Är Biltemas MC-sortiment utgående?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Meh!

En norrbottning skriver något av det klurigaste jag sett på länge här inne - och får hugg och slag för det?
Och, kanske värst av allt - ”halvdansk”...?

Jösses - läs meningen igen. Ljuda den för er själva om det hjälper, bryt ner den i stavelser - men klaga inte om ni inte fattar. Det säger mer om er själva än om utsagan...
Det var ju han som skrev nåt om danskar.. jag hann inte ens läsa originaltexten. Men nu fattar jag - göteborgare och folk söder om dalälven är danskar! Kan jag iofs gå med på då mitt län varit danskt och norskt lika länge som det varit svenskt.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Till att börja med så ska du citera någon så se till att få med hela meningar, klipp inte av den så att det passar dig så ska du se att mindre saknas.
Jag ska ändra så att inlägget passar alla begåvningsnivåer.
Oj då. Det där var visst känsligt.
Tyckte det var lite roligt med en tendens av syftningsfel.

Jättesnällt att du uppdaterade ditt inlägg. MKt uppskattat :krama

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Nu kan man väl säga att Biltema lagt ner mc? Allt reas ut och flera butiker gapar tomma. Nämns nästan inte alls i nya katalogen heller så jag antar att det är historia nu? Precis som deras jaktsortiment för några år sedan. Det var rätt bra. De säljer grejer de får bra pris på och kör sålänge det räcker sen åker det ut?

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Hoj
Affar
dom kan snart byta namn till SVENSKT KRIMSKRAMS AB dom har inte mycket till bil o mc numera
Påminner mig om när den andra krimskramsförsäljaren från Skara sålde grejer som var made in America, då stoltserade dom med det det i katalogen.

Numera finns det nog inte prylar som är tillverkade i Sverige, varken hos feltema eller fula....

Så dom kan ju byta namn till Asiatiskt krimskrams istället... :crash:crash:crash

/A

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag var inne och pratade med en f.d kollega och han sa att MC ska avvecklas och därför säljs allt ut. Lite synd då man kunde hitta billiga prylar som fungerade hjälpligt.Tyvärr har de inte extrapris på sin minilyft annars hade jag nog köpt en. Ebay känns som en sån chansning många gånger. Jag kommer ihåg när jag köpte justerbara clip-ons på Ebay och båda låsbultarna pajade vid första monteringen. Då var man ju inte helnöjd precis.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag var inne och pratade med en f.d kollega och han sa att MC ska avvecklas och därför säljs allt ut. Lite synd då man kunde hitta billiga prylar som fungerade hjälpligt.Tyvärr har de inte extrapris på sin minilyft annars hade jag nog köpt en. Ebay känns som en sån chansning många gånger. Jag kommer ihåg när jag köpte justerbara clip-ons på Ebay och båda låsbultarna pajade vid första monteringen. Då var man ju inte helnöjd precis.
Tråkigt om Biltema lägger ned mc-delen. Köpte nyligen en jet-hjälm för 350kr där, mest för att kunna återuppleva ungdomsårens hojåkande. Har tidigare köpt prisvärda backspeglar och miniblinkers. Det behövs en mc-butik med vettiga priser, andra handlare verkar tro att hela mc-kollektivet består av stenrika stekartyper.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jahopp....
Det kändes sista året som de redan hade gett upp.
Fanns liksom inget vettigt att köpa.
Batterier ville man ju inte ha då de bara tappa laddning, kedjor vågade man inte chansa på att de skulle hålla, miniblinkerserna var samma som åren innan, osv.
Det var väl lite packrullar och lite kläder som gick an.
Och oljor...inte att glömma Biltemaolja. Fast de finns väl kvar framöver med?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Har vad jag kommer ihåg styre, miniblinkers och batteri fördelade på diverse hojar i garaget och det är helt ok grejor speciellt sett till priset. Förmodligen har jag fler prylar som jag har glömt just nu. Synd om mc-delen ska utgå

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
MC prylar precis som jakt, golf, häst etc är sjukt överprisat. Tyvärr hjälps priserna upp av folk som inte kan se förbi Biltemalogotypen (eller liknande). Att de aldrig testat grejerna spelar ingen roll - det är skit och det vet dom med samma övertygelse som att jorden är rund.

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Utanför Halmstad bygger dom nu lager nr 2 som blir 81000 kvm, precis bredvid det gamla.
Lager 2! Det är lager nummer 6, det ligger 3 lager i hamnen och ett mindre kemlager i Söndrum.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jahopp....
Det kändes sista året som de redan hade gett upp.
Fanns liksom inget vettigt att köpa.
Batterier ville man ju inte ha då de bara tappa laddning, kedjor vågade man inte chansa på att de skulle hålla, miniblinkerserna var samma som åren innan, osv.
Det var väl lite packrullar och lite kläder som gick an.
Och oljor...inte att glömma Biltemaolja. Fast de finns väl kvar framöver med?
Oljan verkar vara kvar. Inget extrapris på den ännu.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag anade ju att detta var på gång, har i alla fall köpt på mig de grejer som jag tycker varit bra.

Köpte nu sist bla på mig de miniblinkers som kan köpas mycket dyrare hos andra handlare, har tidigare köpt ett fatbar styre, baklyset som jag använt på KLR:en lite mätglas.

Lite grejer verkar ju bli kvar som det verkar då dessa inte har nersatta priser som några hjälmar, kapell, oljor och lite andra grejer.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring