Är det någon!!??

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
d e ju min första hoj.... om ja haft lite mer erfarenhet så...

Hahaha. Det finns fan folk till allt. Det är din _första_ hoj. Alltså en litershoj som du inte kan kontrollera (om jag tolkar ditt inlägg rätt) och därför vill helförsäkra. :tummenupp

Om du bara ska stå nere vid korvmojen kan du spara stora pengar på att halvförsäkra hojen ist. Du kan t.o.m. strunta i att försäkra den och köra ner din hoj på släp ner till korvmojen och torrgasa den när kompisarna dyker upp med sina automatväxlade moppar. :hihi

..ja, halleda.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Hahaha. Det finns fan folk till allt. Det är din _första_ hoj. Alltså en litershoj som du inte kan kontrollera (om jag tolkar ditt inlägg rätt) och därför vill helförsäkra. :tummenupp

Om du bara ska stå nere vid korvmojen kan du spara stora pengar på att halvförsäkra hojen ist. Du kan t.o.m. strunta i att försäkra den och köra ner din hoj på släp ner till korvmojen och torrgasa den när kompisarna dyker upp med sina automatväxlade moppar. :hihi

..ja, halleda.

vafan vet du om det...hantera....o du e rossi eller.... snälla låt bli o skriv om du inte kan hjälpa till.... haha!"! så du påstår att om man e skitgrym på hantera hojen så kommer man undan alla olyckor....snälla läs i körtkortsboken lite mer innan du uttalar dej-.-- dra tillbaka till den sten du kröp ut ifrån du bittre man...:rolleyes:

Last edited:

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Jag fattar inte varför en del tror att man kör åt helvete direkt om man börjar på en 1000 kubiks hoj??? Jag har då en gasrulle på min som går att reglera genom enkla handrörelser...

Ni är helt seriösa ?? Ni betalar alltså 2900:-/mån i försäkring ???????:va. På 2 år har du betalt din hoj med försäkringspengarna !

Fy fan...Jag tycker det är dyrt om jag får prisuppgift på en helförsäkring/helår som är över 7-8000:-. Dyraste hojen jag haft kostade 9.300:- hel/hel...en 2 år gammal 929:a....

För ktm:en betalar jag idag 2.348:- hel/hel o för vtr:en 5.200:- O nu snackar vi ÅR ! :pannkyss

Har ställt av och på hela tiden så man har väl landat på ca 1500kr/mån...

Men då ids man ju kanske inte ställa på och sen bara åka på kiosken å köpa cigg...

I år blir det nog kraschkåpor och halvförsäkring...

Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Jag fattar inte varför en del tror att man kör åt helvete direkt om man börjar på en 1000 kubiks hoj??? Jag har då en gasrulle på min som går att reglera genom enkla handrörelser...

jag kan inte annat än hålla med dej.... jag har mycket respekt för gasresponsen i min hoj... och det är bra, motorljudet talar om för mej när ja ska sluta gasa såvida ja inte vill riskera min hälsa... man kan skada sig med vilken hoj som helst om det vill sig illa... det är trots allt trafik man kör i...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Själv kör jag på trafik hos folksam för 900Kr/månad... har inte planer på att ställa till problem i trafiken.
Man ska inte betalä för mer än man ska utnyttja.

zx10r -06 25år
Haft kortet i 12mån

låter ju bra... tills någon klåfingrig jävel lägger vantarna på hojen.
då står du där utan en spänn

hoppas du inte har lån på hela hojen. inte så kul att pröjsa på ett lån om man inte har någon hoj kvar

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fick mina försäkringspapper idag inför 2007, ZX10R-06 helår/helförsäkring, Folksam SMC-försäkring, 40 bast i Luleå, 653 spänn per månad...:tummenupp

Rabo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
Yamaha Xt600-87
Hihi, Jag betalar endast 1383:- hel/år utan körkort! :D Är 23 år och hoppas jag får mitt körkort till våren(bara uppkörning kvar) :tummenupp

okok, jag har Xt600k -87
Så den vart 20år iår så jag kunde teckna den med klassikerförsäkring!

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Hmm en zx 10a är väl inte en lämlig förstahoj. Men du lär väl inte tröttna på den iaf.

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
joo men man lever bara en gång...lika bra o skaffa drömhojen dirkt!! för d e det jag gjort...så man kanske får skylla sig själv...hehe kommer nog tycka d e värt varenda krona i sommar--- förresten har inte den hojen fri försäkring i ett år.... hade för mej det...

förstår dej... helt klart men men...
Jag har är fortfarande inne i "prova" svängen. Tog kortet sommaren -05 och ER6-F är min 5:e hoj.

Varje hoj e körd (av mig) ca 700-900 mil.... jag testar, tröttnar och sen byter jag :) vad gör man inte för spänningen :D
jag har haft: Suzuki GSX 750 ES, Honda Black Widow, Honda deauville, HD- fat Boy och nu en Kawwa ER6-F... :D (de 2 sistnämda finns i mitt "garage")

ang försäkringen så .... Näe inte fri, men halva priset första året.... :D alltid välkommet... Man kan ju tro att man e smålänning:D

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

..ja, halleda.

Ha ha...töntgubbe !:arsele . Detta är ren svensk avundssjuka o inget annat ! Jobbar du lite hårdare o sparar lite mer , så kanske du oxå kan byta bort din tjejhoj o köpa hojen du verkligen vill ha ? Men köp inget som du inte kan kontrollera... Tjejhojen din toppar väl en 250 km/h men det klarar du säkert av på vilken väg som helst !!:pannkyss

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Ha ha...töntgubbe !:arsele . Detta är ren svensk avundssjuka o inget annat ! Jobbar du lite hårdare o sparar lite mer , så kanske du oxå kan byta bort din tjejhoj o köpa hojen du verkligen vill ha ? Men köp inget som du inte kan kontrollera... Tjejhojen din toppar väl en 250 km/h men det klarar du säkert av på vilken väg som helst !!:pannkyss

Va snäll nu gubbfan :pannkyss ut och gå med din rullator nu! , killen kanske inte vill ha det värsta direkt och det dyraste utan vill spara lite godis till framtiden :arsele

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Va snäll nu gubbfan :pannkyss ut och gå med din rullator nu! , killen kanske inte vill ha det värsta direkt och det dyraste utan vill spara lite godis till framtiden :arsele

Så kan det säkert vara , men borde man inte vara så vidsynt att man unnar ngn annan att köpa sin drömhoj ?:confused: ... O behärska ? Vilket skitsnack det är... Dra det till sin spets , så får man inte ens köra moped , för bäst vad det är så dyker det upp en situation där du inte behärskar moppen.
Rossi klotar.... behärskar han inte hojen då ?

Verkar finnas fler som är avundssjuka på det här forumet...:D :arsele

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Så kan det säkert vara , men borde man inte vara så vidsynt att man unnar ngn annan att köpa sin drömhoj ?:confused: ... O behärska ? Vilket skitsnack det är... Dra det till sin spets , så får man inte ens köra moped , för bäst vad det är så dyker det upp en situation där du inte behärskar moppen.
Rossi klotar.... behärskar han inte hojen då ?

Verkar finnas fler som är avundssjuka på det här forumet...:D :arsele

Rossi klotar bara för att måste göra lite misstag med flit, annars så skulle många tycka han va en tråkig förare... därför crashar han m.m ibland(Rossi är kung, han skulle kunna köra utan att crasha också om han hade velat det)

:tungan

Folkez9r....erkänn du började din övningskörning till mc kortet på en tramp cykel...väldigt bra första hoj tycker jag.

Till saken killen klagar på hans försäkring är dyr(eller han vill ha biligare helst)...och han vill inte köra med halv eftersom han är rädd att han skickar hojen ut i skogen eller dylikt eller rakt in i korvmojen när han ska försöka burna eller wheela..då köper man antingen en biligare hoj till att börja med som man får bättre ekonomi av eller kör med halsförsäkring och hoppas att allt går bra... Jag har resonerat så här i 6 års tid(kör med halvförsäkring), kvadar jag så är jag antingen glad att jag lever och inte kan köra på ex antal år, annars så kvadar jag så lite så jag kan göra streetfighter av hojen annars sitter man troligen sönderkrossad i något träd/bil eller dylikt.

Life is shit you need to learn to live with it.

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rossi klotar bara för att måste göra lite misstag med flit, annars så skulle många tycka han va en tråkig förare... därför crashar han m.m ibland(Rossi är kung, han skulle kunna köra utan att crasha också om han hade velat det)

Folkez9r....erkänn du började din övningskörning till mc kortet på en tramp cykel...väldigt bra första hoj tycker jag.

Till saken killen klagar på hans försäkring är dyr(eller han vill ha biligare helst)...och han vill inte köra med halv eftersom han är rädd att han skickar hojen ut i skogen eller dylikt eller rakt in i korvmojen när han ska försöka burna eller wheela..då köper man antingen en biligare hoj till att börja med som man får bättre ekonomi av eller kör med halsförsäkring och hoppas att allt går bra... Jag har resonerat så här i 6 års tid(kör med halvförsäkring), kvadar jag så är jag antingen glad att jag lever och inte kan köra på ex antal år, annars så kvadar jag så lite så jag kan göra streetfighter av hojen annars sitter man troligen sönderkrossad i något träd/bil eller dylikt.

Har alltid tyckt att Rossi var kryptisk , men nu fattar jag ...Tack !:tummenupp

Tror nog de flesta började på trampcykel , så även du min Lame Kaka !:D. O när du tog dina första stapplande steg , så hade jag redan kört en säsong på första hojen... Inget ont i det...Alla ska börja nån gång !:pannkyss

Verkar som du läser lite mellan raderna ? Jag ser ingenstans att ngn skriver att de ska burna , slanga eller penetrera den lokala korvmojen ???
Jag förstår killen fullkomligt ! Han köper drömhojen , en dyr sak men han har kämpat/kämpar för den o betalar dyra premier o kanske lån. Klart som fan han vill ha den helförsäkrad ! Man behöver inte brassa satan för att det ska kosta...räcker med att han tappar hojen , klantar sig på ena eller andra sättet o skrotar några kåpor , en clip-on halva med reglage , bula i tank o lite smått o gott så blir det inte så kul längre med halvförsäkring ?? Har du hel så är du skyddad o vet vad det kostar dig !

Jag har skrotat 2 hojar... (självklart behärskade jag dom inte !:D ) o hade båda helförsäkrade. Jag varken burnade eller slangade....en katt höll på att få sätta livet till första gången o andra gången hade jag en dust med vägverket efter en lagad väg utan skyltar. Då är det rätt bra med helförsäkrat !:tummenupp

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Tror nog de flesta började på trampcykel , så även du min Lame Kaka !:D. O när du tog dina första stapplande steg , så hade jag redan kört en säsong på första hojen... Inget ont i det...Alla ska börja nån gång !:pannkyss

Verkar som du läser lite mellan raderna ? Jag ser ingenstans att ngn skriver att de ska burna , slanga eller penetrera den lokala korvmojen ???
Jag förstår killen fullkomligt ! Han köper drömhojen , en dyr sak men han har kämpat/kämpar för den o betalar dyra premier o kanske lån. Klart som fan han vill ha den helförsäkrad ! Man behöver inte brassa satan för att det ska kosta...räcker med att han tappar hojen , klantar sig på ena eller andra sättet o skrotar några kåpor , en clip-on halva med reglage , bula i tank o lite smått o gott så blir det inte så kul längre med halvförsäkring ?? Har du hel så är du skyddad o vet vad det kostar dig !

Jag har skrotat 2 hojar... (självklart behärskade jag dom inte !:D ) o hade båda helförsäkrade. Jag varken burnade eller slangade....en katt höll på att få sätta livet till första gången o andra gången hade jag en dust med vägverket efter en lagad väg utan skyltar. Då är det rätt bra med helförsäkrat !:tummenupp

Risken finns väll att någon gång vill man testa burna eller wheela :), det man helst inte vill testa är att skicka ut hojen ut i skogen.Jag skrev bara ner några saker som kan hända(nu är det inte säkert att det kommer ske i detta fall, men troligen någon gång).

När jag började kunna gå tvingade de ut mig i skidbacken...efter det så lärde jag mig cykla :)

Alla vi som har kört lite hoj vet att olyckan är nära många gånger man är ute och kör...djur, bilister m.m...jag har klarat mig bra hittils(nära många gånger men det har gått bra som tur är)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Själv kör jag på trafik hos folksam för 900Kr/månad... har inte planer på att ställa till problem i trafiken.
Man ska inte betala för mer än man ska utnyttja.

zx10r -06 25år
Haft kortet i 12mån

Såhär kul var det för mig när min 10:a försvann :mad:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139748

Lite bilder http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2589245&postcount=24

Jag betalar 2700/mån i HALVförsäkring (IF). Mycket pengar som svider varje månad men det var det värt denna gången :). Kawa lagade småpryttlar för 42 000:-.

Goba, jag som dig är 23 år så jag tycker du ska vara glad för dina 2300/mån i Helförsäkring. Lycka till med hojen i sommar :)

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (

först av allt tack för allt stöd folke, du verkar förstå läget!!!

Och som svar till lam-kaka, ja vill inte ha helförsäkring för att jag ska burna, köra in i en korvkiosk eller wheela... utan för att jag kör i trafik där det finns många olika trafikanter och situationer samt vägförhållanden som ja själv inte kan påverka...

Såhär kul var det för mig när min 10:a försvann :mad:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139748

Lite bilder http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2589245&postcount=24

Jag betalar 2700/mån i HALVförsäkring (IF). Mycket pengar som svider varje månad men det var det värt denna gången :). Kawa lagade småpryttlar för 42 000:-.

Goba, jag som dig är 23 år så jag tycker du ska vara glad för dina 2300/mån i Helförsäkring. Lycka till med hojen i sommar :)

tack för det!!ja önskar dig lycka i framtiden också...

utmärkt förklaring folke!!! dessutom får man inte ett piss från halvförsäkringen om nån som syns ofta på efterlyst sparkar ner hojen och tar sönder så mycket de kan...

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...