Är alla som har hoj stenrika?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar
 

BigAir

******
Gick med
13 Jun 2006
Ort
där ute
Hoj
husky
Jag är lånehaj.
Och sitter även på ganska mycket aktier, bland annat i Trustore.

När jag vill ha en ny hoj så säljer jag några procent av mina aktier, enklare kan det inte bli :pannkyss
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp


Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar

Finns nog ingen hemlighet egentligen, tror bara att de allra flesta tycker det är så satans roligt att man prioriterar annorlunda, va faen man måste ju inte äta varje dag eller hur!! Om inte det hjälper kan man ju alltid sälja allt onödigt som man har köksbord/stolar, vardagsrumsmöbler och annat skräp:tummenupp (ger dessutom bättre plats för hojen, finare möbel finns inte):D
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Inte är det gratis precis, & jag tjänar väl inte några fantasisummor heller.
men har inga dyra lån på hojen, samt har "rätt ålder" försäkringsmässigt för min hoj då jag endast betalar 540:-/mån för halvförsäkring

sedan servar jag hojen själv, så där spar man en massa pengar.
däck ordnar jag billigt via jobbet då jag kränger däck på lastbilar dagligen.
ger fan i att parta varje helg
jobba mycket övertid vinterhalvåret
 
Last edited:

KnaGGelMan

Guest
Skaffa inte värsta sporthojen skulle vara det första. För det andra är att ringa som satan till olika försäkringsbolag och tjata som faen. Finns ju andra saker också som att "låna" farsans/morsans hoj om man skulle känna för det
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Man får prioritera helt enkelt:) Men ska du bara ha en YamaHA som ingen vill HA...så är det väl lugnt.. kolla bortskänkes annonserna:D
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Prioritering kallas det.... Köp nya kläder 2ggr/år istället för 1 gång/månad, drick öl på krogen istället för drinkar, köp kraschpuckar och bra lås till hojen och teckna en trafikförsäkring isället för halv/helförsäkring.

Allt går bara man vill...
 

joens

TSK racing team
Gick med
24 Jan 2006
Ort
mitt i skåne
Hoj
ktm620sc supermoto kawasaki 1000rx
Gammal sporthoj typ -90a eller motard kostar inte så mycket i försäkring.
På mig kostade min VFR ca2500:-/hel helår och min motard lika mycket,båda knarrarna är ganska billiga i inköp.
MVH Joens
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
handlar om att prioritera.. jag lägger i stort sett alla pengar på hojarna.. så man får dra in på alla andra saker som tex. gå på krogen, bio, käka ute osv osv.. 22 år o betalar 72 000 kr hel/hel.. :tummenner
 

Freerider88

Ligist som vill mycket men vågar lite
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
SV650s, Oreggad supersnabb Yamaha DT 125
Är inte hemligheten att istället för att ta ett fett lån på en villa så bor man i lägenhet (som inte ligger så centralt) och köper en hoj för "villapengarna"...

Det är alltid lika roligt att se folks profil där det står
Hoj: Retta '05, gammel-gixxer, 911

Vad fan har folk för jobb då?:va

Jag bor hemma fortfarande det är så jag har råd...
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
pluggar men har ingen värstinghoj .. halvförsäkring dock dyyyyrt för vara motard pga ålder...
Slutat festa, Kör hellre hoj.
Snålar så gott det går o jobbar så mkt jag kan.
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar

jobbar extra, skaffar ännu fler jobb å jobbar ytterligare lite extra. sne har man råd å så får man skita i allt annat, köpa en billig bil istället å hoppa festerna på onsdag/fredag/lördag å bara välja en av dem istället, sen kan man som sagt ha råd att köpa fin älskling! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top