Är alla som har hoj stenrika?

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
don_tomazo skrev:
2475059 My name is Ivan. I have 42 bikes, toilets of solid gold. Not only I have 22 girfriends to satesfy me, i must cheat on them aswell!
I give you a bike if you join my harem of girls.

and i only drink fijestis

Intrepid_

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
BMW F800S
Money skrev:
2472738 jag ser mina egna begränsningar och en r1 blir det inte, inte som första hoj i alla fall. är inne på r6 men det spelar ingen roll vad det blir, det är dyrt ändå!

Om du ska köpa en ny sporthoj kan jag rekommendera den jag kör, BMW F800S, inte samma krut som r1 eller r6 men endå ordentligt bra klös på lägre varv. Den är dessutom suveränt billig i försäkring (3300:- helförsäkring/år). Den är dessutom väldigt rolig att köra, förenade bil har en som de lånar ut för provkörning.

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
#1 Fast jobb
#2 Bra lån

Det är vad som behövs för att ha råd.
Ge dig ut och provkör allt som finns när du väl har kortet(har du ens
testat en R1?). Då inser du nog fort att du inte behöver 175+hk som
nybörjare...
Sen kan du kalkylera på vad du vill/kan lägga ut per månad och utgå från det.

Alternativ 2 är förstås att spara spara spara och "casha", men då
får du nog med din begränsade ekonomi helt enkelt sikta på billigare saker, och/eller skaffa ett bättre betalt jobb..

Good luck :tummenupp

PS. Kommer hem till Malmö snart och skall sälja min ER6n, ge mig ett bud... ;)

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
don_tomazo skrev:
2475059 My name is Ivan. I have 42 bikes, toilets of solid gold. Not only I have 22 girfriends to satesfy me, i must cheat on them aswell!
I give you a bike if you join my harem of girls.

:D
......

:D :D ......
The Doctor skrev:
2474744 Alla som äger hoj VAR stenrika.

Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
rogka566 skrev:
2473874 Men du kan väl knappast producera oljan själv?
För den kostar ju som bekant en slant den också. Kanske inte går i så mycket i den cykeln.. eller?
Nej, om de vore så väl...kör på olja som kostar ca 170 kr litern (i affär), går i 1,2 liter ungefär & byter var tredje timme. Smakar det så kostar det.

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Money skrev:
2472780 jag tror inte månadsutgiften är den tuffa för mig utan den här engångs summan att köpa hojen.

Ta och köp en äldre hoj, typ 20 år gammal, det finns en hel del bra hojar i den åldern till humana priser, min VFR kostade 20K, och kostar 1383:- hel/hel

Detta gjorde jag för att som student ha råd med att köra hoj, man får inte vara kräsen när plånboken är tunn:)

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Emmi skrev:
2476008 Nej, om de vore så väl...kör på olja som kostar ca 170 kr litern (i affär), går i 1,2 liter ungefär & byter var tredje timme. Smakar det så kostar det.

Ett hett tips till alla: Försök få tag i liknande olja på 20litersdunk, då blir det mycket billigare. Jag kör OKQ8 SBK för 63kr/l:tummenupp

Det kan smaka utan att kosta så in i h-e..!

edit: Läs även allas vår Dr.Bikes oljetråd i teknik&mek forumet, där det framgår att det dyraste inte alltid behöver vara det godaste, eller hur doktorn!?:tummenupp

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Emmi skrev:
2476008 Nej, om de vore så väl...kör på olja som kostar ca 170 kr litern (i affär), går i 1,2 liter ungefär & byter var tredje timme. Smakar det så kostar det.
Var tredje timme! :skrämd :eek: Då skulle det varit vacuum i min plånbok för läääänge sen.

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
rogka566 skrev:
2473802 :skrämd Även om du ställer av och på som en tok så hoppas jag att du skämtar!!
Nej jag skämtar inte.. det är fullt möjligt då jag är 21 år (22 om några dagar) och bor i göteborg.. Har en R1 -02 skriven på mig själv..
Tro mig, fullt möjligt och billigast!

Suzuka mannen skrev:
2473817 ursäkta???? 72000 helförsäkrat/helår??? det e inte möjligt väl??
japp helförsäkrat/helår.. så de e fullt möjligt.. men har den ju bara påställd 6 månader, så det blir ju "bara" 36 000 kr :näsblod

Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Fick körlektioner i julklapp, fick uppkörningen betald av mina föräldrar och
en del sparade jag ihop till själv. Gällande inköp av motorcykel så hade jag
lite sparade pengar som egentligen skulle gå till annat. Men eftersom jag absolut ville ha en hoj och hittade en jag tycker om så fick det bli en mc istället. Försäkringen klarar jag genom att köra halvförsäkrat/helår. Parkeringsplatsen i garaget kostar 250:-/mån vilket är helt okej.
Bensin brukar jag oftast betala själv men ibland bjuder min sambo mig på en heltank bensin.

Om du verkligen inte har råd med den senaste sporthojen modell 06/07
så börja med något som du har råd med men ändå tycker tillräckligt mkt om för att börja med. Sedan om några år eller så kan du ju alltid byta upp dig.
Ibland kan det faktiskt vara rätt kul att längta efter ngt och inte få allt med en gång.

Lycka till med kortet :tummenupp

hallgren

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
z1000, ktm 660. ktm 660 06, ktm 625 02,
Barcelona skrev:
2472715 Börja med en hyffsat billig hoj, sporthoj för ca 30-35 papp och kör med halvförsäkring. Sen när du har blivit såld på hojåkning (vilket du blir) så börjar du leta nått nyare......

Lycka till, rapportera sen när du har blivit hojägare!

Tjenare kul att du la ut grejer på resan ball som ... har blivit medlem idag. kommer väl ner till värmen snart ta ett par bira. ha de

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
supermoppe skrev:
2477013 Var tredje timme! :skrämd :eek: Då skulle det varit vacuum i min plånbok för läääänge sen.
Jag kör ju inte på väg heller, då hade det blivit dyrt.

Kent Agent

SDK #3968
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Vincent
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar
Jobba svart för tusan!! Det gör jag,och jag har TVÅ:tungan :tungan

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
PGH skrev:
2472651 mamma o pappa pröjsar!

du ska bara vara tyst du betalat ju knappt nått ändå :mad: :D

vill man betala försäkring etc så kan man, det gäller som sagt att prioritera. Jag brukar försöka undvika att betala månadsvis utan bara betala hela skiten på en gång eller åtminstone halvårsvis så man vet att man inte kommer att få problem att betala senare.

Skulle man nu få det kärvt någon månad eller ett par veckor så är det ju bara att ställa av bettan så kostar hon ju inte så mycket att äga.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Money skrev:
2475385 :D
......

:D :D ......

Det finns ett par sätt för att finansiera sitt intresse på:

Köp den hoj du har råd med, annars får du det riktigt tråkigt om du inte ens har råd att köra den hoj du köpt. Servicar, förskringar, däck, etc. allting plockar på.

Gör som jag, skaffa en roadracinghoj och kör den på gatan, moraltanter, skäll gärna på hur pantad, dum, idiot, underutvecklad etc jag är. Jag tar inte åt mig :tuttar

Flytta upp till mig här i Norge så skall jag nog finansiera ett å annat för dig ;)

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar

Med tanke på ditt hojval så blir det inte billigt... En äldre modell kan få ner försäkringskostnaderna...jag hade en gammal -84...helförsäkring 1384:-/år..men jag är ju också lite äldre än du... :tungan
Men min Bandit kostar 4200:-/år helförsäkring...den teckande jag innan jag fick körkort...så det beror mycket på hojval...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0