Har spenderat lite tid på att läsa om den officiella upgraderingen från MV när det gäller vattenpumpen. Impellern är tydligen omdesignad, större och designad för bättre flöde. Läs mer här:
http://www.mvagusta.net/forum/showthread.php?t=24942
Det skall tydligen hjälpa men det bästa är att komplettera med följande mods:
Muzzy fläkt
Coata grenröret
Sportavgas med avlägsnad kat
Engine ice (någon form av glykol, finns säkert någon europeisk variant) http://www.engineice.com/faq.html
(Dessutom har det snackats om någon Mikrotec ECU som ska ge lägre temperaturer också, startar fläktarna tidigare bland annat).
Detta kommer nog med störst sannolikhet göra att överhettningsproblemet försvinner, och ja jag vet att detta sker endast om man stannar med hojen i temperaturer över 20 grader, men sånt är inte oundvikligt när man kör på gata. Jag hade utfört ovanstående mods, dock känns ECU:n överflödig. Trots de modsen ovan hade jag ändå undvikit att stanna med hojen, men hade inte varit så rädd att åka in till stan för att möta upp vänner/fika eller något liknande.
Folk säger alltid att hojen inte är designad för att köra sakta. Mig veterligen är det en hoj för gatan, och självklart ska den klara av att stå stilla vid ett rödljus, och nej det är INGEN som köper en Mv Agusta för att stå stilla vid ett rödljus (väldigt få iaf) men det är något man utsätts för helt enkelt. När andra japshojar inte överhettar lika mycket så kan man utan tvekan påstå att MV Agusta inte fått ordning på kylsystemet på den gamla F4:an, vilket suger.... för mig är det annars en fulländad hoj. Jag vill ändå ha en!
Tack för infon! Det är ju lite tråkigt att man ska ha en hoj som man får redig panik på vid långsam körning när man ser temperaturen stiga, står visserligen max 114 grader i manualen sen dags att stänga av motorn men något ska jag göra åt de iaf! ska börja med att byta impellern mot den updaterade. kan ju vara roligt att köra sakta på en sånhär vacker hoj också ibland kan ju bli kul o se om de gör någon skillnad med öppnare slipon iaf men förmodligen bara marginellt isf..