Givetvis har du ju rätt att länka till vem som helst! Det är kanske inte det som är problemet, frågan är snarare om du verkligen menar att du inte kan hitta sidor som med en viss sannolikhet har en mer neutral hållning till fakta. Du måste väl ändå förstå att man genom att länka till extrema sidor också påverkar sin egen kreditabilitet? Hindrar kanske inte att du, eller dem, kan ha rätt helt eller delvis men faktum kvarstår: Källan kommer, och skall, påverka synen på fakta eller åsikter som presenteras. Sedan kan man ju alltid dölja vissa delar av "neutrala" källor också...Kurt skrev:Så om jag länkar till en artikel på www.foxnews.com så är jag automatiskt right-wing-republikan, och om jag länkar till en artikel på www.feministisktinitiativ.se så är jag automatiskt manshatare? Det är väl ändå skillnad på att agitera för rasrenhet och att länka till en artikel som förutom en illa underbyggd koppling till en mångkulturell orsak enbart presenterar vad som har skett.
Återigen får jag känslan av att du underkänner länkningen till artikeln för att den ligger på fel server, inte för att artikeln i sig är dålig.
Och personer som inte är så noga med källkritik blir svåra att ta på allvar.