Är det verkligen värt att åka hoj???!!!!

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Så här ser jag det.

Om en gat åkare ställer sig den frågan, börja köra på bana och stänna där.

Om en banåkare ställer sig den frågan då är det nog dags för en ny utmaning.

Krya på dig.

IronMike

Guest
sunkan skrev:
Så här ser jag det.

Om en gat åkare ställer sig den frågan, börja köra på bana och stänna där.

Om en banåkare ställer sig den frågan då är det nog dags för en ny utmaning.

Krya på dig.
Jag ser det som så:

Bana har ingen charm.. Ingen trevlig omgivning, där handlar allt om att pressa till max, och jag skulle bara ta nytta av att lära mig att ta kurvor ev fortare - och ta med mig det ut på gatan.

Att susa genom det svenska landskapet med båge är det bästa som finns, banor har ingen charm alls - och seriöst, risktagandet att ligga på genom svenska landskapet, på sin yttersta förmåga, har sin charm, sin spänning som jag är ute efter.

Fanns det inga risker alls, tror jag inte att jag skulle åka hoj, det är spänningen och adrenalinet som styr .. träd och intill-liggande berg gör att fartkänslan ökar, den spänningen gillar jag. Är fullt medveten om att det lika gärna kan vara jag som stryker med nästa gång, ger man sig in i leken får man leken tåla helt enkelt.

Trisst kanske, men sant.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
IronMike skrev:
Jag ser det som så:

Bana har ingen charm.. Ingen trevlig omgivning, där handlar allt om att pressa till max, och jag skulle bara ta nytta av att lära mig att ta kurvor ev fortare - och ta med mig det ut på gatan.

Att susa genom det svenska landskapet med båge är det bästa som finns, banor har ingen charm alls - och seriöst, risktagandet att ligga på genom svenska landskapet, på sin yttersta förmåga, har sin charm, sin spänning som jag är ute efter.

Fanns det inga risker alls, tror jag inte att jag skulle åka hoj, det är spänningen och adrenalinet som styr .. träd och intill-liggande berg gör att fartkänslan ökar, den spänningen gillar jag. Är fullt medveten om att det lika gärna kan vara jag som stryker med nästa gång, ger man sig in i leken får man leken tåla helt enkelt.

Trisst kanske, men sant.

Alla tänker olika. Sen på bana kan man själv sätta gränserna.
Har du åkt på bana? Det finns gott om risker mens killnaden på bana är att man oftast ställer sig upp och kör igen.
Det är inte lika stor risk att du gör det på gatan.

Dock så håller jag med dig att (kommer få skit nu) att åka runt i jeans och en luvtröja i den svenska sommaran på kurviga vägar är hur nice som helst.

Så här kan vi säga en tävlingsmänniska vill pressa sig själv och sin hoj till det yttersta och det enda stället man kan göra det är på en bana.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
IronMike skrev:
Jag ser det som så:

Trisst kanske, men sant.

Själv känner jag inte att bana handlar om att pressa till max, utan att få ett schysst flyt och flow. Bra spårval och hissa på ur en kurva för att sedan flytta röven och bromsa...fan vad sugen jag blev nu förresten..

Har du kört på bana?

Liljeros

Jobbar max
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Bus bil
Efter två ambulansfärder, (trädkrasch 80km/h och framåtvolt 50/km/h + 1 ambulansbesök utan åtgärd (Highsider 120km/h/på Falken) allt detta i år så har tanken inte ens slagit mig att sluta åka. Har åkt taxi från akuten, i trasikt skinnställ...direkt tillbaka till hojjen... och iväg igen....

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Inget snack om saken det är värt det!:mattias

(MARCUS) skrev:
Hej på er alla hoj sugna killar & tjejer!!!!

Är det det verkligen värt att åka hoj när man ligger på detta sätt?

Står i valet & kvalet om man ska köpa en ny hoj eller bara skita i att åka nå mer...

Mvh Marcus

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
(MARCUS) skrev:
Jag krockade med ett rådjur i 150 km/h förra hösten, bröt några revben & ett nyckelben som aldrig läkte i ihop som det skulle, så nu har läkarna transplanterat ben från höften upp till nyckelbenet. Och sedan monterat en titan platta med 6 skruvar för att hålla allt på plats. Kommer vara sjukskriven minst 12v, så det blir många filmer på nya 42" plasman...

A va fan, en sådan operation går jag och väntar på. Tror jag skiter i det och armen får hänga kvar och dingla i musklerna. Ortopedisten nämnde inget om 12 veckors sjukskrivning:(. Det funkar aldrig i mitt jobb.

Ska nog ringa Ortopeden nu.

KLART DU SKALL FORTSÄTTA KÖRA!!!

Bamse69

There is no easter bunny
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
GIXXER -05. Harley -10
åka hoj igen

(MARCUS) skrev:

Står i valet & kvalet om man ska köpa en ny hoj eller bara skita i att åka nå mer...

Mvh Marcus

det e klart du kan ställa frågan,men jag tycker du ska ta lärdom av vad
som hände och fortsätta åka hoj och uppleva det underbara att
åka me ett gäng polare och känna friheten.

gud va formellt det blev,ha,ha.

titta på en ny hoj och ladda för nästa sesse.det mår du bäst av.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Va fan?? Det där lät inget vidare. Du va väl med en sväng i somras å åkte va? På duccen om jag mins rätt.

Du får krya på dej så lär vi säkert ses på vägarna i sommar. :)

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
(MARCUS) skrev:
Jag krockade med ett rådjur i 150 km/h förra hösten, bröt några revben & ett nyckelben som aldrig läkte i ihop som det skulle, så nu har läkarna transplanterat ben från höften upp till nyckelbenet. Och sedan monterat en titan platta med 6 skruvar för att hålla allt på plats. Kommer vara sjukskriven minst 12v, så det blir många filmer på nya 42" plasman...

Nej va tråkigt!

Själv har jag muttrat många ggr pga alla pengar man lägger. Det är ju dock värt varenda öre. MEN när det kommer till såna här saker så nej, det är inte värt det. Men man kör ju ändå. :rolleyes:
För det är ju det roligaste som finns.

Krya på dig!

/M

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Precis, det är klart man ska fortsätta åka hoj! :tummenupp

Ingen som slutar åka för att de bryter lårben och nyckelben, eller hur! :)

KING KONG skrev:
det e klart du kan ställa frågan,men jag tycker du ska ta lärdom av vad
som hände och fortsätta åka hoj och uppleva det underbara att
åka me ett gäng polare och känna friheten.

gud va formellt det blev,ha,ha.

titta på en ny hoj och ladda för nästa sesse.det mår du bäst av.

Gabor

Guest
Inte en chans att jag ens försöker sluta köra hoj, har kört i ...massa år.
De gånger jag funderat på att sluta har bara resulterat i att det stått ytterligare en hoj i garaget å skrikit..."KÖR MIG, KÖR MIG...

Har fan inte råd att sluta köra... :tummenupp

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Nä, du grabben... Man kan inte lägga ner, de GÅR INTE! Själv har jag kraschat 2 gånger på 2 säsonger. Var av den sista kunde lika gärna tagit mitt liv eller satt de i en rullstol. Visst går tankarna på att sluta åka hoj men de kommer sakta tillbaka igen. För har men en gång åkt hoj så är man fast.....

Så jag är övertygad om att du kommer sitta på en hoj till sommaren igen...
Så lycka till grabben och hoppas de löser sig.. :7peta

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Att köra på ett rådjur kan hända vem som helst även om man är försiktig, jag har själv varit nära flera ggr men haft tur nog att hinna reagera i tid.

Många olyckor sker dock helt i onödan, snabb men orutinerad hojförare vs trött ouppmärksam bilist är ingen bra kombination, ofta sker olyckan pga hojen körs för fort och bilisten missbedömer situationen om han ens ser något.

Jag har kört +20.000 mil med hoj på gata utan skador, dom första åren blev jag förbannad på bilförare som har noll koll i trafiken, men eftersom dom inte kommer att ändra sig så insåg jag att om jag ville fortsätta med att köra hoj så är det jag själv som får ta tag i min egen körning.

Nuförtiden planerar jag min körning och betraktar alla andra trafikanter som fiender, det har räddat mig många gånger, chansar aldrig vid vänstersväng i korsningar, litar inte på att bilisten stannar vid lämna företräde eller högerregeln förens jag verkligen ser att dom står still och har sett mig.

Singelolyckor bortförklaras ofta med grus i kurvorna men det är inte hela sanningen, vägarna ser ju ut så ibland och det får man räkna med, landsvägen är ingen sopad tävlingbana.

Jag har tävlat i RR ett par år nu och vurpat på bana ett par gånger, jag tappar alltid sugen när jag slår mig, men när kroppen har läkt ihop och smärtan är borta så kommer suget alltid tillbaka.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fist Woman skrev:
Hos mig så är lusten att åka hoj ungefär lika stark som sexualdriften, inte en chans att jag skulle tveka.

Livet är kort, se till att den tid du har blir så underbar som livet ska vara.
Detta var vackert skrivet och det är precis såhär det är!
Satt o tänkte på detta igår när jag funderade på frågeställningen och jag har kommit fram till exakt samma sak. Jag skojar inte.

Sen får man ju vara riskmedveten, i båda fallen...

@ Trådstartaren, krya på dig, köp ny hoj, ut o lev! Njuuuut!

Edvard

Edvard
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Suzuki tl 1000s
Det är klart att du ska på det ingen.
Det ska jag göra :kocko

Bifogat

• eddies ben2.jpg
    eddies ben2.jpg
    4.9 KB · Visningar: 409
  • älskling hela.jpg
    älskling hela.jpg
    130.3 KB · Visningar: 176
  • mc vänster igen2.jpg
    mc vänster igen2.jpg
    26.6 KB · Visningar: 169

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Som de flesta sagt innan så är det en svår fråga...

Jag har inte råkat ut för en olycka med hoj än och hoppas inte jag kommer göra det heller... Visst har det varit nära ett par gånger men..

Däremot har jag vart med om ett par rejäla vurpor med bil, voltning osv men klarat mig med blåmärken och en rejäl tankeställare!

Visst det är farligt att åka hoj, men samtidigt finns det så mycket annat som kan göra livet surt, trust me! Saker som man inte ens kan tänka sig...

Mitt val och kval ang sh är snarare en pris fråga än så länge än en riskfråga. Med 700:a nya fartkameror eller vad det var och tullar osv så har jag kommit fram till att hoj är fan det bästa alternativet ( slipper ju även alla köer ) Alltså för mig så ger hojen mig bara fördelar ( tunnare plånbok iof ) och otroligt mycke körglädje, samt upplevelser!

Tänk efter hur många gånger du skrattat innanför visiret för det är så jävla kul och jämnför det med hur ofta du skrattat i en bil för att den är så jävla kul och går som faen?

Nä lev livet medans man kan och gör det man tycker är roligast! Som sagt no pain, no game...

Men om du ska fortsätta eller inte är bara du som kan avgöra med dina fördelar/nackdelar

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
En Bild Säger Mer än Tusen Ord!

livet blir bara så kul som du gör det!
oj.jpg

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
(MARCUS) skrev:

Mvh Marcus

Svårt å svara på innan man ligger där själv. Har inte vurpat ännu (efter en heeeel sesong... Nästan :rolleyes: ) men förr eller senare kommer ju alltid oturen ikapp en, å då får man väl se hur det känns... :kryckor

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...