Är det inte dags att åka till Tyskland...

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
...och hämta hem en hoj (eller flera).

Tänkte om det finns fler i detta forum som är sugna och kan tänkas åka i en grupp tillsammans ner till Tyskland för att inhandla en "dröm-hoj".

Har själv aldrig gjort det förut men, men.....hur svårt kan det vara???
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det är busenkelt. Jag hade heller aldrig gjort det men ringde på en annons en dag i januari och hämtade cykeln i februari. Inga konstigheter alls.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag går i samma funderingar och som sagt, det är skitenkelt. :) Har plockat hem 4 hojar, 2 från handlare och två privat (en ropade jag in på ebay.de)

Får man plats med ett par pallar öl också så gör det ingenting....:tummen upp

Jobbsituationen gör dock att det inte kan bli innan nyår.
 

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Tänkta att man kunde åka tillsammans med likasinnade samt "dela på resekostnaderna".....Med det krävs att några "anmäler" sitt intresse...
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tänkta att man kunde åka tillsammans med likasinnade samt "dela på resekostnaderna".....Med det krävs att några "anmäler" sitt intresse...

God idé...rese/transportkostnaderna är sura att ta själv + att det blir lite lättare med sällskap.
 

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XJR1300
Kan du tyska så är jag på.
Men inte förrän i vår (februari o frammåt)
Vad e du sugen på för hoj?
Jag funderar på zzr 1200 -02 finns inga i sverige till salu
 

DJ Berndt

-saviour of the universe-
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
hämtade hem min ninja från tyskland.. tog tåget ned, och körde hojen hem. det var ett litet projekt och ont i arslet hade man när man äntligen var hemma. och det berodde inte på några hårda tyskar, utan enbart en hård sittdyna :tungan
men hade en sån här möjlighet dykt upp hade jag lätt hoppat på.. bra initiativ, man kan ju göra riktiga fynd :tummenupp
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Jag är på. Har hittat flera intressanta objekt redan. Men hur många hojar kan man ta på ett släp? Mer än 2 känns svårt.
 

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Kan du tyska så är jag på.
Men inte förrän i vår (februari o frammåt)
Vad e du sugen på för hoj?
Jag funderar på zzr 1200 -02 finns inga i sverige till salu

Har glömt bort det mesta av att prata tyska men förstår forfarande. Detta brukar inte vara någor problem att prata engelska i Tyskland nu för tiden.

Tittar på en Cagiva V-raptor. årsmodel ?

Jag är på. Har hittat flera intressanta objekt redan. Men hur många hojar kan man ta på ett släp? Mer än 2 känns svårt.

Är man flera stycken så kan man väl ha skåpbil + släpkärra vilket borde klara av 4 st hojar + annat (drickbart????)
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Detta brukar inte vara någor problem att prata engelska i Tyskland nu för tiden.

)

Nä det är inga problem att prata engelska i Tyskland, problemet är att ingen förstår ett skit....


Engelska i tyskland, även nu för tiden, fungerar ungefär lika bra som engelska i Thailand.

Eller så är det jag som bara lyckas köpa grejer av tyska bondlurkar.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Last edited:

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Nä det är inga problem att prata engelska i Tyskland, problemet är att ingen förstår ett skit....


Engelska i tyskland, även nu för tiden, fungerar ungefär lika bra som engelska i Thailand.

Eller så är det jag som bara lyckas köpa grejer av tyska bondlurkar.

Kan ej svara på det. Ska vara i Tyskland v. 49 o 50 och jag pratar endast engelska och det funkar....

Ja, det är sant. Om vi skulle börja med att se var folk som är intresserade bor för att få en överblick över det? Du bor i ett hus men var? :va



http://www.mobile.de/home/index.html

I linköping, precis som Naurin.....
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
I linköping, precis som Naurin.....

Ok, det är helt rätt geografiskt i förhållande till E-tuna. Men om det här verkligen skulle bli realitet måste vi kolla upp transportfordon. Hyra från mack/hertz/ngt annat eller hyrlåna av bekanta? Var i tyskland är man beredd att åka? Själv har jag hittat en del objekt runt Hamburg vilket känns överkomligt men att dra mer söderöver är inga problem. Skulle man köra i ett? Hur som helst; skulle du vara inne på att göra slag i saken kan du PM:a.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kan du tyska så är jag på.
Men inte förrän i vår (februari o frammåt)
Vad e du sugen på för hoj?
Jag funderar på zzr 1200 -02 finns inga i sverige till salu

Bara fina oljekylda gixxer 1100 i originalskick :tummenupp

Det är bra att kunna en del tyska mctermer men inte nödvändigt. Engelska duger bra när man gör upp affären. Är man flera så kan man ju komplettera varandra.
 
Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Jag är på. Har hittat flera intressanta objekt redan. Men hur många hojar kan man ta på ett släp? Mer än 2 känns svårt.

Jag åker helgen 8-9 dec.... Har vanlig liten biltransport kärra, 4 hojar är "lagom" på den:tummenupp , 6 hojar går...:va 8 är rekordet men då är det trångt så in i helvete.:yoparty (trångt så man får lossa lite blinkers och ljuddämpare)


Är man flera stycken så kan man väl ha skåpbil + släpkärra vilket borde klara av 4 st hojar + annat (drickbart????)

Drog släp med en hi-ace, fick in 2 hojar i den + ca 40 plattor öl... 8 hojar på släpet. Dock kunde man bara sitta 3 pers i blen då.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Jag åker helgen 8-9 dec.... Har vanlig liten biltransport kärra, 4 hojar är "lagom" på den:tummenupp , 6 hojar går...:va 8 är rekordet men då är det trångt så in i helvete.:yoparty (trångt så man får lossa lite blinkers och ljuddämpare)

Kör du ofta? Varför så många, tar du hem beställningar eller är det ren företagsverksamhet?
 

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Jag åker helgen 8-9 dec.... Har vanlig liten biltransport kärra, 4 hojar är "lagom" på den:tummenupp , 6 hojar går...:va 8 är rekordet men då är det trångt så in i helvete.:yoparty (trångt så man får lossa lite blinkers och ljuddämpare)




Drog släp med en hi-ace, fick in 2 hojar i den + ca 40 plattor öl... 8 hojar på släpet. Dock kunde man bara sitta 3 pers i blen då.


Ska själv vara i Tyskland den 2-5 dec samt 10-14 dec....hmmm...går det att sammanstråla på något sätt??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top