Är det svårsålt med mc nu?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Sålde min pärla i går. Tog ca tre veckor från det att jag satte ut annonsen till att affären var slutförd. Men så bor man i en storstad och hade en pedantskött hoj i orginalkläder.

Allt går att sälja till rätt pris. Och med rätt marknadsföring kan du få ut lite till.

Benrangel - ditt skelett i garderoben

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
svårsålt? Det är svårköpt nu tycker jag!! Har lusläst blocket flera veckor och det säljs ingenting och nada!! :huvet förutom crossar å gynstolar!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
#2 skrev:
svårsålt? Det är svårköpt nu tycker jag!! Har lusläst blocket flera veckor och det säljs ingenting och nada!! :huvet förutom crossar å gynstolar!

vad letar DU efter då ? eller du glömmer att söka under motorcyklar ? :lol

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Silwer skrev:
Hur är den vässad föresten? de där ger ju inte direkt 132hk på bakhjulet orginal.
Mer än helsystemet va?

Vettefan vad det är för topp på den men det var nå special av något slag. Har tappat bort bänkningspapprena :huvet men det var 132hk och drygt 80nm. Måste man ha passagerarplats på när man besiktigar? Måste greja lite med annan rövkåpa isåfall. Måste man ens ha plasten på när man besiktigar? Ska montera blinkersarna och sånt här någon dag iallafall.

Vad tror ni om annonsen nu? Verkar den mer seriös?

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
#2 skrev:

Hett tips: JAG KANSKE HAR NÅNTING! :7peta :hihi

Edit: Oj, 86a

Last edited:

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
Oljefläckarna reagerade jag också på. Men bilderna måste bytas ut, dels ser inte lacken speciellt fin ut och miljön som hojen står i kan också tolkas som oseriös. Ta en bild utomhus med lite gröna buskar och himmel bakom.

J.R

DET E SÅ ROLIGT O GASA=)
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750
Jag håller med om att det är svårsålt nu....försökt sälja min hoj ett tag också...några som ringt men inga som kommit o kollat :huvet ...Trodde också att det skulle vara lättast att sälja nu när solen lyser så fint på vägarna...... :confused:

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
Låter inte bra, tänkte nämligen slänga ut en annons i dagarna. :( Min RF är desutom kanske inte den första modellen man tänker på när man skall köpa hoj.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
red_ninja skrev:
Honkiie< Vad är det för oljefläck på golvet där på en av bilderna???
SÅNT skulle i alla fall jag reagera på!!

Oljefläck ?

Tycker det mer ser ut som vattenpölar efter en nytvättad hoj, däcken är ju blöta oxå.

Almer

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
ingen.
Håller med...Har min R1 ute nu, tycker det känns svårsålt...Men erfarenheten säger mig att det lossnar efter ett tag. När min e såld letar jag efter en liknande 750 som du har, men som sagt man vill ju inte stå med 2 hojjar...
Lycka till. :)

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Är priset rätt så finns köparen där...

Sålde en hoj för några dagar sedan och det tog två dagar från att annonsen publicerades till dess att hojen blev hämtad.

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
Jag förstår att du vill ha dom pengarna för hojen...
Kan tänka mig att du fått åka en hel del söderut för å hitta en mc övehuvudtaget.... Där du bor finns väll fler skotrar än mc!
Skotrarna hemma hos dig är säkert billiggare än nere hos 08:eek:rna! Liksom motorcyklarna är billigare hos 08:eek:rna än uppe hos dig... Vet du föresten varför dom kallas 08:eek:r?

Dom är inte fullt 100% :hihi :hihi lika bra å lägga in en sån här :7peta så dom förstår!!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
honkiie skrev:
Vad tror ni om annonsen nu? Verkar den mer seriös?

ser lite bättre ut, utomhusbilden ser också ok ut.

men fälgarna måste du göra något åt. har man vita fälgar så ska dom inte se ut o vara grå. (iaf inte vid försäljning) på bilderna ser det även ut som om dom e kantstötta ev. buliga. kan vara skit som ger det intrycket... inte alls bra.

kolla in bakfälgen på denna bilden
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=60535

(hoppas du inte tar detta på fel sätt, jag försöker bara ge dig tips om hur du ska kunna få den såld snabbare)

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
wonderwizard skrev:
ser lite bättre ut, utomhusbilden ser också ok ut.

men fälgarna måste du göra något åt. har man vita fälgar så ska dom inte se ut o vara grå. (iaf inte vid försäljning) på bilderna ser det även ut som om dom e kantstötta ev. buliga. kan vara skit som ger det intrycket... inte alls bra.

kolla in bakfälgen på denna bilden
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=60535

(hoppas du inte tar detta på fel sätt, jag försöker bara ge dig tips om hur du ska kunna få den såld snabbare)

Då jag tog bilderna inne i garaget så var det första gången jag gjorde ett försök till att få fälgarna rena, måste gå några rundor till innan dom blir fina, var sjukt mycket bromsdamm. Vi har nå superconcentrerad avfettning, tror ni det kan hjälpa?

Angående de beryktade oljefläckarna så är det vattenfläckar, nytvättad som sagt. Det jobbiga är att om jag ska ta nya bilder så måste jag ju tvätta aset igen för farsan bygger timringar i garaget så den blir dammig nå jävulskt jävlat direkt :hihi

Hygglo: Nä hojar växer inte direkt på träd här kan jag lova. Skoter hittar du på varje gård och i varje garage men sporthoj är ovanligt. Cross är ganska vanligt däremot.

Att göra listan:
1. Sätt alla blinkersar, speglar osv på plats
2. Tvätta hojen och ta nya bilder i finvädret med en massa gräs och vacker natur i bakgrunden. Obs den måste vara helt torr också så att inte folk tror att lacken är bubblig.
3. besikta hojen
4. Ny annons

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Vill du verkligen att vi ska hålla på att diskutera din annons här? Det finns mycket som skapar fråge-tecken och för att vara uppriktig så tycker jag inte att det är sjysst att diskutera det här.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati