Frågan är om det inte är den snyggaste hojen av alla, den är fin på bild men ännu grymmare i verkligheten
Hade den haft 2-cylindrar i L-formation hade jag ägt en för länge sen...
Sant att dom blir väldigt varma i låga farter, men vem fan köper en R312 för att köra sakta?
Hehe jo de sant! det blir varmt, väldigt varmt, sett tempen uppe på över 110 grader en varm sommardag vid stads körning! finns visserligen upgraderings kit till vattenpumpen från MV agusta, funderar på om man ska kosta på det
väldigt sugen på lite bankörning, de jag oroar mig för är försäkring mid eventuell vurpa, skulle kännas.. hmm jävligt surt
Hehe jo de sant! det blir varmt, väldigt varmt, sett tempen uppe på över 110 grader en varm sommardag vid stads körning! finns visserligen upgraderings kit till vattenpumpen från MV agusta, funderar på om man ska kosta på det
väldigt sugen på lite bankörning, de jag oroar mig för är försäkring mid eventuell vurpa, skulle kännas.. hmm jävligt surt
Har spenderat lite tid på att läsa om den officiella upgraderingen från MV när det gäller vattenpumpen. Impellern är tydligen omdesignad, större och designad för bättre flöde. Läs mer här:
http://www.mvagusta.net/forum/showthread.php?t=24942
Det skall tydligen hjälpa men det bästa är att komplettera med följande mods:
Muzzy fläkt
Coata grenröret
Sportavgas med avlägsnad kat
Engine ice (någon form av glykol, finns säkert någon europeisk variant) http://www.engineice.com/faq.html
(Dessutom har det snackats om någon Mikrotec ECU som ska ge lägre temperaturer också, startar fläktarna tidigare bland annat).
Detta kommer nog med störst sannolikhet göra att överhettningsproblemet försvinner, och ja jag vet att detta sker endast om man stannar med hojen i temperaturer över 20 grader, men sånt är inte oundvikligt när man kör på gata. Jag hade utfört ovanstående mods, dock känns ECU:n överflödig. Trots de modsen ovan hade jag ändå undvikit att stanna med hojen, men hade inte varit så rädd att åka in till stan för att möta upp vänner/fika eller något liknande.
Folk säger alltid att hojen inte är designad för att köra sakta. Mig veterligen är det en hoj för gatan, och självklart ska den klara av att stå stilla vid ett rödljus, och nej det är INGEN som köper en Mv Agusta för att stå stilla vid ett rödljus (väldigt få iaf) men det är något man utsätts för helt enkelt. När andra japshojar inte överhettar lika mycket så kan man utan tvekan påstå att MV Agusta inte fått ordning på kylsystemet på den gamla F4:an, vilket suger.... för mig är det annars en fulländad hoj. Jag vill ändå ha en!
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |