Är dina föräldrar oroliga för att du kör hoj??

Uttrycker dina föräldrar oro över att du kör hoj?

• Antal röstningar
    0

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det första morsan lär ha sagt till mig & mina syskon när vi föddes va "KÖP ALDRIG MOTORCYKEL!!!" :tungan :lol

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Päronen är nog ganska lyckliga över det faktum att det är 25mil mellan oss så dom slipper veta vad deras son pysslar med. Mor har alltid varit helt hysterisk över mitt mc åkande medan far bara är väldigt orolig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alla sunda föräldrar är oroliga för sina barn. Att det i många falla går överstyr med reaktionerna är en sak men det ligger i föräldraskapet att man är orolig.

bq

Life is too short to be boring
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
sv 650 -03, såld. zx6r -00, såld. gsxr1000 K3, stulen. ??? letar
Mina föräldrar hotade med att göra mig arvlös hehe men dom har lugnat sig lite nu

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Eftersom jag är den enda i min familj som kör hoj, så kan man nog säga att dom är rejält oroliga. :(

Jag har en tvillingsyrra som inte är ett dugg intresserad o hon frågar titt som tätt om jag inte ska sälja hojen.

Ibland...när man läser om olyckor o så...så får jag lite dåligt samvete för att jag utsätter dom för den oron.

Men det är ju förbannat kul att köra hoj. :tungan

//Mad

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Mina päron litar helt och fullt på att jag kan ta vara på mig själv, allt annat är saker som de iaf inte kan göra nåt åt, så det lönar sig knappast att påpeka hur farligt det är hela tiden. Det var till och med min mor som tyckte att jag var tvungen att köpa en ny hoj när jag sålde min förra. "Klart att du ska ha en hoj"

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
När jag tog kortet (för 3 år sen) var det rätt mycket tjabb. Nu har det däremot svalnat och de är väldigt mycket mer oroliga när jag är ute och bränner i deras ganska nya volvo :lol

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mina föräldrar utrycker ju en viss oro, och det är egentligen inte särskilt konstigt, då min morsa jobbat på nuerokirurgen och farsan är läkare..
Dessutom har man ju inte direkt varit skadefri under mc-karriären, med rätt allvarliga olyckor.
Dock accepterar de att man är den man är, dock stödjer de ju inte direkt det..

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Ingen
jag tror nog att mina föräldrar skulle bli väldigt, väldigt upprörda om de fick reda på att jag har mc-kort. Jag har inte berättat att jag tagit kortet och kommer nog inte berätta det på väldigt lång tid.
De skulle bli helt hysteriska tror jag, därför vill jag inte berätta det.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Min farsa tror bestämt att jag ska köra ihjäl mig i sommar.
Han har inte hoj kort.

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Klart de är! Fast de reagerar ju olika. Farsan suckade bara och morsan gav en ett 1 timmes utlägg om hur farligt det är.

Och det kan ju tillägas att man är tillräckligt gammal för att göra som man vill men pärona vill ju alltid ändå ens bästa.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jo, nog är de lite oroliga. Intressant nog farsan mest och han körde ändå hoj från det han var 16 och upp i 30-årsåldern så han vet vad han pratar om. Han är iofs mest orolig att jag inte ska inse begränsningarna.

En lite smårolig sak var när han testade min förra hoj, BMW-F650 Funduro med 50 singelstånkakusar i, strax efter att jag satt på vanliga däck på den. Under den provturen så körde han ifrån två killar, den ena på en R6:a och den andra på en Fazer600. De svängde in efter honom på vår gårdsplan och var bara tvugna att uttrycka sin beundran över att blivit frånKÖRDA. Den ena uttryckte det som "ja, nu vet jag i alla fall att det inte är min mc det är fel på..."

R1100S:en har han bara provkört i 2-3 km och kommenterat att den är så brutalt mycket mer än de extrema sporthojar som de körde med på 70-talet.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Farsan muttrar väl lite "ta det försiktigt" då jag åker bakpå men jag har alltid gjort som jag vill (han är orolig när jag hanterar hästar/bilar etc också) men han har lärt sig att lönar sig inte att tjata. Mamma har väl uppdaterat sina vingar i himmelen för att hinna följa med :hihi

Riddler

2 Fast 2 B Furious
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
Suzuki VZ800
Farsan tycker väl att jag får göra vad jag vill men morsan är ständigt orolig för vad jag gör. Man tycker att de borde veta att jag är odödlig efter tre bilolyckor och ett fall vid bergsklättring! :banana

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Riddler skrev:
Farsan tycker väl att jag får göra vad jag vill men morsan är ständigt orolig för vad jag gör. Man tycker att de borde veta att jag är odödlig efter tre bilolyckor och ett fall vid bergsklättring! :banana

Men Riddler... när ska du se till att skaffa hoj då så du har "laglig" rätt att vara på sporthoj.com? ;-)

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Ja min pappa är orolig när jag och maken åker hoj. :D Skall visst ringa polisen och be dem dra in mitt A-kort :kocko . Ok han är 83 år och det var väl ungefär 45 år sedan han körde själv och har väl glömt känslan.
Nä jag tänker INTE sluta köra eller åka på ett bra tag (sagt till er yngre som tror att ni ensamma kan känna glädje över biken ) :fatta!

Jag har 3 barn och 1 svärson som alla kör båge och nuförtiden oroar jag mig inte så mycket. Vet ju att det kan hända olyckor närsomhelst i vilket sammanhang som helst. Men såklart så vill jag inte någon ska råka ut för nån olycka! Så kör lugnt där ute!!!

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Far säger inte så mycke. Men mor tycker inte om att jag åker hoj, och de blev inte bättre efter jag vurpat. Å tjejen tycker inte om när jag åker iväg å bakhjuls tränar

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0