Är alla som har hoj stenrika?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Säljer min kropp på gatan...för att ha råd..

Jobba, jobba det är det som gäller..kan inte påstå jag har bra lön... hällre dålig lön..men går sällan ut på krogen eftersom jag vill ha råd med min hoj o kunna köra den mycket..sen röker eller snusar jag inte häller :).. köper sällan kläder m.m. Bilig mat.
 

Hejmer

Ombyggnad på går...
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600 F
Ja du... bra fråga ?? har ställt samma fråga för mig själv oxå..
men brinner man för något så prioriterar man ner allt annat. :)
Men varför börja med en R1 finns ju billigare allternativ .. som e minst lika roliga att köra..
Du kommer säkert på nått smart.. :tummenupp
 

Barcelona

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille Factory -04
Börja med en hyffsat billig hoj, sporthoj för ca 30-35 papp och kör med halvförsäkring. Sen när du har blivit såld på hojåkning (vilket du blir) så börjar du leta nått nyare......

Lycka till, rapportera sen när du har blivit hojägare!
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Du har svarat på din egen fråga.

Det där med kräsenheten; det funkar helt enkelt inte att du väljer en R1a som första hoj i din ålder om du vill betala rimliga pengar.

Det finns andra, och i min mening, bättre val.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
jag är student...
nån som vet var man kan köpa dekaler med texten #Powerd By CSN# ??
jag har dessutom två hojar, ingen är direkt dyr iof... men som sagt, prioriteringar!!
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Spoox skrev:
2472708 jobbar extra, skaffar ännu fler jobb å jobbar ytterligare lite extra. sne har man råd å så får man skita i allt annat, köpa en billig bil istället å hoppa festerna på onsdag/fredag/lördag å bara välja en av dem istället, sen kan man som sagt ha råd att köpa fin älskling! :)


hmm festa? whats dat? bil? vaffå, bor i stan!

jobbar,jobbar, jobbar och jobbar lite till. men d känns som om d aldrig räcker till ändå! :D
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Freerider88 skrev:
2472693 Är inte hemligheten att istället för att ta ett fett lån på en villa så bor man i lägenhet (som inte ligger så centralt) och köper en hoj för "villapengarna"...

Det är alltid lika roligt att se folks profil där det står
Hoj: Retta '05, gammel-gixxer, 911

Vad fan har folk för jobb då?:va

Jag bor hemma fortfarande det är så jag har råd...

Eeh, hur menar du nu?:va
"Hemligheten" är att jobba för att kunna köpa det man vill ha.
Då kan man ha både hojar & villa. Bil med för den delen!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Money skrev:
2472730 hmm festa? whats dat? bil? vaffå, bor i stan!

jobbar,jobbar, jobbar och jobbar lite till. men d känns som om d aldrig räcker till ändå! :D


då får du helt enkelt se över dina andra utgifter.
billigare boende.. billigare mat... köp mindre kläder
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Money skrev:
2472730 hmm festa? whats dat? bil? vaffå, bor i stan!

jobbar,jobbar, jobbar och jobbar lite till. men d känns som om d aldrig räcker till ändå! :D

Just ja... bil har jag men ingen som jag kör eller har påställd..bilig bil som jag fick av morfar :) , Men har du inte råd så kan du ju alltid åka med mig ;)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
xyx skrev:
2472727 Du har svarat på din egen fråga.

Det där med kräsenheten; det funkar helt enkelt inte att du väljer en R1a som första hoj i din ålder om du vill betala rimliga pengar.

Det finns andra, och i min mening, bättre val.

jag ser mina egna begränsningar och en r1 blir det inte, inte som första hoj i alla fall. är inne på r6 men det spelar ingen roll vad det blir, det är dyrt ändå!
 

Freedom

Guest
Vad det handlar om vad man vill priotera här i livet, lever som den ständiga ungkarlen i ett ärvt hus så kostnader för fru och barn räknas bort, så då finns en del pengar att lägga på hoj och kostnader runt omkring. Jag har ingen fet lön men jäkligt låga levnadskostnader, har man inget familjeliv så lägger man pengarna på nåt som fyller upp livet.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Tjejer lär ju aldrig ha råd med hoj. Smink, kläder, parfym, accesoarer, åter smink, kläder osv... Maten tror jag vi killar är slösaktigare med än vad tjejerna är.
Hemligheten är att kanske inte köpa sig den fetaste drömhojen direkt, är inne på min 5e hoj nu och det är först nu det börjar likna drömhojen, några årsmodeller nyare bara så har vi det :tummenupp Sen siktar man in sig på att ha 2 hojar. Inte nödvändigtvis dyra, sen är det fråga om försäkring också. Skaffa något du har råd att försäkra.






ok.. lösningen är... Ta feta lån!. :yoparty
 

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha R6
Money skrev:
2472730 hmm festa? whats dat? bil? vaffå, bor i stan!

jobbar,jobbar, jobbar och jobbar lite till. men d känns som om d aldrig räcker till ändå! :D

Då är du i fel bransch:D bara till att börja skolan, då rullar slantarna in.
Nä seriöst, bästa sättet är att dra ner på utgifterna, man har ju en förmåga att konsumera mera om man tjänar mera. Man behöver inta vara snål, men man kan ju försöka ha lite koll på vart slantarna tar vägen.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
"Hej Banken, det är jag. Igen." :hihi

Nämen man ska nog inte lägga mer på hojandet än man kan avvara. Börja med en billigare hoj. Bor du i centrum, köp en äldre hoj. Låna inte ihjäl dig.

Räkna med försäkring, driftkostnader som soppa, service, skyddsutrustning(!) och likn. Och ovanpå allt ska man kunna spara en slant till andra roliga grejer som man vill göra här i livet. Resor, hus, bilar fan och hans moster.

Jag rekommenderar ju inte att du lägger så mycket av din lön att du ite har råd med basvaror så som kläder, mat osv osv.

Mina 5 slipon.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Money skrev:
2472738 jag ser mina egna begränsningar och en r1 blir det inte, inte som första hoj i alla fall. är inne på r6 men det spelar ingen roll vad det blir, det är dyrt ändå!


vad har du för budget då ?

själv har jag en smärtgräns på 1500:-/ i månaden på hojen för försäkringen

men när det gäller min bil, så skulle jag ALDRIG pröjsa en krona över 500:-/mån på den...
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
wonderwizard skrev:
2472735 då får du helt enkelt se över dina andra utgifter.
billigare boende.. billigare mat... köp mindre kläder


:D bor hemma, äter hemma, ok....mindre kläder men ja tror inte det hjälper mig att köpa en hoj om ja slutar köpa en tröja för 200 kr i månaden. :D
 

Mazaa

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki Gsx-r 750
Jag pluggar så CSN är huvudsponsor. jobba mycket på sommaren samt köra lite äldre hoj får det nästan att gå ihop som man vill.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Money skrev:
2472754 :D bor hemma, äter hemma, ok....mindre kläder men ja tror inte det hjälper mig att köpa en hoj om ja slutar köpa en tröja för 200 kr i månaden. :D

men herrejösse.. bor hemma, äter hemma... o har inte råd.. vad tjänar du ?
då borde du ju passa på nu / ha råd nu

inte när du har eget ställe som kostar en massa
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Money skrev:
2472754 :D bor hemma, äter hemma, ok....mindre kläder men ja tror inte det hjälper mig att köpa en hoj om ja slutar köpa en tröja för 200 kr i månaden. :D
Oj, om du upplever att du inte har råd med hoj fast du bor hemma lär det svida ordentligt i plånboken den dag du flyttar ut.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top