Jag jobbar på Biltema. MC-sortimentet ska inte utgå men varje vinter rensas varor som inte säljer eller som ska ersättas ut och säljs till rabatterat pris, ibland så mycket som 75%. Det som inte säljs slängs. Förra våren slängde vi säkert hundra bromsskivor, belägg, mc-stövlar, hjälmar, visir m.m. Personalen får inte ta hem nåt även om det redan slängs i återvinningen då Biltema är det snålaste företag som finns när det gäller sin egen personal. Ingen personalrabatt, ingen bonus av något slag, inga gratiskorvar eller nånting annat.
Det som säljs på Biltema är inte nödvändigtvis sämre än det som säljs i andra butiker men det är lågpris, så om man köper exempelvis bromsbelägg för 349:- så får man belägg som är värda detta, inte 899:- som de kanske hade kostat på Mekonomen. Det är oftast i detta som folk missförstår med Biltema. De tror helt enkelt att de får nåt som är värt mycket mer än vad de betalar men så är det inte.
Jag personligen köper mina bildelar på Autodoc. Då kan jag köpa Bosch bromsbelägg, Brembo bromskivor, Mann oljefilter o.s.v för samma pengar som Biltema. Och vill jag betala ännu mindre så kan jag köpa biltema kvalitet fast mycket billigare. Sist köpte jag bromsskivor till min A3:a för 70:- st. 70 KRONOR!!