Masen skrev:Kolla den här då
Avelin skrev:kan någon vara snäll o tala om för mig vart/vad dessa motorer används för?!
(Och vilka grymma kostnader i bara massa det måste vara.)
MikkE skrev:108,920 hp at 102 rpm
5,608,312 lb/ft at 102rpm
ja ni, de är något att bita i
Jimsan skrev:Men 108,902 hästar är väl bara som en 600:a
Kahobe skrev:Jobbade på ett varv för länge sedan. Vi gör en introrundvandring och kliver ner i ett maskinrum. (fö kördes det obemannat större delen av dygnet).
På väggen hänger en rund skiva, storlek ca ett större brunnslock, det var en avgasventil..
Känns häftigt att ha stått ovanpå en kolv..
Längst ned fanns en dörr med ett dörrhandtag och en liten ruta, entren till vevhuset..bör hållas stängd.
Allt är så j-a stort att man tror inte sina ögon..
Vill minnas att marschvarv var 115 och topp 135v/m.
Men det är bara 4-5 hästkrafter per liter, Jämförelsevis med min husqvarna på 328hk per liter (om man ska tro tillverkarens effektangivelse på 41 hk)..... Där ligger _dom_ i läcool_adde skrev:Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower.
där ligger man i lä
Jimsan skrev:Måste varit mäktigt
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |