Äntligen en ny hoj! En X-11 blev det.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Wingo skrev:
Vore intressant att se hur många som har X11:eek:r här. Jag föreslog att vi skulle starta en X11:a tråd förra hösten fast då va jag ganska ensam om att ha en
Du är inte ensam längre :)
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
sgtpepper skrev:
Ni köper fel sorts hojar för denna årstid helt enkelt ;).

Den här köpte jag för en månad sedan och jag behöver inte längta till våren :)


ja jag får nog hålla med. men som sagt x-11 satans läcker hoj. köppte själv en dr800 imorgon. hahahaaa
 

HILL

onanist
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Honda X11
Wingo skrev:
Grattis till en superb hoj!

Kanske är jag lite partisk då jag har en själv sedan förra sommaren. Är mycket nöjd med min. Ett nytt rör gör mycket. Har själv ett Yoshimura tri-oval 4-1 helsystem vilket väl säkert har kapat vikten med 10 kg och gjort en hel del för effekten. Den är bänkad till straxt över 140 hk och lite mer än 110 Nm i vrid.

Har satt på en liten vindavvisare som jag tycker gör stor nytta. Tourade Skottland i 10 dagar på den i somras. Mycket komfortablare än min förra Suzuki TL1000 som jag tourade Norge med två år i rad (inget ont om TL:en som gav mig tre fina år).

Vore intressant att se hur många som har X11:eek:r här. Jag föreslog att vi skulle starta en X11:a tråd förra hösten fast då va jag ganska ensam om att ha en :)

Klart som fan vi ska ha en X11 tråd...
Hur många på sporthoj kör X11?
 

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Wingo skrev:
Grattis till en superb hoj!

Kanske är jag lite partisk då jag har en själv sedan förra sommaren. Är mycket nöjd med min. Ett nytt rör gör mycket. Har själv ett Yoshimura tri-oval 4-1 helsystem vilket väl säkert har kapat vikten med 10 kg och gjort en hel del för effekten. Den är bänkad till straxt över 140 hk och lite mer än 110 Nm i vrid.

Har satt på en liten vindavvisare som jag tycker gör stor nytta. Tourade Skottland i 10 dagar på den i somras. Mycket komfortablare än min förra Suzuki TL1000 som jag tourade Norge med två år i rad (inget ont om TL:en som gav mig tre fina år).

Vore intressant att se hur många som har X11:eek:r här. Jag föreslog att vi skulle starta en X11:a tråd förra hösten fast då va jag ganska ensam om att ha en :)

140 hk på hjulet det var inte dåligt jag hade bara 128 på min när jag bänkade den, däremot hade jag 112nm i vrid. Var har du köpt yoshimurasystemet och vad fick du betala kunde du behålla centralstödet? jag tycker det är bra att ha när man ska underhålla hojen.
 

Wingo

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Stockholm-söder om söder
Hoj
Honda X11, Honda XR650
Jag köpte hojen begagnat och Yoshimurasystemet satt på. Har inte kollat upp vad det skulle kosta att köpa separat.

Centralstödet får inte plats. Håller med om att det vore skönt att ha det på när man ska smörja kedjan och göra annan service. Har dock införskaffat ett depåstöd för dessa situationer.

Jaha, då får man väl gå in på den nya X11:a tråden och lägga upp någon bild på skönheten :)
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Wingo skrev:
Håller med om att det vore skönt att ha det på när man ska smörja kedjan och göra annan service. Har dock införskaffat ett depåstöd för dessa situationer.
Vad pröjsade du för ett depåstöd?
 

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Ort
I Verkligheten, Falun
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Wingo skrev:
Grattis till en superb hoj!

Kanske är jag lite partisk då jag har en själv sedan förra sommaren. Är mycket nöjd med min. Ett nytt rör gör mycket. Har själv ett Yoshimura tri-oval 4-1 helsystem vilket väl säkert har kapat vikten med 10 kg och gjort en hel del för effekten. Den är bänkad till straxt över 140 hk och lite mer än 110 Nm i vrid.

Har satt på en liten vindavvisare som jag tycker gör stor nytta. Tourade Skottland i 10 dagar på den i somras. Mycket komfortablare än min förra Suzuki TL1000 som jag tourade Norge med två år i rad (inget ont om TL:en som gav mig tre fina år).

Vore intressant att se hur många som har X11:eek:r här. Jag föreslog att vi skulle starta en X11:a tråd förra hösten fast då va jag ganska ensam om att ha en :)


Vad är det för väg du åker på på den andra bilden, ser lite knivigt ut om man skulle få möte med en lastbil :tomten
 

Wingo

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Stockholm-söder om söder
Hoj
Honda X11, Honda XR650
Stuff skrev:
Vad pröjsade du för ett depåstöd?
Köpte det begagnat för en femhundring av en kille här på forumet. En god investering som underlättar servicen. Tror det går på en dryg tusing i affären (märket heter Silver).

storcken89 skrev:
Vad är det för väg du åker på på den andra bilden, ser lite knivigt ut om man skulle få möte med en lastbil :tomten
Bilderna är ifrån min hojsemester i Skottland nu i somras. Den andra bilden visar en bit av vägen längs västkusten mellan Applecross och Loch Carron (straxt norr om Isle of Skye). Många av vägarna var tämligen smala. Jag var glad att ratta min X11:a där istället för en av dom otaliga tyska/italienska/holländska husbilar som man mötte. Efter två semestrar i Norge är man dock tämligen van vid smala vägar :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top