera med mig när jag frågat om kring, innebär ett hedersmord ytterligare en dimension än vad som är gällande i detta fall. Att de två föräldrarna misshandlar sin gravida dotter (de har ju trots allt inte funnits skyldiga för "mord" av påföljden att döma) för att fadern är "invandrare" är för mig någon form av vidrigt rasistisk våld. Inte det våld som förknippas med systematisk patrialkaliskt förtryck av kvinnor, förankrat i en kulturell/religiös avart där gärningsmännen med stöd av släktingar inte ens i rätten ångrar sitt dåd.

/Olzki

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
ah17 skrev:
Ja visst gör det....

Jag gjorde samma analys av aftonbladets hemsida så kommer man fram till samma slutsats:

"60% av läsarna tror på sierskor"?

"Kvinnor har bäst sexliv...."?

"Här exploderar bomberna"?

"Kvinnor vill ha en smäll"?

Det finns bara en rimlig lösning på exemplen ovan:

Nolltolerans :fakta

Din linje "de smygrasistiska svenskarnas fel" har inte funkat än så länge....inte någonstans.

Vilken är min linje?

Jag delar ditt förakt för aftonbladet by the way. Om du nu är lika duktig och applicerar lite källkritik på den där nazihemsidan du länkade till så har du kommit en bit till på vägen. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Vilken är min linje?

Eftersom du inte öppet vill redogöra för vilket parti du är ansluten till så är det väl du som får upplysa oss om ditt partis linje, först därefter kan man såga dina idéer. :D
Som det är nu är det ju mest gnäll på andras förslag. :7peta

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...