Twin Turbo skrev:Litar heller inte på bilprovningen.
Inte för att de missar saker (upptäcker själv vad som är fel på bilen) utan mest för att du underkänner bilar och ger ombesiktning för småsaker som de inte nämner för nästa bilägare som kör in. Såklart att de skall underkänna dåliga bromsar och allvarliga säkerhetsbrister, men när de börjar peta i streamers och annat (som bilen blivit godkänd med i flera år förut på annat besiktningsställe) så håller jag verkligen med om att det är ett riktigt lotteri. Beror helt på vilken besiktningsgubbe, var man besiktigar och vilket humör de är på om bilen skall gå igenom. Hatar sån översittarattityd och är verkligen inte för att sånt skall fortsätta. Om samma regler gäller för alla på alla stationer över hela landet så är det helt ok.
Kan förstå att du blir förbannad men än en gång alla kan inte veta allt! Enl alla dessa regler mm så SKA det vara samma regler oavsett om du besiktar i norra eller södra sverige. Hur bedömer du en kund inom ditt jobb om du är på dåligt humör? Om jag ska bedöma så väntar jag och ser om kunden är trevlig mot mig så är jag det tillbaka inte svårare en så ÄVEN om jag är på dåligt humör. Men det är bara att beklaga att du bara verkar träffa på elaka besiktningsgubbar eller är det du som är otrevlig? Tack iallafall för din åsikt!