ÄNTLIGEN! Banåka på Anderstorp!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Var det ingen som fotande under lördagen???

Vore kul att se hur dumt det ser ut när en nybörjare som jag missar apex i varenda jefla böj... :mad:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ja försökte ta rygg på dig efter att du kört om mig men redan efter först kurvan märkte jag att du är fan 1 secund snabbare per kurva. hur du bär dig åt är ett mysterium.:D
Det går ju köra iaf 0.5 sek snabbare per kurva än mig oxå.. då det går köra 1.33-tider som vi sett i Pro Superbike. Snabbare än det oxå går... Gäller bara att våga. Fast jag ville inte försöka sänka tiderna mer då det blev en hel del omkörningar varje varv som man oxå måste ta det lite lugnt vid iaf, blir inte alltid direkt optimala spår.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
hehe..

vet hur det känns.. man ligger o kör så hårt man bara kan så kommer det alltid någon som en dåre o kör om.. hehe.. men då vet man ju att det går o åka snabbare.. hehe..

mvh robb

Det svåra är att komma över den gränsen. Eftersom man redan själv känner att nu jädrar går det fort. Hur ska man få sig själv att tänja gränserna ännu mer? Swedie kör 9 sekunder snabbare på min egen hoj jämfört med vad jag körde i lördags. 9 sekunder, det betyder att jag måste öka lite mer än 1 sekund per kurva. Ouch.

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Det svåra är att komma över den gränsen. Eftersom man redan själv känner att nu jädrar går det fort. Hur ska man få sig själv att tänja gränserna ännu mer? Swedie kör 9 sekunder snabbare på min egen hoj jämfört med vad jag körde i lördags. 9 sekunder, det betyder att jag måste öka lite mer än 1 sekund per kurva. Ouch.

eller hur.. men när man kommit över den gränsen är det bara o gasa.. hehe..

vad kör du för hoj o för tider? du kör väl i licensgruppen antar jag?

mvh robb

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
eller hur.. men när man kommit över den gränsen är det bara o gasa.. hehe..

vad kör du för hoj o för tider? du kör väl i licensgruppen antar jag?

mvh robb

Haha bara att gasa ja.. tänk om det vore så enkelt.
Jag kör en gammal zxr400 från 92. Har för mig att det är si sådär 62 hästkrafter. Allt hänger på farten i kurvorna. Jag körde som bäst 1.59 i lördags. Swedie har kört 1.50 med den hojen så jag har ett mål iallafall.
Licensgruppen, yes.

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Haha bara att gasa ja.. tänk om det vore så enkelt.
Jag kör en gammal zxr400 från 92. Har för mig att det är si sådär 62 hästkrafter. Allt hänger på farten i kurvorna. Jag körde som bäst 1.59 i lördags. Swedie har kört 1.50 med den hojen så jag har ett mål iallafall.
Licensgruppen, yes.

japp.. är bara o gasa.. hehe.. om det ändå vore så lätt..

okej.. 1.59 är la skitbra! men tanke på vad du kör... finns ju dom som kör nya sporthojar över 2 min...

kommer nog att ta min licens nästa år.. själv kör man en 929 från 00.. men den ska bort o en ny ska inhandlas... får se vad det blir för nått..

mvh robb

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Tack alla er på Fiver för en fantastisk helg med banåkning! Första gången jag var på en av era bandagar, och det kommer bli flera! Tack för mycket hjälp med båda fjädring, luft, punka på bilen, och kaffet som en kickstart på morgonen. Så vill jag bara säga att ni har en jättetrevlig miljö i er depå, och man känner sig välkommen när som helst. :yoparty

Mvh,
Jonny

P.S. Hoppas det kommer info om var man kan få sett lite foton från båda dagarna.

Ny dag idag, lite fuktigt men 50 tappra har checkat in. Drop in i eftermidag kostar 500 efter klockan 14.

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Bilder nån? Spelar ingen roll om man är med eller inte...

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Öppen depå tar knäcken på mig, nu vet jag hur en maratonlöpare känner sig :rolleyes: Det blev iaf till sist 101 varv runt torpet i söndags med en bästa tid på 1,46,83 så det gick inte speciellt snabbt men kul var det, det var länge sedan jag satt i sadlen nu med efter förra racets haveri.

Bra med att de flesta höll sig på hjulen nästan hela dagen med, så det var få stopp + ett par andra incidenter som man kan skratta lite åt i efterhand, som tex att man höll på att krasha med ett Rådjur på gamla start å målrakan, han på Motarden framför mig var nog ännu närmare att klippa han när rådjuret ramla på asfalten, och sen passerade man en sopborste i 260 på flygrakan med, tur att ingen körde på den :)

Tnx Fiver för en bra dag

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Intämmer :tummenupp

Tack Fiver för en kul söndag.
Kommer att lägga upp en filmsnutt lite senare.

den filmen ser jag mer än fram emot..

du körde i snabba gatgruppen tror jag va?? såg en som hade filmkamera när jag körde om en gång.. hehe vore skoj o se om du får med det på filmen :)

mvh robb

Öppen depå tar knäcken på mig, nu vet jag hur en maratonlöpare känner sig :rolleyes: Det blev iaf till sist 101 varv runt torpet i söndags med en bästa tid på 1,46,83 så det gick inte speciellt snabbt men kul var det, det var länge sedan jag satt i sadlen nu med efter förra racets haveri.

Tnx Fiver för en bra dag

hehe.. fan va nice tid.. är inte långt efter dej.. själv körde man 1.47.33 så jag är mer än nöjd jag oxå...

hur mycket soppa gjorde du åt? jag körde nog upp en 55 liter eller nått.. o ni som hade öppen depå borde ju gjort åt lite mer?

mvh robban

Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Tack för alla positiva kommentarer! Det värmer! Lite synd att man fick så lite körning själv, men det blev ju ett par timmar på söndagen iallafall:yoparty

Glöm inte bort körningen den 4:e:tummenupp

Last edited:

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
den filmen ser jag mer än fram emot..
du körde i snabba gatgruppen tror jag va??
Ha inte för höga förväntningar, jag är långt ifrån snabb :gnissla
Filmade igår när det var öppen depå så det var nog en annan filmare du såg.

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Ha inte för höga förväntningar, jag är långt ifrån snabb :gnissla
Filmade igår när det var öppen depå så det var nog en annan filmare du såg.

okej.. men ska ändå bli skoj o se filmen.. alltid skoj o se andra köra oxå..

fan, man skulle åkt ner i söndags oxå...

mvh robb

Tack för alla positiva kommentarer! Det värmer! Lite synd att man fick så lite körning själv, men det blev ju ett par timmar på söndagen iallafall:yoparty

Glöm inte bort körningen den 4:e:tummenupp

det är ju skit att man inte är hemma den 4:e... hade mer än gärna kommit å åkt på era arangemant.. dom är helt kalas!

mvh robban

Last edited:

Riklun

#26 Shrimpy
Gick med
18 May 2005
Hoj
Yamaha R6 2008
Tjena och tack för en helt suverän dag på banan....... Har idag anmält mig till den 4:e augusti igen. Det var ingen som plåtade lite möjligtvis??? Helsvart r6:a 07a. Svart vitt arlen ness ställ blå shoei x-spirit hjälm????

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Själv sänkte man ju sin egna tid med ca 4 sekunder! SKIT NÖJD! :D
Det var ju en hel del fotografer, men blev det inga bilder eller?
Självklar så vill man ju ha det till hemsidan! :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA