Att detta är en svår nöt att knäcka är ju givet.
Jag slutade köra, skaffade mig fru, hus, 2 barn, volvo, clio och katt.
Tänkte att nu får man lugna ner sig efter stor tur med att inte ha strukit med tidigare.
Men så kom vår nummer 1 och begäret visade sig
, det gick några vårar till och det blev jobbigare och jobbigare.
Min fru som är en mycket klok
fru lade upp det ena argumentet efter det andra för att inte köpa ny. Men hon är även förstående
och så i våras så köpte jag mc igen. Jösses vad lycklig jag blev
. Min fru märkte ju genast att efter varje tur jag körde sprudlade jag av liv. Så hon fick ta fram den gamla frågan, som hon sagt så många gånger förr: "Hur många näradöden upplevelser var det denna gången då?" Kan ju tillägga att de inte var lika många upplevelser som förr.
Jag märkte på mig själv att risktagandet inte låg på samma nivå som förr. Man värnar om sig lite när det finns två döttra på 2 och 4 år hemma. Även att frugan inte skal bli lämnad. Plus att man lidit på sjukhus ett antal gånger förr. Med insikt så blir man bättre förare, sedan kan man ju tyvärr inte rå för alla andra idioter i trafiken (inklusive djur).
Jag kan bara som slutkläm säga att man har faktiskt insikt i problemet om man som här kan diskutera det utan att bli ansedd vara en mes eller annat korkat som "tuffa" killar/tjejer utan koll skulle kallat ämnet.
Så mitt råd: På det igen annars kommer alla vårar framöver bli jobbiga.