Själv lite nyfiken på den nyaa 1300, ni som åker 1200S idag, hur är den när det börjar svänga. Känns den mycket tung eller är det någorlunda ok att lägga ner den?
Man kan sammanfatta den med fyra S: Stark, Stabil, Snabb och Snygg
Skämt å sido: Jag är jättenöjd med hojen. Körde SMC´s kurs på Kemora i fjol. Fyra dagar på storbana och det gick finfint att både svänga och lägga ner. Tycker det är en bra allroundhoj. Grymt mycket att köra med och tack vare lång hjulbas odramtisk att accelerera med, läs inga wheelies. Bakrullefantasterna skulle nog klassa den som tråkig.
Min är extrautrustad med; RDC däcktryckskontroll, ESA ställbar fjädring med knapptryck, färddator och tricolor-lackering. Standard är ABS och värmehandtag.
Inte gjort något extra åt min mer än monterat Stompgrips (en av mc-världens bästa prylar tycker jag ) och bytt däck till Maxxis Presa Sport. Dock står Slipon, bubbleruta, PC och ev. slirkoppling från STM på att-göra-listan.
Det sämsta på hojen är den klonkiga växellådan.
I nästa nummer av Motorrad som finns ute i handeln 5 feb kommer de att köra ett jämförelsetest mellan K 1200R och S och de nya 1300rna.
God fortsättning på 2009, hoppas det blir ett kanonår med en massa hojåkning i härligt väder