Är dina föräldrar oroliga för att du kör hoj??

Uttrycker dina föräldrar oro över att du kör hoj?

• Antal röstningar
    0

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Som Sagt.

Uttrycker dina föräldrar oro över att du åker hoj??

Själv får man alltid höra att man skall vara försiktig och att alla bilister är idioter. Och då är jag 30 år fyllda och lever sedan länge mitt egna liv. Det kanske hör till att de är oroliga..

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Jag tror att dom är lite oroliga, men än sålänge så kör dom ju alltid med mig. Det blir nog värre när jag ska ut själv.
Men jag tror att det är ganska ömsesidigt, jag är ju orolig när dom är ute och åker...

Ang åldern så tror jag att man alltid kommer att vara föräldrarnas lilla barn, även fast man är vuxen och har egen familj.
Själv är jag 28 snart, 2 barn, men kallas fortfarande för bebis hemma
(det är inte lätt att vara minst :rolleyes: )

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Haha!

hemma hos mig har det gått så långt att jag blivit erbjuden $$ för att seriöst avväga att inte skaffa hoj. (håller på med körkortet nu.)

Farsan kan inte sova om nätterna. :rolleyes:

"Så går det när du inte lät mig sätta på 70cc på yamahan".... :hihi

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Hade de vetat hur jag kör hade de oroat sig. Det kanske de gör ändå, vi pratar inte om det. De visste inte att jag börjat köra racing förrän efter en säsong. Fassan är mest brydd över hur mycket det kostar. Nu är jag 31, så de har inte mycket med det att göra men det är klart de vill ju inte förlora en son till, så jag ser till att klara mig. Inte så mycket för deras skull iofs utan för min flickväns och min.

Alla omkring mig vet att det är något jag måste göra och har förståelse för det. Min flickvän håller tom på att ta körkort så vi kan dela även detta.

Jag tar mitt ansvar gentemot mina nära och mig själv genom att inte köra "huvudlöst" och att alltid ha de bästa skydden på mig.

spammarpilsner

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Min mor är orolig men är inte så att hon är på mig för att jag ska sluta köra hoj.

Tror att man som förälder alltid är lite orolig för sina barn. Jag kan säga att bara tanken på att Leja (3 månader) ska ut och köra och och jag tänker på hur jag varit under min uppväxt med hoj och annat = :skrämd

Fast man ska inte hindra någon bara för man själv är rädd om en person.
Man vet ju aldrig än då hur livet ter sig och vad som händer.

D-One! Vet vad du menar. Jag är äldre än dig och kallas av mamma minstingen i bland.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Min morsa blir orolig, bara jag ska gå äver en gata... :rolleyes:

Morsans gubbe däremot ville låna min första hoj ( En Kawasaki gpz 600) för att ut och köra lite, gärna med morsan bakpå. Jag frågade om han hade kort. - Visst, svarade han. Men tillade sedan: - Men jag har aldrig kört MC. Det visade sig att han fick med MC-kortet när han tog B-körkort. :huvet
Gissa själv om jag lånade ut hojen till honom.....NOT!!!!

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Det hör ju till att de är oroliga, men i mitt fall så har det inte varit något större problem på senare tid.
Min far har inget problem alls med det, men å andra sidan räckte nog morsans oro till för bägge :)

Det var lite diskussion när jag tog kort vid 16 års ålder, men även då mattades det ut ganska snabbt. Jag har ju klarat mig från större vurpor under den tiden. (Enda gången jag behövts sys ihop var när jag trillade med en cross när jag var 6-7 år.)

Vad gäller ålder så spelar det ingen roll hur gammal du blir, du blir fortfarande deras lilla grabb, om du så går i pension. Man blir aldrig riktigt vuxen inför sina föräldrar.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
amullo skrev:
Som Sagt.

Uttrycker dina föräldrar oro över att du åker hoj??

Själv får man alltid höra att man skall vara försiktig och att alla bilister är idioter. Och då är jag 30 år fyllda och lever sedan länge mitt egna liv. Det kanske hör till att de är oroliga..

Jodå, det händer.... när jag köpte R1an så var det väldigt många kommentarer om att man skulle ta de lugnt osv osv, men de som oroar sig mest är faktiskt min mormor/morfar.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har väl för bövelen mitt eget liv. De får tycka vad de vill.

(iofs kör de också, så jag har svårt att tro att de skulle ogilla det)

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
Morsan är livrädd o hinner nog säga kör försiktigt 11 gånger innan man hunnit komma iväg...
Farsan tycker nog mest att det är roligt. Var hemma hos dom o fika för nån dag sen, då berättade farsan som är lastbilschaffis att han blivit omkörd av en "sån där crossmaskin" och att den hade åkt på bakhjulet i ett par hundra meter. Killen hade hållt avståndet bra i sidled så farsan tyckte det nog mest det var underhållande medans mor höll på att sätta kaffet i vrångstrupen o jag fick lova att inte hålla på med sånt hehe.
Hon är inte ett dugg insatt i mc-åkning och det är rätt skönt faktiskt. Första gången jag hade knäskrapat visade jag stolt upp pucken för henne varpå hon sa att det var tur att jag hade köpt riktiga skydd som fungerade.
Yeye, varje gång man kommer hem helskinnad så är hon nöjd o det är jag med.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Alt. 2 :)

Även om det känns tjatigt, så förstår man ju deras oro :)

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Det kommer någon kommentar ett par ggr per år, men iom att dom är uppväxt med att jag kom hemdragandes med moppar / crossar / båtar / bilar när jag bodde i samma stad, så är dom rätt luttrade. Men jag förstår deras oro.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Nja, de klagar inte så länge de inte ser eller hör mig köra.
Mamma brukar dock bli rätt förbannad när hon hör mig flyga förbi på runt 10-12000rpm utanför fönstret... hon förstår nog inte att det bara går en bit över 100 :D

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Dom var iaf glada att jag höll mig några år.... o "växte upp lite" som dom så fint uttrykte det !

Jag har iofs underlåtit mig att tala om för dom att jag börjat köra roadracing...

:fyllisar

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Brukar få höra av morsan att jag ska vara rädd om körkortet bara! :näsblod

De har vant sig i o m att jag kört hoj sedan 1992, och farsan kör dessutom själv, så det är väldigt sällan man får höra nåt mer än "kör vackert pöjk".

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
morsan tycker bara det är coolt. farsan där emot försökte komma på alla möjliga anledningar till att jag inte skulle köpa sporthoj. tex som att den bara blir stulen å att jag kommer få ont i ryggen å så vidare. själv puttrar han runt på en H D. fast han såg jäkligt lycklig ut efter att han hade provkört min hoj han va fan bort 1 timme

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
fasan säger inget men ja vet att han e orolig för han säger helatiden.. "tänk på va dyrt det är med hoj grabben usch.. nej det är så dyrt.." men det har nog satt sig hos honom nu.. morsan har jag inte märkt ett skit, men hon är bra på att hålla masken oxå ;)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0