Är alla som har hoj stenrika?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag är statligt anställd och har därför obegränsat med pengar. Vill jag byta hoj så skriver jag bara en rekvisition. Staten försäkrar inte sina fordon så det gör inte jag heller. Enda kostnaden är soppan och den slangar jag från bilar på nätterna.
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Rammstein skrev:
2472669 Man får prioritera helt enkelt:) Men ska du bara ha en YamaHA som ingen vill HA...så är det väl lugnt.. kolla bortskänkes annonserna:D
YamaHA ska man HA,, ingen sugkuki :D

Eller som tjej så fixar du en rik kile som köper en till dig,,, :7peta :D
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Jag värderade om lägenheten och byggde in lånet på hojjen i huslånet. fabriksny cbr600RR och det märks knappt.
I början va det ganska mycket däckkostnader och annat som dök upp men jag skaffade nya kompisar som bjuder på däck och jag började handla reservdelar på COOP istället för mc-firman så i år har jag lagt ut:
ca 500 spänn för olja
ca 200 spänn för bultband och skruv på lösvikt
ca 500 spänn för ombesiktningar
trafikförsäkring på 800 i månaden är svår att komma ifrån.

däremot, kollar man på miltalet så räknade jag ut att jag de senaste 3 åren måste ha lagt 50000 spänn på soppa :skrämd men det förtränger jag nu så kan jag sova bättre...
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
vbg_snake skrev:
2478598 Det finns ett par sätt för att finansiera sitt intresse på:

Köp den hoj du har råd med, annars får du det riktigt tråkigt om du inte ens har råd att köra den hoj du köpt. Servicar, förskringar, däck, etc. allting plockar på.

Gör som jag, skaffa en roadracinghoj och kör den på gatan, moraltanter, skäll gärna på hur pantad, dum, idiot, underutvecklad etc jag är. Jag tar inte åt mig :tuttar

Flytta upp till mig här i Norge så skall jag nog finansiera ett å annat för dig ;)

men hjärtat, kom du hit i stället! det är för kallt för mig där uppe.....behöver lite mer värme. :D

Maffan skrev:
2478855 YamaHA ska man HA,, ingen sugkuki :D

Eller som tjej så fixar du en rik kile som köper en till dig,,, :7peta :D


MEEEEHHHH halååååå! va fan e d du säger!!!! schhyyyyy.......avslöja inte d BIG secret now! :arsele


:D :whip
 
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Money skrev:
2478889 men hjärtat, kom du hit i stället! det är för kallt för mig där uppe.....behöver lite mer värme. :D




MEEEEHHHH halååååå! va fan e d du säger!!!! schhyyyyy.......avslöja inte d BIG secret now! :arsele


:D :whip

Nejdå du är ute och seglar. Jag har ju motorcykeln i sovrummet så den e bara å kicka igång så har vi kamin med fin ljud :] Jag förstår ju inte malmö-dialekten så det kan bli problem. Men jag kan ge det en tanke om du har något att erbjuda, typ din kärlek :)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
vbg_snake skrev:
2478893 Nejdå du är ute och seglar. Jag har ju motorcykeln i sovrummet så den e bara å kicka igång så har vi kamin med fin ljud :] Jag förstår ju inte malmö-dialekten så det kan bli problem. Men jag kan ge det en tanke om du har något att erbjuda, typ din kärlek :)


du behöver inte förstå min dialekt! d e d minsta du ska oroa dig för......;)

ja har allt du vill ha darling....o lite till! :D
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Money skrev:
2478895 du behöver inte förstå min dialekt! d e d minsta du ska oroa dig för......;)

ja har allt du vill ha darling....o lite till! :D

oh my, känns som jag träffat rätt. Har du quickshift? Jag har en smidd kolv iaf. Vi passar nog perfekt ihop :]

Nädå, Norge funkar bra för att finansiera denna dyra hobby. Ibland känns det så tråkigt när det är motgångar dock =)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
vbg_snake skrev:
2478899 oh my, känns som jag träffat rätt. Har du quickshift? Jag har en smidd kolv iaf. Vi passar nog perfekt ihop :]

Nädå, Norge funkar bra för att finansiera denna dyra hobby. Ibland känns det så tråkigt när det är motgångar dock =)

alla motgångar går att övervinna......bara man vill. :tuttar
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Hmmm, varför en R1:a?
Trodde bara det var killar som hade showbehovet :)

Om du kört mindre än 6-8 år så tar du dig snabbare fram (utom på autobahn) på en hoj med lite mindre antal hästar och snällare register ...
 

olle1

Hojen eller damen? Helt klart damen.....
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
cbr 600fs. blata b1 kopia
Köp ingen r1:a. Som nybörjare är det bara onödigt. Du kommer ändå
inte klara av att hantera hojen till fulllo i början. Om livet är kärt köp en r6:a.
Anmäl dig till SMCs broms och kurvkurser på knutstorp och ring Folksam
och hör vad deras SMC försäkring kostar. Själv är jag 33år och bor centralt
i Malmö. Jag betalar 8700 om året i helförsäkring för min cbr600 01", vilket jag tycker är ett helt ok pris. Dessutom är det bara pinsamt att på bankörningar
som nybörjare med en r1:a bli frånåkt av folk med mycket mindre maskiner.
Hoppas allt löser sig! Lycka till!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
olle1 skrev:
2479791 ... Dessutom är det bara pinsamt att på bankörningar
som nybörjare med en r1:a bli frånåkt av folk med mycket mindre maskiner.
...

Jag håller med om det övriga, fast att det skulle vara pinsamt att bli ifrånåken på nån bankörning vet jag inget om. Det är det nog mest du tycker. Små hojar är ju dessutom ibland snabbare än 1000cc beroende på bana etc.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
olle1 skrev:
2479791 Köp ingen r1:a. Som nybörjare är det bara onödigt. Du kommer ändå
inte klara av att hantera hojen till fulllo i början. Om livet är kärt köp en r6:a.
Anmäl dig till SMCs broms och kurvkurser på knutstorp och ring Folksam
och hör vad deras SMC försäkring kostar. Själv är jag 33år och bor centralt
i Malmö. Jag betalar 8700 om året i helförsäkring för min cbr600 01", vilket jag tycker är ett helt ok pris. Dessutom är det bara pinsamt att på bankörningar
som nybörjare med en r1:a bli frånåkt av folk med mycket mindre maskiner.
Hoppas allt löser sig! Lycka till!


Jag kommer inte köpa en r1 som första hoj, har redan bestämt mig för 6an. Måste nog byta mitt hoj val här för alla säger samma. hahhaa.....jag vet men tack ändå!
:tummenupp
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Money skrev:
2479820 Jag kommer inte köpa en r1 som första hoj, har redan bestämt mig för 6an. Måste nog byta mitt hoj val här för alla säger samma. hahhaa.....jag vet men tack ändå!
:tummenupp

Christ, du har bestämt dig... Oooookej.... :rolleyes:
Som sagt, har du ens provkört något?
Mindre snack, mer verkstad :p
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Showtime skrev:
2472692 handlar om att prioritera.. jag lägger i stort sett alla pengar på hojarna.. så man får dra in på alla andra saker som tex. gå på krogen, bio, käka ute osv osv.. 22 år o betalar 72 000 kr hel/hel.. :tummenner

Allvarligt....lägg undan pengar varje mån för ev skador & ta en halv eller trafik ist. För du lär ju ha en självrisk också.....eller två, om du nu har två hojar.

Blir det inga skador...toppen, du har precis sparat ca "hälften" av försäkringspengarna & kan föra över de sparade till nästa års ev skador...osv :tummenupp

Money skrev:
2472625 Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Har du åkt mycket hoj, eller kört "på egen hand" eller är uppvuxen i hojfamilj???
Saken är den att din "nyvalda hobby" kanske inte alls blir din hobby. Faktum är att många som tagit kort har lagt ner ganska snabbt då de upptäckt att: Fan, de där va ju inte alls så kul eller häftigt som det verkade. Eller, det kostar mer än vad det smakar....allså smakade det inte så bra. osv osv

Du kanske slipper leva på nudlar, men förrän du vet det. Ta kortet, köp hojen & se om du orkar, vill/inte vill eller kan ha råd med det livet.

// Ullis :cdevil
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top