Är dina föräldrar oroliga för att du kör hoj??

Uttrycker dina föräldrar oro över att du kör hoj?

• Antal röstningar
    0

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
amullo skrev:
då är jag 30 år fyllda och lever sedan länge mitt egna liv. .

Jag är inne på mitt tjugonde år och min pappa nästin till vill förbjuda mig och köra hoj. Ville ta körkort redan när jag var sexton med det fick jag ej. Fick vänta tills jag blev arton och fick (bestämma själv)..

Tyvärr så hände ju det som inte fick hända för någon vecka sen krockade med en bil. Så nu är han eld och lågor över att jag vill använda försäkringspengarna för att köpa en ny hoj istället för att skaffa B körkort.

Det här brukar jag få höra av min pappa: "Dennis varför kan du aldrig vara som alla dom andra, dina kompisar har haft körkort för bil hur länge som helst när ska du ta dit?"

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
mina päron gnäller som fan om det.. kanske inte så konstigt.. jag är ju en levande jordfräs och har så varit sen jag började med 2 hjul.. :tungan

kate

KATE
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Suzuki
mb skrev:
Jag har väl för bövelen mitt eget liv. De får tycka vad de vill.

(iofs kör de också, så jag har svårt att tro att de skulle ogilla det)

Du, såväl som alla andra, betyder något för någon. Tänk på det.

nielskorven

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
snart
Kan ju säga så här att jag allvarligt funderat på att aldrig köpa hoj p.g.a. morsan. Hon lyckas alltid träffa folk som har anhöriga som omkommit i mc-olyckor. Så man har ju hört en del historier och att jag ska köpa hoj finns inte för henne.
Men jag ska ha en ändå, uppkörningen nästa vecka.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
pappa kör hoj, han sa til mig.

"Tänk så många mil du kan köra för varje fortkörningsböter"

annars e han inte orolig för mig.

Morsan har ej hoj, hon sa.

"kör du ihjäl dig, så slår jag ihjäl dig"

är det en mammas sätt att uttrycka sin oro ? :lol

Rolle

Motornisse
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Har inte tid med den nu..
Min morsa är skitglad över att jag skall skaffa hojkort och har lovat att sponsra med pengar om det skulle bli aktuellt med ny hoj. Utöver det så fick jag ett fallskärmshopp i present så jag klagar inte :banana

Farsan är väl lite mer emot det men han vet själv att han var likadan när han var i min ålder så..

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Visst var dom och är oroliga,men de har nog oxå märkt att det är ett av ens större intresse och tycker det är trevligt att man kommer ut med liksinnade o träffas,kör hoj o har skoj.
När jag skulle köpa R1:an år 2000 så föll det lite tårar från mor,hon var verkligen orolig då men jag hade oxå bestämmt mej att jag skulle slå till o köpa hoj år 2000 o ingen skulle hindra ens dröm trots att man kört lite hoj tidigare (RD 350) sen var det uppehåll ca 3-4 år med hojåkat innan jag köpte Rettan.
Men orden kör så försiktigt får man höra än idag både när man kör bil o hoj,det är fint och uppskattning.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Jag har ju inte hunit att köpa hoj än men när dom fick höra att jag hade börjat ta mc-kortet sa farsan " va ska det va bra för?? köp en ny bil istället" det roliga va att jag byte bil 2 veckor innan han sa det.
efter det så har jag nog aldrig hört ordet GLIDARE så ofta som nu.
Morsan säger: jaja du gör som du vill bara det blir en glidare, när jag mailade en bild på en trajja 600 tt sa morsan, en sån har jag aldrig godkänt hahaha
lungt morsan jag är bara 33 år.
Farsan säger så här, " du johan du ska ha en glidare för du är ju ganska stor, jag menar att en sport hoj skulle se liten ut med dej på och det är ju inte fränt"
dom försöker att över tala mej att jag ska ha en glidare och är för fet för en sport hoj, hahaha :lol :lol '
det som är roligt med det hela är att jag har aldrig sagt till dom att jag ska ha sport men aldrig heller att jag ska ha glidare

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Idag såg min morsa mig poppa en wheelie på en stor gata i stan, andra dagen med körkortet... Inget märkvärdigt. Hon ringde senare och "snackade allvar" med mig. Aja, det är bara o respektera ens mors åsikter! Det är min morsa, klart som fan hon blir orolig, jag är hennes enda barn för tusan. Aja, morsor :D

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Farsan säger iaf inte speciellt mycket men morsan tjatar om att man ska ta det lungt etc. Tror säkert de skulle bli mycket mer nöjda om jag sålde hojen.
Angående hojvalet så öppna iaf farsan munnen mer när jag skulle tjacka ett, i hans ögon sett "effektmonster" medan mor min inte ville att jag skulle skaffa nån ful "gräshoppa" (läs offroadhoj) eller annat, sporthoj är ju snyggast enligt mamsen så vad väljer man? :D :tummenupp

Får varje gång innan en tur höra att jag ska åka försiktigt.

Skulle dom veta hur jag kör skulle jag nog inte få köra =D
Farsan anar nog att man gasar ibland :rolleyes:

edit: jo visst klart hör man varje gång när det varit en mc-olycka då båda föräldrarna ska berätta att nån har klotat och att jag ska köra försiktigt.

Riddler

2 Fast 2 B Furious
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
Suzuki VZ800
Ska bara se till att få 300:an såld....håller på och luskar reda på nu vad jag ska ha förnåt men det finns ju så mycket godis........ :tungan

Lime skrev:
Men Riddler... när ska du se till att skaffa hoj då så du har "laglig" rätt att vara på sporthoj.com? ;-)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Citat från min mor när jag berättade att jag köpt hoj:
-'Kan du inte skaffa dig en tjej så du får nåt vettigt att göra istället?'

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Är det bara jag som har en galen farsa? Här kommer ett citat från densamme när jag ställde in hojen för vinterförvaring förra säsongen: "Jaha, hur långt åker du på bakhjulet nu då?"

Det kanske bör tilläggas att min farsa då det begav sig var en hejare på att åka bakhjul, och hade som hobby att underhålla invånarna i sjuhäradsbygden.
Morsan är troligen en av världens mest oroliga människor, men hon ger mig sin välsignelse och säger att jag ska höra av mig när jag kommer fram om jag åker en längre sträcka. Ja se mammor! :)

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
När jag höll på att ta mc kort så ansåg jag mig inte ha råd att köpa hoj den sommaren bara utrustningen, då jag inte hade fast jobb och skulle plugga till hösten.
:7peta Vad gör kära far jo han protesterar högljutt med att då kommer du aldrig göra det och ser till att vi åker och kollar hans jobbarpolares gamla lilla hoj för bara 15,000. :tummenupp Pyntar den och säger lugnt du kan betala tillbaka när du kan. :tungan Den blev visserligen utbytt året därpå.
Kan man ha det bättre.
Min pappa :bow

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM