Är alla som har hoj stenrika?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Money skrev:
2472754 :D bor hemma, äter hemma, ok....mindre kläder men ja tror inte det hjälper mig att köpa en hoj om ja slutar köpa en tröja för 200 kr i månaden. :D


Hmm då är det något fel...du borde väll få ut runt 10k+ rent i månaden? räkningar + mat max 3k om man bor hemma...7k att lägga undan.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Jag åkte iväg som FN-soldat ett halvår på balkan, frös rüfen av mig på vintern och fick en slant, tjöpte en hoj till fassan som han har ståendes hemme hos sig och kör på regelbundet och jag använder den så mycket jag orkar, då blir det inga frågor med försäkringen och den blir genast lite billigare att äga... men nu ska den säljas iaf:(
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
wonderwizard skrev:
2472753 vad har du för budget då ?

själv har jag en smärtgräns på 1500:-/ i månaden på hojen för försäkringen

men när det gäller min bil, så skulle jag ALDRIG pröjsa en krona över 500:-/mån på den...

jag tänker inte säga vad jag har för budget för då blir jag utskrattad. jag har ingen budget, har inte ens råd med det. mitt liv har varit som en bergodalbana o inte förräns nu det börjar stadga sig. så när det gäller pengar så håller jag på och jobba mig upp men d e inte lätt. och har jag inte råd med mc så får jag vänta med att köpa en, men kortet tänker jag ha, utan tvekan.
jag vägrar ta lån, orkar inte med såna grejer. så jag får slita häcken av mig och spara tills jag har råd. jag tror inte månadsutgiften är den tuffa för mig utan den här engångs summan att köpa hojen.
 

joens

TSK racing team
Gick med
24 Jan 2006
Ort
mitt i skåne
Hoj
ktm620sc supermoto kawasaki 1000rx
Istället för en R6a titta efter tex cbr600 fzr600 mycket billigare och man kan ha väldigt kul med dem ändå.
 

poZ

Lev livet innan livet lever dig...
Gick med
19 May 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
CBR 600fs fighter
Money skrev:
2472754 :D bor hemma, äter hemma, ok....mindre kläder men ja tror inte det hjälper mig att köpa en hoj om ja slutar köpa en tröja för 200 kr i månaden. :D

Om du bor och äter gratis hemma då måste du antingen tjäna jävligt dåligt eller också slösar du på småsaker.

Själv så lever jag på existensminimum eftersom man pluggar och har både bil och mc :)
Betalar runt 750:-/halvförsäkring/månad på mc'n.
Runt 400-500:-/halvförsäkring/månad på bilen osv.
 

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
sv 650 -04a-såld
Fluxir skrev:
2472728 jag är student...
nån som vet var man kan köpa dekaler med texten #Powerd By CSN# ??
jag har dessutom två hojar, ingen är direkt dyr iof... men som sagt, prioriteringar!!

hehe....Powerd By CSN:tummenupp ..tur att man tog sin poäng förra terminen så man har råd att köra lite i höst och på våren....
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Lam-Kaka skrev:
2472770 Hmm då är det något fel...du borde väll få ut runt 10k+ rent i månaden? räkningar + mat max 3k om man bor hemma...7k att lägga undan.


noup.....
 

Hejmer

Ombyggnad på går...
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600 F
Money skrev:
2472780 jag tror inte månadsutgiften är den tuffa för mig utan den här engångs summan att köpa hojen.

Om du inte vill låna så e de bra till att börja spara.. dvs dra ner på månadsutgifterna. annars går det aldrig... :tummenupp
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Stuff skrev:
2472769 Oj, om du upplever att du inte har råd med hoj fast du bor hemma lär det svida ordentligt i plånboken den dag du flyttar ut.

varför tror du jag fortfarande bor hemma!? :)
kommer inte flytta förräns jag har råd. och då menar jag inte att jag ska leva på minimum utan att jag ska kunna klara mig hyggligt bra.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar

Det beror ju helt på vad du är ute för typ av hoj? Jag har inga problem att finansiera min mc trots att jag lever på csn. Man behöver inte ha nån sporthoj för att ha roligt :tummenupp
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
Mitt råd: flytta från Sverige.

Bättre hojväder, billigare hojar, mer betalt och..... (kanske inte alla länder men flertalet)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En kompis till mig som har som hobby att flyga brukar säga:

"Alla hobbys är lika dyra, dom kostar alltid vartenda öre man KAN avvara, och oftast lite mer än så."

Det ligger något i det, jag har och har haft en massa dyra hobbys, och på något jäkla vis har man alltid råd, det är som att vara rökare, det spelar ingen roll att man inte har mer än knäckebröd och kaviar i kylen, ciggaretter har man alltid råd med.

Och nej, jag är inte rik, annat än på skulder....
(och då har jag inga skulder utom på boendet, allt annat är betalt med insparade pengar, inte lånade)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ljunghusen skrev:
2472807 jobbar du HELTID, bor hemma och har inte råd med hoj??

vem har sagt jag jobbar heltid?
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Gör som jag hitta en hoj du gillar som du HAR råd med (ta sitt förnuft till fånga och inse att man inte är ankan som skiter guldägg) skaffa två jobb ,sedan när du slutar på det första jobbet drar till det andra och knegar vidare där. tips hitta nått nattjobb, bra pengar där. Polarna får acceptera att man inte kan vara social på ett par månader = inga onödiga pengar bränns. Som exempel jag köpte en importerad Hornet 600 för 45000 kr som gått 276 mil när jag köpte den, kändes "ny" och ligger på 98 hästar vilket räcker gott och väl till en nybörjare. Serva själv , besikta hos honda och skaffa märkesförskr. Jag pröjsar 6700 kr hel/hel år och då har jag inte kort än.

MVH /B
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Money skrev:
2472730 hmm festa? whats dat? bil? vaffå, bor i stan!

jobbar,jobbar, jobbar och jobbar lite till. men d känns som om d aldrig räcker till ändå! :D

hehe festa de är då du springer omkring stupfull med reptilhjärnan efter 01.00 på stan, spottar å fräser samtidigt som du skryter om hur jävla cool du är som kör hoj och hur du drog ifrån polarna som satt i en bil, å sen hur du blåste förbi snut huset i 170+ (givetvis skedde allt på bakhjulet med)

hehe ne känner man inget behov för bil så är de ju bara ett stort plus! då borde du la ha råd? vad för hoj är de du spanat in?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
philsson skrev:
2472745 Tjejer lär ju aldrig ha råd med hoj. Smink, kläder, parfym, accesoarer, åter smink, kläder osv... Maten tror jag vi killar är slösaktigare med än vad tjejerna är.
Haha, nej precis. Jag lägger alla mina pengar på smink, handväskor, kläder och mer smink. Varför byta olja var tredje timme när man kan byta olja var 30e, då har jag ju råd med massa mer smink! :yoparty:rolleyes:
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Spoox skrev:
2472852 hehe festa de är då du springer omkring stupfull med reptilhjärnan efter 01.00 på stan, spottar å fräser samtidigt som du skryter om hur jävla cool du är som kör hoj och hur du drog ifrån polarna som satt i en bil, å sen hur du blåste förbi snut huset i 170+ (givetvis skedde allt på bakhjulet med)

hehe ne känner man inget behov för bil så är de ju bara ett stort plus! då borde du la ha råd? vad för hoj är de du spanat in?


:D

hmm...jaaa....yamaha r6 hihihii.....:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top