Är detta konst eller bara äckligt?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du missade frågetecknet.

Du missade mitt. :crash

I min värld så får skaparen av ett verk bestämma om det är konst eller ej, sen är det upp till betraktaren att avgöra om det är bra eller dålig konst.
Jag tror inte att sperma hade fått samma reaktioner, det har liksom inte samma äcklighetsfaktor. Tänk filmen "den där Mary" sperma i håret = roligt, mensblod i håret = äckligt(?)
Jag tycker att den här "menskonsten" är lika acceptabel som ungar med snor i nyllet, lite smånasty sådär men rätt naturligt.

Jag håller inte riktigt med där, jag tror att deg hade blivit ramaskri från vissa feminister om det hade varit sperma och helst då om det hade kletats på en tjej.

Jag tycker personligen att man kan hålla sånt till porr och sovrummet. Sperman då. Mensblodet kan man hålla i bindan, tampongen och toaletten.

Lite flickkiss har väl ingen dött av!

Visste att den snart skulle komma.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du missade mitt. :crash

Jag håller inte riktigt med där, jag tror att deg hade blivit ramaskri från vissa feminister om det hade varit sperma och helst då om det hade kletats på en tjej.

Jag tycker personligen att man kan hålla sånt till porr och sovrummet. Sperman då. Mensblodet kan man hålla i bindan, tampongen och toaletten.

Visste att den snart skulle komma.

Frågan var uppriktigt menad.

Viss konst är bajs, eller i detta fallet mens, den fungerar enbart som provokatör, men bara om folk blir provocerade.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj

Jag tycker iofs att det är mer jämförbart med en kille som kletar in sig i sin egen sperma i det här fallet, men det är ju alltid nån/några som ramaskriker oavsett.
Jag blev inte äcklad av bilderna, men jag känner mig inte sugen på att börja göra mina egna menstavlor heller. En gång ramlade jag ner i en tunna med fett från en kebabrestaurang, DET var jEteEklit :4skrika

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja, men någon reaktion har det ju redan skapat hos dig.

Steget från EcKLad till provocerad kanske bara inte har infunnit sig än.:D

Jag blir inte provocerad av eCkliga saker. Rycker mest på axlarna, sväljer och går vidare. :)

Jag tycker iofs att det är mer jämförbart med en kille som kletar in sig i sin egen sperma i det här fallet, men det är ju alltid nån/några som ramaskriker oavsett.
Jag blev inte äcklad av bilderna, men jag känner mig inte sugen på att börja göra mina egna menstavlor heller. En gång ramlade jag ner i en tunna med fett från en kebabrestaurang, DET var jEteEklit :4skrika

Haha, nae man blir inte sugen på ketchup heller...blev lasagne utan extra ketchup idag. :D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag blir inte provocerad av eCkliga saker. Rycker mest på axlarna, sväljer och går vidare. :)

Haha, nae man blir inte sugen på ketchup heller...blev lasagne utan extra ketchup idag. :D

Ge mig lite tid, tillslut klarar du inte av att svälja det längre och känner dig provocerad.

Alltså, det där...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Konst har fått namnet av en anledning tror jag.

Sjuka människor som inte bör få en krona i statligt bidrag utan de borde skaffa sig ett riktigt liv och få jobba för brödfödan.

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jag ska börja göra små figurer av sperma. Sen ska jag kräva ett rikligt bidrag från Kulturministern för att jag känner mig kränkt av det faktum att jag måste kolla på porr och köpa prostituerade för att få ihop till råmaterialet att bygga mina små figurer av.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kanske just därför som det ser ut som det gör? Passande timing iaf :tummenupp
http://www.dn.se/kultur-noje/konstnarernas-redan-laga-loner-nu-annu-lagre/

Fast de där som säljer för 0 kr per år ska väl inte räknas in som konstnärer?

Och om de ändå ska räknas så stämmer inte siffran 5,7 % eftersom vi rimligtvis bör ha närmare en miljon hemmakladdare i landet som inte lyckas eller ens försöker sälja sina verk.

Själv är jag förresten också konstnär. Någon som vill köpa min avatarbild i signerat original? Mitt nästa projekt blir att flyga en drönare med en hink avföring över Gudrun Schyman vid nåt torgmöte och tippa ut hela härligheten allt över henne.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag ska börja göra små figurer av sperma. Sen ska jag kräva ett rikligt bidrag från Kulturministern för att jag känner mig kränkt av det faktum att jag måste kolla på porr och köpa prostituerade för att få ihop till råmaterialet att bygga mina små figurer av.

Glöm inte att spara dina kvitton så att du kan dra av det sen.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Vad hände me hon som lade världens längsta skit på en bowlingbana?

Allvarligt...!?? :va Vad ÄR det för FEL på folk.?? När blev en bowlingbana lämplig som toalett.?

Vad är det för egentliga "konst behov" man skyler över med sådana handlingar.

Här sitter jag å tycker att jag kanske är lite skum å har konstiga ichues för mig som t.ex måste stänga av micron på vissa siffror om jag inte orkar vänta till 0.

Men fi fan så normal jag tänker känna mig nästa gång jag slår av på 27 eller 12 eller 4 eller 46. :näsblod

//M

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Allvarligt...!?? :va Vad ÄR det för FEL på folk.?? När blev en bowlingbana lämplig som toalett.?

Vad är det för egentliga "konst behov" man skyler över med sådana handlingar.
Ja, allvarligt.
Det var ganska mycket skriverier om det när det hände och bland annat Filip och Fredrik försökte intervjua henne senare.
Men det verkar ha tystats ned.
Om jag minns rätt så var det en amerikansk "konceptkonstnär" som hade någon obegriplig kontext till att sätta sig på huk och bajsa medans hon sakta förflyttade sig längs en bowlingbana.
Filmades av fler TVbolag.
Varför hittar jag inget om det?
Eller har jag drömt?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...