Är det svårsålt med mc nu?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hur är försäljningsklimatet här i slutet av juni/början av juli? Har satt ut min på blocket men inte fått ett mail ens? Den enda som ringt var från text-tv (Svinet väckte mig dessutom). Trodde det skulle vara "hyfsat" lätt att sälja nu eller är det jag som gör nånting fel? Måste ha en cross jävlat nu känner jag.

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Helt fel säsong att sälja nu. Det kan bli knivigt tror jag. Men håll ut, förr eller senare kommer det någon som blir sugen.

MVH Martin

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
glenoyne skrev:
Helt fel säsong att sälja nu. Det kan bli knivigt tror jag. Men håll ut, förr eller senare kommer det någon som blir sugen.

MVH Martin

Ok, trodde det skulle börja bli svårsålt först mot hösten, får väl prissänka nu isåfall.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
honkiie skrev:
Hur är försäljningsklimatet här i slutet av juni/början av juli? Har satt ut min på blocket men inte fått ett mail ens? Den enda som ringt var från text-tv (Svinet väckte mig dessutom). Trodde det skulle vara "hyfsat" lätt att sälja nu eller är det jag som gör nånting fel? Måste ha en cross jävlat nu känner jag.

Verkar olika, en polare sålde sin Gixxer 750 -02 efter ett par dar, en annan polare sålde sin Yamaha YZ 250 efter en dag..

Tillgång, efterfrågan och pris är väl de viktigaste orsakerna man får ta hänsyn till då det alltid är köparen/ köparna som bestämmer vad de vill betala för ditt objekt...

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Priset, priset. allt handlar om priset.
Och vad folk är villiga att betala är självklart relativt till vad det är för månad, bland annat.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Sen tappar du massor av intresserade när du har en omlackad hoj tror jag. Visst är det ett tok-bra pris väger det upp men ligger du i normalpris får du svårt. En hel del under denna t.ex måste du nog ligga http://www.blocket.se/view/5345191.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0
Skruva ihop hojen och se till att allt är schysst så blir det lättare att sälja.

Lull-lull gör inte hojen värd mer men kanske lättare att sälja till dom som förstår värdet.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jo omlackad är nog ett minus om den bara är enfärgad utan dekaler.
Saker som slipon och annat liknade är ju mest för att locka folk att köpa just din hoj, det är ju sällan man kan plusa på dessa delars värde ovanpå vad man ska ha för hojen.

Hur är den vässad föresten? de där ger ju inte direkt 132hk på bakhjulet orginal.
Mer än helsystemet va?

Last edited:

knippe

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
KX80
Bara inse, ska du få sålt den så kör du hit den och tar dom 18000 som jag bjuder.. oljespill och ovårdat..

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Ta hit den så säljer jag den åt dig :D :banana :3freak

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Du ligger ju fruktansvärt fel i pris. Inte för att jävlas eller dryga mig - tror bara att du ligger tio tusen eller mer fel i pris....

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
:lol du får nog skruva dit blinkers och sånt och även bes innan du får dom där pengarna för den :7peta

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Chrille skrev:
Du ligger ju fruktansvärt fel i pris. Inte för att jävlas eller dryga mig - tror bara att du ligger tio tusen eller mer fel i pris....

Tycker jag med, prova med att sätta ut den för 40000kr då kanske du får den såld.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
honkiie skrev:
Ok, trodde det skulle börja bli svårsålt först mot hösten, får väl prissänka nu isåfall.

Jomen priset min vän. 48 tkr?

Jag har sett annonser på gixxer 750 -00 (en generation nyare) för ~55 tkr. Och för 50 tkr får du en 750 -99 i orginalskick och gott skick.

Din är omlackad . Köparen kanske frågar sig om den är kraschad? Riktad ram isf? Skarpade motorkåpor. Hur mycker är eg. orginal? Ovårdad (eftersom kraschad)? Det är sådana tankar som får folk att inte ringa, tror jag..
Skriv MER info i don annons så underlättar du mycket. Jag har aldrig förstått folk som är för lata föra att fylla i så mycket info som möjligt i annonser.. Då slipper du ju rapa upp samma info för alla som ringer dessutom..

Jag tror inte du får 1 kr över 40 tkr, ärligt talat. Men jag hoppas jag har fel, för din skull.

Lycka till.

Edit: 2 saker till som jag reagerade på...
1) Lacken ser INTE fräsch ut på översta bilden. Ta nya bilder. Utomhus.
2) "inte orkar skruva dit blinkers" pekar på en lat hojägare. Lata hojägare = ovårdad hoj = köp inte.

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag tittade på din annons, själv tycker jag den e lite "oseriös"

Bilden är usel, ser ut som hemmalack. kanske rentav e det ?
halvt ihopmonterad.

får lite känsla av att du "vill bli av med skrotet"

surfar man runt på blocket hittar man hojar som e betydligt mer intressanta.
då din ligger högt i pris & i mil

detta e inget försök av mig att pruta på din hoj, vill iaf inte ha suzuki.
bara en utvärdering av ditt inlägg & annons.
Men OM jag var spekulant på din hoj, skulle jag inte betalt mer än 35-40 tusen för den.

ta en titt på dessa så förstår du. vissa e högre, men har säkert prutmån.

http://www.blocket.se/view/5176573.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5278395.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5331280.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5382548.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5432434.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Fota ute, köp ett par skurna dekaler för ett par hundra.
/fredde

ps. Nää det är inte alls svårare att sälja omlackat...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati