Är alla som har hoj stenrika?

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ewook skrev:
2485499 :felämne :backontop , bingolingo o väl sagt :tummenupp

Hur många bågar har du förresten? :tungan
Tackar,,, och kanske för många,,, vill du köpa några? :D

Mitt tips till folk som vill köpa och äga hoj,,,

Köp en äldre hoj i den kategorin du vill ha.. kanske en thundercat till en som vill ha R6.. svinsnabb och billig att äga,, men då hade jag valt en CBR600F istället eftersom dom har honda specialförsäkring,, typ...
Sen lär man sig prioritera bort allt för att man ska ha råd med nyare...

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
überkill skrev:
2485113Summa summarum skulle jag hellre vara utan hoj än köpa en svensonhoj.

Ville bara lite diskret påpeka att R6:an förmodligen är den mest populära 600-kubikaren av de moderna sporthojarna - per definition en svenssonhoj då

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Maffan skrev:
2485501 Tackar,,, och kanske för många,,, vill du köpa några? :D

Erhm, inte några - men kanske en om jag inte får tummen ur röva o fixar till min :D Om man nu hade råd :näsblod

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
:va
Money skrev:
2485460 jasså du......ja visste inte man föddes me o kunna allt om sitt intresse!!!! d e väl därför man e här o lyssnar på såna som DIG så att man lär sig lite. ELLER!?

Jisses, sicken argbigga.....käkat cobra till middag eller???

Men, som svar. Om det endast var det du hade att kommentera på hela min text, klipp gärna ur den biten så jag slipper försöka lista ut VAD det var du inte förstod.

Har man ett intresse så har man ett HUM sa jag.....du verkar fan inte ha koll på nåt. Ja, förutom att du vill ha en R1.a men ska nog köpa en R6 ist, för de är ju säkert mycket billigare att äga. Fast, alla har ju rekommenderat dej att köpa en CBR 750 ???....så det blir nog jättebra. Sen har du inte råd att ha en budget, för du har inte ens en budget & då bor du hemma utan utgifter.

Behöver jag säga mer

Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ewook skrev:
2485509 Erhm, inte några - men kanske en om jag inte får tummen ur röva o fixar till min :D Om man nu hade råd :näsblod
Har en del o välja på,,, Yama allihop men,, hör av mig via PM...

Ullis skrev:
2485515 :va

Jisses, sicken argbigga.....käkat cobra till middag eller???

Men, som svar. Om det endast det du hade att kommentera på hela min text, klipp gärna ur den biten så jag slipper försöka lista ut VAD det var du inte förstod.

Har man ett intresse så har man ett HUM sa jag.....du verkar fan inte ha koll på nåt. Ja, förutom att du vill ha en R1.a men ska nog köpa en R6 ist, för de är ju säkert mycket billigare att äga. Fast, alla har ju rekommenderat dej att köpa en CBR 750....så det blir nog jättbra. Sen har du inte råd att ha en budget, för du har inte ens en budget & då bor du hemma utan utgifter.

Behöver jag säga mer
Läs ovan,, lägg ner båda två.. :pannkyss

Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Maffan skrev:
2485524 Har en del o välja på,,, Yama allihop men,, hör av mig via PM...

Läs ovan,, lägg ner båda två.. :pannkyss

Såg det för sent. Satt nog & förbannade att folk alltid ska läsa mellan raderna & förvränga saker till nåt helt annat. Men, jag hann skriva det & jag antar väl att fröken vill attackera. Mogen som jag är, så lägger jag mej......... :)

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Ullis skrev:
2485547 Såg det för sent. Satt nog & förbannade att folk alltid ska läsa mellan raderna & förvränga saker till nåt helt annat. Men, jag hann skriva det & jag antar väl att fröken vill attackera. Mogen som jag är, så lägger jag mej......... :)
Tackar,,, :tummenupp

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Ullis skrev:
2485547 Såg det för sent. Satt nog & förbannade att folk alltid ska läsa mellan raderna & förvränga saker till nåt helt annat. Men, jag hann skriva det & jag antar väl att fröken vill attackera. Mogen som jag är, så lägger jag mej......... :)

*klappa axel*
Seså Ullis, du är allt lika omogen som resten av oss :7peta
Däremot är jag nyfiken hur vissa uppsalabor har råd med däckkontona :va
(om gick det bra ställer jag i lös-tråden ;)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Långt ifrån stenrik med ett deltisjobb på 19h i veckan och lite frilansningspengar. Men sambon har heltid och på något sätt går det ändå ihop sig. Man lägger alla pengar på motorcyklarna, efter att räkningarna är betalda och maten köpt. Man får prioritera helt enkelt.

För övrigt visste jag inte att sporthojs-tjejerna hade PMS just nu. Ät choklad, det brukar hjälpa.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Bikerbitch skrev:
2485571 Långt ifrån stenrik med ett deltisjobb på 19h i veckan och lite frilansningspengar. Men sambon har heltid och på något sätt går det ändå ihop sig. Man lägger alla pengar på motorcyklarna, efter att räkningarna är betalda och maten köpt. Man får prioritera helt enkelt.

För övrigt visste jag inte att sporthojs-tjejerna hade PMS just nu. Ät choklad, det brukar hjälpa.

:D har proppat i mig kladdkaka så hormonerna har fått sin dos nu och håller på att lägga sig. :tummenupp

:D :tuttar

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
ewook skrev:
2485557 *klappa axel*
Seså Ullis, du är allt lika omogen som resten av oss :7peta
Däremot är jag nyfiken hur vissa uppsalabor har råd med däckkontona :va
(om gick det bra ställer jag i lös-tråden ;)

Japp & du har ju haft turen att hamna i den eminenta "klubben" du med *S*

Däckkontot får nog känna på sej lite ....ja. Men, så är det ju. Ett beggat däck & 10 bärs mindre.....eller 5 drinkar :tummenupp

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
(E)R-6
Gick inte du o la dig för en halvtimme sedan Ullis? :)

Eftersom alla andra skrivet i tråden kan jag inte hålla mig borta så här kommer min kommentar till det hela.

Jag köpte min första hoj tidigt i våras efter att ha provkört en Kawasaki Er-6n (i 3 grader värme och lite snö i luften).
Kallt, men förbaskat kul och som nybörjare kände jag att hojens kapacitet var bra mycket mer avancerad än min så prestandamässigt fanns inget att klaga på.

När bike testade den skrev dom att den tappade en halv sekund i 0-100 accet mot sport 600:eek:rna så den är inte seg med sina 73 hästar.

Så för 59.900 (+ 5000 kr för ABS) fick jag en sprillans ny, lättkörd, smidig hoj i förs.klass 4 (på bilsport-mc), dessutom betalad vagnskada första året.

Mycket troligt att jag byter upp mig framöver men som det känns nu kommer jag ha kvar den minst nästa säsong också.

Så mitt råd är som tidigare sagts att testa billigare/äldre/"svensson"hojar innan du bestämmer dig, för nytaget körkort, ekonomi och plastraket (eller hojar i allmänhet) är en ekvation som är svår att få ihop.

Hoppas det löser sig med både körkort och hoj så ses vi på vägarna i vår :tummenupp

Eilert - Glad "svensson"-hoj ägare

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Jag ger fan i att betala tv licensen, och spar på så vis en enorm summa jag kan åka hoj för:yoparty :D

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Jag trycker egna stålar funkar varje gång :D sen så blir man ju rik på små utgifter inte stora inkomster :tummenupp

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
repsol 1000 rr 05:
Macaper skrev:
2474011 Kan det vara, Länsförsäkringar ville ha 79.000 för min blade :näsblod . Bara måste älska försäkringsbolag

jo förvisso men jag fick en offert från folksam på 429 000 kr för min nya repsol, inte så troligt att jag tog den... o det e hutlöst med 79 papp så antar inte han tog den försäkringen.. det e det jag menar men visst möjligheten finns..
mvh rickard

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
BigAir skrev:
2472633 Jag är lånehaj.
Och sitter även på ganska mycket aktier, bland annat i Trustore.

När jag vill ha en ny hoj så säljer jag några procent av mina aktier, enklare kan det inte bli :pannkyss

haha fan vad sämst du är

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Monster 620 S.ie
wonderwizard skrev:
2472656 Inte är det gratis precis, & jag tjänar väl inte några fantasisummor heller.
men har inga dyra lån på hojen, samt har "rätt ålder" försäkringsmässigt för min hoj då jag endast betalar 540:-/mån för halvförsäkring

sedan servar jag hojen själv, så där spar man en massa pengar.
däck ordnar jag billigt via jobbet då jag kränger däck på lastbilar dagligen.
ger fan i att parta varje helg
jobba mycket övertid vinterhalvåret

Om du servar hojen själv får du troligtvis inte lika mycket pengar när du säljer den som om du hade låtit en aukt. MC-verkstad serva den. Eller? :rolleyes:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Bonne skrev:
2500633 Om du servar hojen själv får du troligtvis inte lika mycket pengar när du säljer den som om du hade låtit en aukt. MC-verkstad serva den. Eller? :rolleyes:

Å andra sidan kanske man har sparat in mer än vad man missar vid en ev. försäljning.

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Monster 620 S.ie
Santo skrev:
2500637 Å andra sidan kanske man har sparat in mer än vad man missar vid en ev. försäljning.

Beror ju på vad det är för snubbe som har varit o rotat i MC:n.
Aldrig i helvete att jag hade lagt pengar på en hoj som något miffo har servat själv. Har pojken/flickan tummen mitt i näven så kan det ju gå åt helvete.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0