Är det värt risken?

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Köp ett slip on om du vill att det ska brumma lite mer. Effekten kommer inte öka och även om den gjorde det skulle ingen i hela världen veta om det eller ens fråga om det. 100 % riskfritt.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Du har nog inte förstått anledningen till A2 eller TS frågeställning i öht..

Jag har förstått både och mycket väl.

Ett förlorat körkort. Duh? Va?? Fattar inte, förklara mer... duh?

DET kan vara en väldigt stor skillnad. Det har inget med moral att göra, det är ren och skär EGENNYTTA.

Och majoriteten här på forumet begår trafikbrott som skulle resultera i indraget körkort, varje gång dom tar en runda.
 
Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Köp ett slip on om du vill att det ska brumma lite mer. Effekten kommer inte öka och även om den gjorde det skulle ingen i hela världen veta om det eller ens fråga om det. 100 % riskfritt.

Är detta korrekt, skaffa slip-on. Men kolla först om det är sant.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Inte för att klanka på din dröm men i slutet på säsongen är hojen alltid slö...

Har varit så sen jag skaffade hoj att man blir van och sen pirrar det mindre och mindre ju närmare sept-okt man närmar sig oavsett om det är en gsx 600 eller en fullmatad literklubba! Sen till våren så tar du första turen och tänker "fifan va det går" så kör säsongen ut och om du fortfarande är trött på den så stick till rörken och tuvängen så blir den genast kul igen!

Det är inte skitvanligt att bli stoppad men du är garanterat inte tillräckligt skillad att köra ifrån snuten än och då pratar vi bil för MC-polisen är inget du hänger av i första taget! Hade du bott i obygden så hade det nog funkat men i uppsala är du rökt!
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag har förstått både och mycket väl.



Och majoriteten här på forumet begår trafikbrott som skulle resultera i indraget körkort, varje gång dom tar en runda.

Jaha??? Och? Förklara för mig varför han skall riska ett körkort för något han kan göra nästa år utan att riska sitt kort.

Alla andra gör det är inget argument.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Jaha??? Och? Förklara för mig varför han skall riska ett körkort för något han kan göra nästa år utan att riska sitt kort.

Alla andra gör det är inget argument.

Visst är det idiotiskt att riskera ett körkort, i vilket fall så gör man det själv varje gång man är ute och kör princip.
Det är snarare hysterin som råder ifrån alla moralkärringar, att tusen personer ska sitta och predika och klanka ner på TS mer eller mindre.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Låt den utan skuld kasta första stenen.

Jag har ALDRIG kört en repa på sportmoppe där inte farbror blå någon gång under repans gång hade tagit tillbaka mitt kk en väldigt lång tid.

Detta är även anledningen till att det iår bara blivit 3 mil gata och ca 600 mil bana istället!
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Haha det där med 200 var mer eller mindre till för att säga om det är svårt att bli påkommen om man kör normalt. För det är väl normalt att inte dunka i 200? Kanske var lite luddig :rolleyes:
Får jag fråga vad "dunka" är för dumt uttryck? Är inte det sånt man gör i basket, och vad har basket med att köra 200 genom småställen att göra?

...Förresten, planerar du att göra det så hoppas jag polisen tar dig. :fatta!
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Nej. Inte värt det.
Kör steg 1-4 med SMC och lev lite längre istället. När du gjort det, då kan vi börja diskutera hur du skall kunna köra fort på riktigt..
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Sen när började slipon räknas som trim egentligen?
Det är väl snarare så att hojen kan gå sämre om man inte mappar om den efter bytet eller?
Nah, du kan kränga på slipon med gott samvete, det finns ingen i hela världen som kommer känna skillnad på 35kw och möjligtvis 36kw.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag tycker du ska tjöpa en literklubba på typ 190-200 pållar. Fixa regskylt i hjulhuse, en cållitchtröja med "tunghåj DirEcKt" på och ge järnet ! Du har ju inte så långt till Bulten så några bombarrepor och Fotokurvan poseringar hinner du med ! Kör du i diket och bryter huve, då är det väl en del av risken lixåm. Det är ju så farlit du lever, för det är sporthojåkarens farliga liv som du lever och du lever farlit med din snabba sporthoj ! Du har nu tjört 300 mil med din skruvdragare så då är det definitivt dags för en fet literklubba tycker jag ! De där 300 milen gör att du är en mycket rutinerad hojåkare och då ska du inte kväva ditt potential med en liten knarr ju ! Om inte annat så kommer evolutionen sålla bort dig lite tidigare... :tummenupp
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Får jag fråga vad "dunka" är för dumt uttryck? Är inte det sånt man gör i basket, och vad har basket med att köra 200 genom småställen att göra?

...Förresten, planerar du att göra det så hoppas jag polisen tar dig. :fatta!

en gång moppefukko - alltid moppefukko ..därav "dunka"...
 

Omgclayaiken

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Honda cb500f
Sen när började slipon räknas som trim egentligen?
Det är väl snarare så att hojen kan gå sämre om man inte mappar om den efter bytet eller?
Nah, du kan kränga på slipon med gott samvete, det finns ingen i hela världen som kommer känna skillnad på 35kw och möjligtvis 36kw.

Ett akra exempelvis skalar ju av ungefär 2 kilo och ger minimalt med effekt så då blir det ju också olagligt, inte bra ju! :smasha
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Herregud människor, sluta moralpredika när han snackar om att skaffa storhoj nu, vad är skillnaden om han skaffar storhoj nu eller väntar tills han har A-behörighet, inget som säger att han lär sig köra för att det står A istället för A2 på körkortet.

Sitta och hata på TS, sedan hylla RoLLER som bombar Bogan och Bulten, det är okej! Han har ju ändå behörighet för sin hoj:crash

Tack killar, ska genast gå ut i garaget, strypa ner min 660 till 24 kw som den är reggad på och inse att jag varken klarar av 24 kw eller 44 kw eftersom jag inte har behörighet för det, men JÄVLARR ASSÅ!! DIRECKT när jag får A2 klarar jag av 24 kw, men sen! sen när jag har A-kort ska jag genast intala mig själv, som befinner mig i en vacker, ljusrosa bubbla att jag klarar av effekt mellan 1 kw till 200 kw, jag har ju ändå A-behörighet då som inte har någon maximal effektbegränsning!

Suck, stick ifrån kärringen, stick ifrån ungarna och så blir ert bittra liv mycket bättre, rekommenderar er annars Familjeliv.se om ni vågar på er en sådan pass stor förändring i er vardag.
:hoppa

du glömde lite att citera.
"Om du har sånt behov så rekommenderar jag dig att kör av dig adrenalinet på bana istället för på gatan.
Det du vill ha mer av löser du knappast med en Slip-on.........."

Det handlar om att "köra av sig" så man inte skadar sig. Då syftar jag till

"Omgclayaiken - Suget att få känna på hur en riktig hoj drar på vore ett himmelrike det med. "
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Skaffa du slip-on. Och inbilla dig inte att motoreffekten ökar.
För att motoreffekten ska öka så måste du ofta ställa om förgasare/alternativt insprutning så den anpassas till slip-on.
Jag har bytt mellan slip-on och original på mina hojar, Suzukin (såld) och Triumphen.
Slip-on för gatkörning, original för bankörning.
Och enda skillnaden är att med slip-on så kör jag långsammare på gata. Och tvärtom.
För ljudet med slip-on gör så att det känns som det går fortare.
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top