Är alla som har hoj stenrika?

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Sesså, nu har du fått en massa bra tips. Nu har du inte råd att spendera mer tid på Sporthoj.com på ett tag, använd tiden till att jobba istället.

Har en släkting som fakturerade 300h på en månad från sin firma, sådant ger cash (till staten). Han är lite arbetsnarkoman skulle man kunna tillägga. Men han har i alla fall råd med sina hobbies, tid vet jag dock inte om han har. :pannkyss
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Money skrev:
2472780 jag tänker inte säga vad jag har för budget för då blir jag utskrattad. jag har ingen budget, har inte ens råd med det. mitt liv har varit som en bergodalbana o inte förräns nu det börjar stadga sig. så när det gäller pengar så håller jag på och jobba mig upp men d e inte lätt. och har jag inte råd med mc så får jag vänta med att köpa en, men kortet tänker jag ha, utan tvekan.
jag vägrar ta lån, orkar inte med såna grejer. så jag får slita häcken av mig och spara tills jag har råd. jag tror inte månadsutgiften är den tuffa för mig utan den här engångs summan att köpa hojen.

Är du verkligen seriös i den här tråden??
Om du inte har råd att ens ha någon budget & du bor/äter hemma. Hur tror du att du NÅGONSIN ska kunna köpa en hoj för ICKE lånade pengar :va

Kunde du ens avvara 200:- kr/mån? Det blir 2400 kr/år, så om 15 år...då har du 36000:- i handen att köpa hoj för. Är det nu man säger lycka till, eller :confused:


Edit: vad det gäller R1;an & R6;an så är det inköpspriset du kan tulla på. När det kommer till försäkringen så är det ingen våldsam skilland....
 
Last edited:

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Ska kanske hålla lite låg profil för jag har inte hunnit köpa någon hoj ännu.

Det handlar om att prioritera. Min månadskostnad är ganska så hög med tanke på att jag precis har köpt en ny bostad med min sambo.

Enda chansen till att jag ska ha råd och köpa hoj/försäkra den/köra den är att skippa utlandsresan nästa år..suger ja.. men jag har en väl förstående sambo.

Kommer behöva ta upp ett litet lån eftersom butiken kräver att man betalar hela beloppet av en utgående årsmodell.

Jag tänker ta ut hojen till nästa vår och planerna är att ha lånet avklarat. Annars blir det inte många korören och köpa bensin för under sommartiden.

Så tänker jag lägga upp det....kontentan av detta? Ja...se över ens inkomst och utgifter..se vad som blir kvar och vad man eventuellt kan dra in på.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Köp en husvagn o bo i o lev på nudlar.
Efter 1 år har du både råd me hojj samt försäkring o soppa.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Gör som jag köp en sporttourer istället, inte lika dyrt. Antar man köper en sporthoj för att ligga på gränsen...eller har jag fel?! :va Gränsen når man till mycket tidigare på en sporttourer (pga en sjuhelsikes massa vikt och dåliga stötdämpare). Dessutom får man arbeta rätt hårt på roliga vägar...

Använder man inte sin hoj 100% fullt ut, så har man köpt en för stor/effektstark hoj. :rolleyes:

//KaliZ
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Har du inte råd att lägga undan tillräckligt med pengar så är det antingen så att du har för mkt utgifter eller så jobbar du för lite.
Ta alla övertidstimmar du bara kan. Kan du inte det men har en scysst telefonröst och är sugen på att jobba som försäljare så finns det sjukt många jobb som du kan ta på kvällar och helger. Är du en duktig försäljare så kan du tjäna en jävla massa pengar.

Skicka PM så ska jag nog fixa ett jobb till dig. Men då vill jag ha en åktur på
R6:an som tack för hjälpen:).
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
taliz skrev:
2483342 Christ, du har bestämt dig... Oooookej.... :rolleyes:
Som sagt, har du ens provkört något?
Mindre snack, mer verkstad :p

vad ska ja börja med moppe kanske???
du kan ju vara så snäll o berätta för mig vad jag ska välja i så fall. för jag känner mig sjlv lite bättre än vad du gör så ja hade inte haft speciellt roligt med något annat som jag INTE vill ha. så.....varför kör du hoj?????:confused:

vad är det för skillnad mellan en honda cbr 750 el en yamaha r6? för dem flesta rekomenderar just en cbr 750, och eftersom jag är nybörjare kan ju du vara snälla o förklara skillnaden.:va
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Money skrev:
2484405 vad ska ja börja med moppe kanske???
du kan ju vara så snäll o berätta för mig vad jag ska välja i så fall. för jag känner mig sjlv lite bättre än vad du gör så ja hade inte haft speciellt roligt med något annat som jag INTE vill ha. så.....varför kör du hoj?????:confused:

vad är det för skillnad mellan en honda cbr 750 el en yamaha r6? för dem flesta rekomenderar just en cbr 750, och eftersom jag är nybörjare kan ju du vara snälla o förklara skillnaden.:va

Billigaste sporthojen(gränsfall) du hittar är nog en RD350. 5-10kkr.
 

Davidk

Guest
Money skrev:
2484405 vad ska ja börja med moppe kanske???
du kan ju vara så snäll o berätta för mig vad jag ska välja i så fall. för jag känner mig sjlv lite bättre än vad du gör så ja hade inte haft speciellt roligt med något annat som jag INTE vill ha. så.....varför kör du hoj?????:confused:

vad är det för skillnad mellan en honda cbr 750 el en yamaha r6? för dem flesta rekomenderar just en cbr 750, och eftersom jag är nybörjare kan ju du vara snälla o förklara skillnaden.:va

CB750=gubbhoj
R6=sporthoj som man kan leka med

Sen så ere klart att man måste va rik för att ha sporthoj! :D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Har du åkt mycket hoj, eller kört "på egen hand" eller är uppvuxen i hojfamilj???
Saken är den att din "nyvalda hobby" kanske inte alls blir din hobby. Faktum är att många som tagit kort har lagt ner ganska snabbt då de upptäckt att: Fan, de där va ju inte alls så kul eller häftigt som det verkade. Eller, det kostar mer än vad det smakar....allså smakade det inte så bra. osv osv

Du kanske slipper leva på nudlar, men förrän du vet det. Ta kortet, köp hojen & se om du orkar, vill/inte vill eller kan ha råd med det livet.

// Ullis :cdevil[/QUOTE]

aaa ja har åkt hoj, o ja har börat köra. varför måste ja va uppvuxen i hojfamilj för att gilla åka mc?????:va
ja har ridit i hela mitt liv, haft egen häst och INGEN i min familj har någonsin ridit föutom jag! fan vilken sur kommentar! :mad:
kostar d så kostar d, har ja inte råd får ja väl vänta tills jag har. men intresse lär ja alltid ha.
sen e skillnade mellan dig o mig (kanske) att du fått allt eftersom din familj e hojfamilj! :tummenupp medans jag måste betala allt sjlv och inte får några gratisturer. ;)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Davidk skrev:
2484426 CB750=gubbhoj
R6=sporthoj som man kan leka med

Sen så ere klart att man måste va rik för att ha sporthoj! :D

Man behöver inte vara rik för att köpa en sån här:
http://www.blocket.se/vi/9365816.htm?ca=23_10_s

För övrigt tyckar jag inte att man är rik bara för att man har råd att köpa en ny MC. Rik är man när man har ett "Fuck you-kapital" vilket definieras som tillräckligt mycket för att kunna säga "Fuck you" till vem som helst och inte behöva bekymra sig om konsekvenserna.
 

Davidk

Guest
Two stroke man skrev:
2484443 Man behöver inte vara rik för att köpa en sån här:
http://www.blocket.se/vi/9365816.htm?ca=23_10_s

För övrigt tyckar jag inte att man är rik bara för att man har råd att köpa en ny MC. Rik är man när man har ett "Fuck you-kapital" vilket definieras som tillräckligt mycket för att kunna säga "Fuck you" till vem som helst och inte behöva bekymra sig om konsekvenserna.

Även om du skaffar en sådan hoj så kostar den nog säkert en hel del att äga, samt all utrustning kostar pengar bara det så.
Nog kostar det mycket generellt att ha hoj men det är värt vartenda öre :tummenupp
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Money skrev:
aaa ja har åkt hoj, o ja har börat köra. varför måste ja va uppvuxen i hojfamilj för att gilla åka mc?????:va
ja har ridit i hela mitt liv, haft egen häst och INGEN i min familj har någonsin ridit föutom jag! fan vilken sur kommentar! :mad:
kostar d så kostar d, har ja inte råd får ja väl vänta tills jag har. men intresse lär ja alltid ha.
sen e skillnade mellan dig o mig (kanske) att du fått allt eftersom din familj e hojfamilj! :tummenupp medans jag måste betala allt sjlv och inte får några gratisturer. ;)


Jaa, faan vilken sur kommentar. :rolleyes:
Har du inte råd, så låt bli. Är det bara posörbilder och att vara ball som du är ute efter så kan du nog ordna det på något billigare sätt. :tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Davidk skrev:
2484454 Även om du skaffar en sådan hoj så kostar den nog säkert en hel del att äga, samt all utrustning kostar pengar bara det så.
Nog kostar det mycket generellt att ha hoj men det är värt vartenda öre :tummenupp

Utrustning finns beggat och behöver inte bli många tusingar. Går alltid sälja och byta upp sig sen. Surt att köpa ny värstingutrustning bara för att 1år senare upptäcka att det där med hoj var inget för mig. Driftskostnaderna kan man ju till stor del styra genom att inte köra när pengarna är slut. Mat och husrum har hon ju gratis.

Om man har ett halvtidsjobb, gratis mat och bostad nog fan har man råd med en sån gamgixxer.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
anja skrev:
2484550 Jaa, faan vilken sur kommentar. :rolleyes:
Har du inte råd, så låt bli. Är det bara posörbilder och att vara ball som du är ute efter så kan du nog ordna det på något billigare sätt. :tummenupp

:fakta
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Money skrev:
blablabla haft egen häst osv..


Har du haft råd att ha egen häst (inköp, utrustning, uppstallning, försäkring, hovslagare, veterinär, tränings/tävlingskostnader osv) borde du inte ha några som helst problem att ha råd med mc. (Om du inte fått en minskad inkomst.)

Som första mc rekommenderar jag givetvis CBR600F. :)
 

Stålbrand

Newbie
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Dalby
Hoj
KTM 625
Anneli skrev:
2484705 Har du haft råd att ha egen häst (inköp, utrustning, uppstallning, försäkring, hovslagare, veterinär, tränings/tävlingskostnader osv) borde du inte ha några som helst problem att ha råd med mc. (Om du inte fått en minskad inkomst.)

Som första mc rekommenderar jag givetvis CBR600F. :)

good one! :tungan
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Money skrev:
2484433
aaa ja har åkt hoj, o ja har börat köra. varför måste ja va uppvuxen i hojfamilj för att gilla åka mc?????:va
ja har ridit i hela mitt liv, haft egen häst och INGEN i min familj har någonsin ridit föutom jag! fan vilken sur kommentar! :mad:
kostar d så kostar d, har ja inte råd får ja väl vänta tills jag har. men intresse lär ja alltid ha.
sen e skillnade mellan dig o mig (kanske) att du fått allt eftersom din familj e hojfamilj! :tummenupp medans jag måste betala allt sjlv och inte får några gratisturer. ;)

Bla bla bla. Läste du vad jag skrev överhuvutaget???

Jag frågade hur ditt "nya" intresse har uppstått?? OM du hade det i familjen, Om du åkt mycket hoj innan osv.

Vad det gäller mej & min familj kan jag säga att det finns förmodligen inte en enda motorintresserad i hela mitt släktträd. Jag är den enda som kör hoj, morsan har inte ens körkort.

Jag flyttade hemifrån när jag var 17 & började arbeta & tog B-kort ett år sedanre.Mitt mc-intresse uppstod när jag var 30. Jag köpte 10 dubbellektioner & hojkläder genom att ha ett heltidsjobb på Vin& Sprit tillverkningen & tre extraarbeten. Det ena innebar jobb varje helg på Clas Ohlsson. De andra två var att packa upp varor i butiker åt två företag med ett omrdåde på 10 mil.
6 månaders slit, sen var det klart.

Så, ja....kalla du det gratis....så varsågod.

Nä, inse fakta ist. Jobba häcken av dej & ta ett LÅN!!! Sen kan du fortsätta att jobba häcken av dej för att försörja din nyvunna hobby.

Money skrev:
2484405 vad ska ja börja med moppe kanske???
du kan ju vara så snäll o berätta för mig vad jag ska välja i så fall. för jag känner mig sjlv lite bättre än vad du gör så ja hade inte haft speciellt roligt med något annat som jag INTE vill ha. så.....varför kör du hoj?????:confused:

vad är det för skillnad mellan en honda cbr 750 el en yamaha r6? för dem flesta rekomenderar just en cbr 750, och eftersom jag är nybörjare kan ju du vara snälla o förklara skillnaden.:va

Jag undrar vilka de flesta är som rekommenderat en CBR 750......vad är det? Har jag missat nåt nu eller??? Någon??

Ja just, ditt motorintresse sa du....det skulle du alltid ha. Har man ett intresse brukar man lite hum om intresset också. Antar att du iaf kan valack, hingst, sto, fux, schimmel osv.....
 
Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Vill bara tilläga att man kan ha sjukt roligt på vilken hoj som helst. Min första hoj förutom moppen och crossen kostade 1300, en hemmabyggd baslåda och två dosor snus. Och den var hur roligt som helst:D!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top