Äntligen är pojkdrömmen verklighet!

Zeta_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Ort
Åseda
Hoj
MV Agusta F4 1000 R312
haha körde själv en Z1000 -07 innan jag köpte MV'n :tummenupp dock är jag lite svag för italienskor nu mera :kär
 

Zeta_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Ort
Åseda
Hoj
MV Agusta F4 1000 R312
Ja men Mv agustas Corse system ser precis likadant ut! öppet och med sneskurna ändrör för att följa bakänden! köpt sliponet, går att köpa bara grenrör och Race ecu för sig själv sen om man vill ha hela, får bort katalysatorn då med för de blir varmt i arslet nu :gnissla fick tag på sliponet på ebay, nypris 12500 i sverige, fick det för 6700 hem till dörren helt nytt :tummenupp
grenrör o ECU'n går på 11500 här i sverige, Supermotors hade bänkat en likadan med helsystemet, gav 193 hk på slangen :tummenupp
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Frågan är om det inte är den snyggaste hojen av alla, den är fin på bild men ännu grymmare i verkligheten:tummenupp

Hade den haft 2-cylindrar i L-formation hade jag ägt en för länge sen...

Jag kan bara hålla med. 2 cylindrar och jag hade också ägt en :)

Nu finns det faktiskt ett 3-cylindrigt alternativ. Den har gått och blivit lite av min nya kärlek faktiskt :tuttar
http://www.tecnics.it/en/wp-content/uploads/2010/11/MV-Agusta-F3-Art-in-Motion.jpg

Grattis till en otroligt snygg hoj :tummenupp
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Kör du den mycket i stan? Hur är motortemperaturen? Det är ingen hemlighet att de blir extremt varma i låga farter, så pass varma att plastfläkten smälter, och har även hört om ett fall där toppen slog sig.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Sant att dom blir väldigt varma i låga farter, men vem fan köper en R312 för att köra sakta? :tummenupp

Nä det är klart, men vill fortfarande kunna stå still vid några trafikljus, man kör ju trots allt på gata :)

Grym hoj i vilket fall som helst, också varit min pojkdröm nu ett tag... och hoppas man kan äga en inom en överskådlig framtid :rolleyes:
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Boka bandag med fiver på torpet nu!
Den går ju nog jättefort på flygrakan ner mot bromsningen i norra kurvan :tummenupp
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Måste också gratulera, lite väl sent, till en vacker hoj!

En av de porrigaste rövarna på denna planet :tummenupp
 

Zeta_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Ort
Åseda
Hoj
MV Agusta F4 1000 R312
Hehe jo de sant! det blir varmt, väldigt varmt, sett tempen uppe på över 110 grader en varm sommardag vid stads körning! finns visserligen upgraderings kit till vattenpumpen från MV agusta, funderar på om man ska kosta på det :gnissla

väldigt sugen på lite bankörning, de jag oroar mig för är försäkring mid eventuell vurpa, skulle kännas.. hmm jävligt surt :huvet
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Hehe jo de sant! det blir varmt, väldigt varmt, sett tempen uppe på över 110 grader en varm sommardag vid stads körning! finns visserligen upgraderings kit till vattenpumpen från MV agusta, funderar på om man ska kosta på det :gnissla

väldigt sugen på lite bankörning, de jag oroar mig för är försäkring mid eventuell vurpa, skulle kännas.. hmm jävligt surt :huvet



Det är ju ett jävla soppa med försäkring på bankörning
Själv har jag Bilsport/mc och det enda man kan vara säker på med den försäkringen är att den gäller på smc kurser
men det är ju ingen bandag utan en utbildningsdag
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Hehe jo de sant! det blir varmt, väldigt varmt, sett tempen uppe på över 110 grader en varm sommardag vid stads körning! finns visserligen upgraderings kit till vattenpumpen från MV agusta, funderar på om man ska kosta på det :gnissla

väldigt sugen på lite bankörning, de jag oroar mig för är försäkring mid eventuell vurpa, skulle kännas.. hmm jävligt surt :huvet

110 grader är bra, har hört om 120 + :)

Utgå från att att försäkringen inte gäller på bana, så är det bara. Jag hade monterat kraschpuckar osv och kört lite med hjärna på banan, med andra ord hålla tillbaks lite, det är fortfarande 10 gånger roligare än att köra på gata :)

Porr:
[YOUTUBE-ID]HlhJG-24KXQ[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Förstår inte hur någon kan vilja åka runt med en sådan bakdel :va
:död:brinnerup:huvet




:Ironi: kolla min tråd
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
[YOUTUBE-ID]tfh3d8hftRw[/YOUTUBE-ID]

Feracci är nice också, men är lite tveksam på kolfiberdämpare, jag är nästan säker på att jag gillar utseendet mer på originaldämparna :)
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Har spenderat lite tid på att läsa om den officiella upgraderingen från MV när det gäller vattenpumpen. Impellern är tydligen omdesignad, större och designad för bättre flöde. Läs mer här:

http://www.mvagusta.net/forum/showthread.php?t=24942

Det skall tydligen hjälpa men det bästa är att komplettera med följande mods:

Muzzy fläkt
Coata grenröret
Sportavgas med avlägsnad kat
Engine ice (någon form av glykol, finns säkert någon europeisk variant) http://www.engineice.com/faq.html
(Dessutom har det snackats om någon Mikrotec ECU som ska ge lägre temperaturer också, startar fläktarna tidigare bland annat).

Detta kommer nog med störst sannolikhet göra att överhettningsproblemet försvinner, och ja jag vet att detta sker endast om man stannar med hojen i temperaturer över 20 grader, men sånt är inte oundvikligt när man kör på gata. Jag hade utfört ovanstående mods, dock känns ECU:n överflödig. Trots de modsen ovan hade jag ändå undvikit att stanna med hojen, men hade inte varit så rädd att åka in till stan för att möta upp vänner/fika eller något liknande.

Folk säger alltid att hojen inte är designad för att köra sakta. Mig veterligen är det en hoj för gatan, och självklart ska den klara av att stå stilla vid ett rödljus, och nej det är INGEN som köper en Mv Agusta för att stå stilla vid ett rödljus (väldigt få iaf) men det är något man utsätts för helt enkelt. När andra japshojar inte överhettar lika mycket så kan man utan tvekan påstå att MV Agusta inte fått ordning på kylsystemet på den gamla F4:an, vilket suger.... för mig är det annars en fulländad hoj. Jag vill ändå ha en! :huvet
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Har spenderat lite tid på att läsa om den officiella upgraderingen från MV när det gäller vattenpumpen. Impellern är tydligen omdesignad, större och designad för bättre flöde. Läs mer här:

http://www.mvagusta.net/forum/showthread.php?t=24942

Det skall tydligen hjälpa men det bästa är att komplettera med följande mods:

Muzzy fläkt
Coata grenröret
Sportavgas med avlägsnad kat
Engine ice (någon form av glykol, finns säkert någon europeisk variant) http://www.engineice.com/faq.html
(Dessutom har det snackats om någon Mikrotec ECU som ska ge lägre temperaturer också, startar fläktarna tidigare bland annat).

Detta kommer nog med störst sannolikhet göra att överhettningsproblemet försvinner, och ja jag vet att detta sker endast om man stannar med hojen i temperaturer över 20 grader, men sånt är inte oundvikligt när man kör på gata. Jag hade utfört ovanstående mods, dock känns ECU:n överflödig. Trots de modsen ovan hade jag ändå undvikit att stanna med hojen, men hade inte varit så rädd att åka in till stan för att möta upp vänner/fika eller något liknande.

Folk säger alltid att hojen inte är designad för att köra sakta. Mig veterligen är det en hoj för gatan, och självklart ska den klara av att stå stilla vid ett rödljus, och nej det är INGEN som köper en Mv Agusta för att stå stilla vid ett rödljus (väldigt få iaf) men det är något man utsätts för helt enkelt. När andra japshojar inte överhettar lika mycket så kan man utan tvekan påstå att MV Agusta inte fått ordning på kylsystemet på den gamla F4:an, vilket suger.... för mig är det annars en fulländad hoj. Jag vill ändå ha en! :huvet



Du kan ju prova med att linda grenröret i avgasbandage och montera en knapp för att tvångsmata fläkten, och låta den gå konstant vid stadskörning :)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Fantastiskt vacker cykel. Det närmasta jag har kommit är en provkörning :). Nån gång ska jag ha mig en MV...
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    109.5 KB · Visningar: 235
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top