Är alla som har hoj stenrika?

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Money skrev:
2472936 exakt, känns bäst när man tjänar sina egna pengar.
leva på nudlar funkar med :p
å skaffa sambo mm, på så vis får man ner kostnader :)

nu har du ju fått massor av tipps här så se till att klara kortet nu så kan du köpa ny värsting hoj! :tummenupp

Freedom

Guest
Money skrev:
2472928 ähh sluta slösa cashen på damerna, dem blåser dig bara ändå.

:D
Tror du inte jag har upptäckt det för länge sedan! Men jag har och tycker fortfarande att det är jäkligt kul. Pengar är en bisak i livet och kan man göra nån glad med dom så är det ett +

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
BigPhil skrev:
2472940 Jag har två nya bilar, värsting hoj, kängaruställ, dyra hjälm och stövlar ett stort jävla hus och tar dyra semestrar.

Å nadra sidan är jag 45, jobbar på reklambyå och har lånat och ärvt av mina föräldrar, och lånat av Herr Handelsbank.

Tid, arbete och tur.

P

Tack Dr. Phil, d känns mycket bättre nu! :D

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
HanneZ skrev:
2472925 Jag skulle inte rekommendera en sådan hoj till en nybörjare. Jag tror att den extrema (och dessutom dåliga) körställningen gör att risken för att inte reda ut en paniksitation blir större.

Moderna 600cc-sporthojar är ju "tjejhojar", med det tänker jag inte på effekten utan mer på att de är betydligt mer lättkörda än äldre sporthojar då de väger mindre & har bättre köregenskaper.

Mitt råd. En nyare 600cc sporthoj eller en Mats-räser alá ER6-N!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Freedom skrev:
2472945 Tror du inte jag har upptäckt det för länge sedan! Men jag har och tycker fortfarande att det är jäkligt kul. Pengar är en bisak i livet och kan man göra nån glad med dom så är det ett +

har man så d räcker tänker man inte på det, har man fått kämpa hela livet tänker man inte riktigt så.
klart att man kan göra andra människor glada, men inte genom att låta sig luras. och tjejer är mästare på att få det dem vill.

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar

Det har jag inte men jag köpte Hayabusan ändå!

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Jag lever på studiebidrag,1050:- månaden men jag lyckas både ha råd med festande och motorcykel:D För mig så gäller det att jobba arslet av mig på loven annars hade det inte gått...

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Hehe, nej många skulle nog ha en ferrari istället då, själv ska jag ha båda! :rolleyes:

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
CBR600FS
Money skrev:
2472958 klart att man kan göra andra människor glada, men inte genom att låta sig luras. och tjejer är mästare på att få det dem vill.

Hörrududu :mattias
Om du anser att du som tjej lurar pengar av killar så får det stå för DIG, dra inte in oss andra !

Hmpf....

Står på egna ben !

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Prioriteringar enligt mig... Jag har egentligen inte råd men vad gör man inte för att få ha lite skoj! :)

Freedom

Guest
Money skrev:
2472958 har man så d räcker tänker man inte på det, har man fått kämpa hela livet tänker man inte riktigt så.
klart att man kan göra andra människor glada, men inte genom att låta sig luras. och tjejer är mästare på att få det dem vill.
Se det som bidrag till kvinnorna som vill unna sig det extra och dom tror att dom blåser mannen, jag får rätt mycket för dom stålar det kostar att få henne nöjd. I slutändan så är det nog jag som har vunnit på hela affären och hon har hela tiden trott att hon blåst mig. Ja jag vet att du kommer att kalla mig för svin, men är alla parter nöjda så vad är problemet.:)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
stranglefoot skrev:
2472903 Åk gammelgixxer! Då har man råd, man kanske måste vara lite händig emellanåt. Råare (läs: ej bäst) sporthojar har kommer aldrig att tillverkas! :tummenupp

Kunde inte säga det bättre själv!

Köpte en 1100 -87a för 15000.-, trafikförsäkring ligger på 2800.- ståendes på mig, 1400.- hel hel nästa år.

Vill man köra ny/nyare hoj kostar det snor och lite till. Både i inköp, försäkring och underhåll. Naturlag.

Så vill du ha nyare hoj, spar pengar några år till.

Eller köp nåt äldre som du kan gå med vinst/+-noll med när du säljer det. Köp nu. Sälj nästa vår, när du sparat ihop och köpt annan hoj hösten innan.

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
FreddaAbborre skrev:
2472994 Kunde inte säga det bättre själv!

Köpte en 1100 -87a för 15000.-, trafikförsäkring ligger på 2800.- ståendes på mig, 1400.- hel hel nästa år.

Vill man köra ny/nyare hoj kostar det snor och lite till. Både i inköp, försäkring och underhåll. Naturlag.

Så vill du ha nyare hoj, spar pengar några år till.

Eller köp nåt äldre som du kan gå med vinst/+-noll med när du säljer det. Köp nu. Sälj nästa vår, när du sparat ihop och köpt annan hoj hösten innan.

Word man! :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Emmi skrev:
2472862 Haha, nej precis. Jag lägger alla mina pengar på smink, handväskor, kläder och mer smink. Varför byta olja var tredje timme när man kan byta olja var 30e, då har jag ju råd med massa mer smink! :yoparty:rolleyes:
Eh nu ska vi inte vara sånna. :pannkyss
Hög driftkostnad är nog tyvär något som hör mig till osvsett vad jag kör för hoj. :( Annars kan jag lära dig byta olja/filter någon dag, det är inte så svårt. :wiggle

Föresten, visste du inte att olja växer på träd? :confused:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Sanna-Lkpg skrev:
2472978 Hörrududu :mattias
Om du anser att du som tjej lurar pengar av killar så får det stå för DIG, dra inte in oss andra !

Hmpf....

Står på egna ben !

eee ursäkta??? var står det i min text att ja lurar pengar av snubbar! läs det som står inte det du tror/vill!

läs allt som skrivits mellan mig och honom! :mad:

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Honda ST 1300
Jag har sett till att bli gammal gubbe. Då kan man köpa sig en ST 1300 utan att skämmas och försäkra den för 3600:-/år...:)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Freedom skrev:
2472985 Se det som bidrag till kvinnorna som vill unna sig det extra och dom tror att dom blåser mannen, jag får rätt mycket för dom stålar det kostar att få henne nöjd. I slutändan så är det nog jag som har vunnit på hela affären och hon har hela tiden trott att hon blåst mig. Ja jag vet att du kommer att kalla mig för svin, men är alla parter nöjda så vad är problemet.:)

nää ja tycker inte du är svin för d. du vet vad du gör och vad du ger dig in på. samma sak gäller för brudarna. oftast försöker brudar åsna snubbar men sen i slutändan bli åsnade själva. så jävla roligt o patetiskt! därför man ska jobba för det man vill ha och tjäna sina egna cash. då vet man att man gjort rätt för sig! :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
# Jobba mer
# Ät mindre
# Drick mer import öl och mindre krogen.
# Skär ned på andra dyra saker
# Sen spenderar du alla pengarna som blir över på cykeln:)

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Stegvis upptrappning av mc (storlek, ålder, skick...) efterhand som man har råd (då får man dessutom erfarenhet och mognad nog att köra de häftigare cyklarna), göra nästan all service själv, aldrig gå på reklamen om fin-prylarnas (exvis oljor) förträfflighet samt alltid leta billigaste försäkring.
Allra viktigast är att vara realist och aldrig köpa för fint/dyrt innan budgeten tillåter!
Tråkigt? Stundtals! Men: Åkglädjen har aldrig varit proportionell mot hk/kubik/storlek/pris på mina mc (13 stycken hittills)!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln