Är DQ på väg bort från Alltid Väck?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
.....eller är den nya hjälmen en hyllning till hans idoler i Fiver? Kanske är det en antydan om kommande serieplacering? Frågorna är många, svaren är få....

Mitt i allt det kuliga med att ta pokal är det inte annat än att man tycker synd om Don Queer, få stryk med så lite efter 6 timmars race är aldrig kul. Dock är jag samtidigt glad över nytt personbästa på 1,04.524 och 7 tiondelar snabbare än DQ! Snabbare dessutom både på kval och race! Placeringen kom som en trevlig bonus. Nu ska jag bara spöa dej på anderstorp också så är jag nöjd för i år:tummenupp

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Hybrishumlan backar för första gången upp snacket med resultat. Jag har såklart många bortförklaringar men ingen som helt duger för att komma ifrån det faktum att jag fick stryk idag. Humlan körde ordentligt bra.

Så grattis... Men tro inte att du kommer ha en susning på Anderstorp ;)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag tror DQ kan bjuda dig på ett tröstmål, men bara ett.

Om DQ säger att han ska simma med fötterna först över engelska kanalen, så tror du på det med.

DQ kommer nog få bita i om han ska köra fortare än Mumlan på Atorp. Efter 65 miljoner varv på den banan såhar han till slut blivit ganska mindre långsam.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Om DQ säger att han ska simma med fötterna först över engelska kanalen, så tror du på det med.

DQ kommer nog få bita i om han ska köra fortare än Mumlan på Atorp. Efter 65 miljoner varv på den banan såhar han till slut blivit ganska mindre långsam.

Ska jag öka insatsen? Om jag slår din bästa varvtid under nästa helg slipper jag vara din biaaatch då?

Hybrishumlan backar för första gången upp snacket med resultat. Jag har såklart många bortförklaringar men ingen som helt duger för att komma ifrån det faktum att jag fick stryk idag. Humlan körde ordentligt bra.

Så grattis... Men tro inte att du kommer ha en susning på Anderstorp ;)

Jag lovar att vinka när jag varvar dej. Kanske skulle jag montera på tutan så du kan höra när jag kommer?

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hysteriskt roligt upptåg :D
Undrar om man kan bli mer förvånad, jag kom in efter att just blivit rökt av "Ullman" i Liton (satan vad det gick), rycker av mig hjälmen, hämtar vatten och möter... Ullman bärandes på regndäck iklädd teamtröja och arbetsbrallor. :confused:
Fick ganska snabbt ett "schhhhhhh" :D :tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Undrar om man kan bli mer förvånad, jag kom in efter att just blivit rökt av "Ullman" i Liton (satan vad det gick), rycker av mig hjälmen, hämtar vatten och möter... Ullman bärandes på regndäck iklädd teamtröja och arbetsbrallor. :confused:
Fick ganska snabbt ett "schhhhhhh" :D :tummenupp

Var inte du en utav de stora motståndarna till A-förare i REC? :7peta :)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Var inte du en utav de stora motståndarna till A-förare i REC? :7peta :)
Det är jag fortfarande men jag tyckte det var ett kul practical joke. :tummenupp

OT: I övrigt undrar jag var ERF är på väg? Det kom 15 team till start i NEC (varav ett var från REC på wild card), alltså femton...
Vi var 23 till start i REC varav ett team bara var där för att kunna testa.

Vet inte, men borde inte "Kungsklassen" - Nordic Endurance Challenge - ha lite fler team med samma kapacitet för att bli "värd" något?

Inför nästa säsong, ett exempel, i detta fallet endast gällande Knutstorp.
Hade det inte blivit mer spännade racing i båda klasserna om de team som presterar ca 50 varv / tim kör 6 timmar i NEC och de som kör långsammare tampas i REC?
Kolla in de teamens snabbaste varv (svårt att mäta annat), vilket getingbo det hade blivit! :yoparty

I mitt eget fall så kvittar det, vi lägger ner M.A.M #97 nu.

Bifogat

• Result NEC.jpg
    Result NEC.jpg
    61.3 KB · Visningar: 139
  • Result REC.jpg
    Result REC.jpg
    73.2 KB · Visningar: 121
Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Det jag reagerade på mest... var att nån förare som jag varvade... lyckades jag varva igen efter typ 6 varv.... och sen 6 varv senare igen osv..
känns som det är lite väl stora fart skillnader mellan förarna i NEC...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Då slipper vi alltså gnäll om det blir Sussies Sluts reborn på Atorp?! :tuttar

Jag tycker bara att det är kul och bryr mig inte så mycket om regelverket följdes. :)
Det är just sådant här som gör livet roligare :D

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
...uppskattades det inte att bli "Alltidäckad" av G:sson ? :tungan

Har inget emot att bli alltidäckad av vem som helst, men jag tycker det är rimligt att man följer reglerna.

§1.6.2 Team sammansättning
Varje MC körs av ett team på 2 till 3 förare.
Teamet har rätt att under säsongen använda sig av en reservförare till enskilt evenemang.
Reservförare skall anmälas senast vid anmälan vid ankomst till tävling.
När ett Team har använt sig av en reservförare är det denna förare som är reservförare för Teamet innevarande säsong.

Delen om reservförare är ju solklart bruten, eller hur? Kul eller inte?

Följdes regelverket? :va

Nej. Se ovan

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Då slipper vi alltså gnäll om det blir Sussies Sluts reborn på Atorp?! :tuttar
Ärligt?
Japp, och som jag sa förra året, ni körde jäkligt snyggt och tog den hänsyn ni ska och kan göra så kör på bara. :tummenupp

Har inget emot att bli alltidäckad av vem som helst, men jag tycker det är rimligt att man följer reglerna.

§1.6.2 Team sammansättning
Varje MC körs av ett team på 2 till 3 förare.
Teamet har rätt att under säsongen använda sig av en reservförare till enskilt evenemang.
Reservförare skall anmälas senast vid anmälan vid ankomst till tävling.
När ett Team har använt sig av en reservförare är det denna förare som är reservförare för Teamet innevarande säsong.

Delen om reservförare är ju solklart bruten, eller hur? Kul eller inte?

Nej. Se ovan
Då kan man väl agera enligt regelboken också?
Edit: men det var fortfarande ett kul practical joke. :D

Edit 2: Fast ju mer jag tänker på det... Det känns lite, smaka på er egen medicin. Nu kanske du/ni också fattar hur "vi" i REC känner oss när nån som egentligen inte hör hemma i serien (denna gången regelmässigt och inte "moraliskt") kommer och snor åt sig en placering.
Hoppas nu liknelsen går fram så vi slipper det gamla tugget.
Vi vet alla var vi står i frågan A vs. B / Snabb vs. Långsam.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...