Är alla som har hoj stenrika?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag valde en lite billigare hoj för att ha råd med övriga intressen såsom HiFi, resor och festande. :)
 

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
Jag jobbar mitt vanliga 40 timmars jobb, på kvällarna har jag extrajobb som teleförsäljare.. jobbar så mycket övertid jag kan hela vinterhalvåret.. det är ju många engångsutgifter som hojköp+skinnställ+hjälm.. annars har du egentligen bara soppa och försäkringen att tänka på.
denna säsong planerade jag inte budget för service och däck men ska lägga undan till det för nästa år. men har man ett konto som man sparat ihop hela vintern för sånna utgifter borde du ju ha råd me försäkring o soppa iaf..

men som sagt det kostar att ligga på topp
tror många här kör extrajobb för att få allt att gå runt
lycka till:tummenupp
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
Håller med någon tidigare, som sa att det handlar om prioriteringar... Man kan ju inte satsa på allt...
 

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Att ha råd

Prioritera, något som sagts tidigare.

När polarna går på krogen så får du väl stanna hemma eller vara nykter...
Vägra vinterbil... :D

Sälj datorn och alla onödiga uppkopplingar... telefon/tv/tidningar etc...

Det finns många sätt att behålla hojen, jag har själv varit i den misären och är idag mycket nöjd över att jag valde att behålla hojen... :tummenupp
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar

Absolut inte rik men prioriterar det jag tycker e kul.
 

gatling

ZX10R RÄKNAS SOM CENTRALSTIMULANT DROG
Gick med
3 Sep 2006
Ort
GBG
Hoj
ZX FUKKIN 10R
Triggerhappy skrev:
2473712 Det är ingen mänsklighet rättighet att få köra sporthoj.
Har du inte råd så låt bli.

Har du råd, NJUT !!

HARU VURPAT?

PENGAR? HA! DE HAR LA ALLA:yoparty
 
Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag är absolut inte rik, dock så underlättade det med lottovinsten på 800kkr år 2004 :banana
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Som många andra skriver handlar det ofta om prioriteringar, jag bor i ett billigt hus på landet, jobbar mycket övertid, är nästan aldrig på krogen osv..
Priset man får betala är väl att det är svårt att hitta en tjej som delar ens uppfattningen om vad som är "viktigt" och inte :tungan
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar


tjänar 12000+ i mån o har 2 hojar o 2 bilar så visst har du råd :tummenupp se till o välj nåt billigare om du inte tro du klara det..
så gjorde jag. behöver inte vara en cb 250 direkt :)
 

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar .................Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar

Jag är rik som en liten bäver!!!!! :D :tuttar :arsele
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar

My name is Ivan. I have 42 bikes, toilets of solid gold. Not only I have 22 girfriends to satesfy me, i must cheat on them aswell!
I give you a bike if you join my harem of girls.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top