Själv bor jag i finland och tycker det är jätte lustigt att du ska köpa en r1 som första hoj och sitter och funderar på hur du ska ha råd med hojjen. Får jag skratta högt? En sån hoj kostar här ca. 100 000 kr då årsmodell -98 körd vem vet hur mycket! Försäkring på den, vill du veta, knappast! Tog körkort när jag var 16 och det fick jag faktist av morsan och farsan för att det var det ända jag har önskat mig i hela mitt liv men resten fick man pröjsa själv.
Började med en Rgf 125 som jag gav ca 20 000kr för som jag jobbade ihop när jag var 14, 15 och sen lite än när man var 16. Förra sommaren hade jag inte den längre och kände att jag vill ha en större hoj nästa sommar eftersom jag fick rättigheten att köra 25 kw, jag sattsade på en RGV 250k(kan rekomendera dom varmt).
Jag gick andra året på fordon och när sista dagen var över åkte jag iväg till jobbet när alla andra åkte och hade en jävla party! Jobbade 16-18 timmar om dagen hela förra sommaren och tro mig köpte en korv om dagen som jag åt. Hur många timmar i veckan jobbar du? Jag var uppe i över 120 timmar i veckan, hade ingen bil, ingen hoj, en dator som brann upp och ni snackar om att spara in på kläder, man köper nya när det inte finns mera tyg som det kan gå hål i! Köpte man ett par jeans på hela sommaren som kostade ca 20 euro är det ju inte hela världen! 20 euro ca 200 kr. Jag fick 8 euro i timmen, ni kan räckna hur mycket jag fick om dagen, ingen höjdar lön om man jobbat 8 timmar så jag visste att det blir ingen hoj om jag inte ligger i lite. Sen det där med att festa. Hur många gånger går ni ut i månaden? Jag går inte en ända! Dricker man alkohol så kostar det kosing. Dricker max 2 gånger om året.
Väl när skolan började och jag hade haft semester i en vecka
på en hel sommar(var ner till swedenrockfestival
och hälsade sedan på kusin och kollade runt hemma i uppsala). Jag tror det var i oktober förra året som jag sen hade ledigt en vecka från skolan av nån konstig anledning och åkte ända till gbg från finland för att hämta hem min första stora hoj. Har läst i många trådar hur mycke folk det finns som tycker att det är jobbigt att åka 40 mil för att kolla på en hoj, jag åkte ju bara 120 + båt
.
Rgv:n jag köpte kostade 15 000 kr... den hade jag råd med, men var lyckligast i hela världen för den stunden jag fick den. Tyckte det var värt allt slitande när jag hade den hemma på gården. Nu vill jag inte äns skriva ner hur mycket jag var igenom för att få en register bricka till den cykeln för att det råkade sig så att den rgv:n var av modell VJ22A och i finland fick man inte regga in sånna, gissa hur man kände sig
. Jag fick brickan förde 9 månader efter allt bråk om hur stor skillnad det var på VJ22A och Vj22B, hahahahah. Nu har jag rättså bra planer att flytta till sverige
.
Åå fyfan så jag skrev
undra hur du ska ha råd med en hoj som kostar 45k när du köper skjortor för 200 i veckan och festar flera gånger i veckan. Edit: Glömde att skriva då var jag verkligen nere på bottnet hur man kan ligga till med pengar. Nu är jag färdig från skolan och har ett annat jobb och allt går mycket bättre för mig men har inte förde råd med någon hoj, sålde min Gsxr 750 -93 till vinter för man har inte råd att ha en hoj stå och kosta när man inte kan ha nån nytta/nöje av den.
Lifes a bitch