Är DQ på väg bort från Alltid Väck?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sluta sura nu, detta var ju en riktigt rolig kupp, det är ju för sjutton inget VM som Zölis säger.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Menar ni borde kunna lägga in en protest.
Men som den gamle kloke säger här ovan, "Sluta sura nu, detta var ju en riktigt rolig kupp, det är ju för sjutton inget VM som Zölis säger"

Visst kunde vi det. men det är inget kul att vinna på en protest. Det är heller inte kul att förlora för att nån bryter reglementet.
 

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Ort
oslo
Hoj
ett gäng kawor
Visst kunde vi det. men det är inget kul att vinna på en protest. Det är heller inte kul att förlora för att nån bryter reglementet.


Så vitt jag vet så Gsson kört med dem innan eller hur ( mantorp ). Då e det ju inget snack. Han e då ordinarie eller hur ;)

Kan erinra mig om en viss Aförare som hoppade in på knustorp förra året för er i REC när ni låg under, eller hur?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Så vitt jag vet så Gsson kört med dem innan eller hur ( mantorp ). Då e det ju inget snack. Han e då ordinarie eller hur ;)

Kan erinra mig om en viss Aförare som hoppade in på knustorp förra året för er i REC när ni låg under, eller hur?

Vi signade in laget som man ska. I detta fallet signade 3 ordinarie förare in, en 4:e man ersatte 3:e föraren som inte kört kvalet. Den 4:e var inte insignad innan racet. Då är det inget snack, ordinarie eller ej, han var ej insignad innan racet som det står i reglementet. Men skit samma, nu är det sluttjatat om detta, nästa race är om 2 veckor, laddningen är redan igång.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
§1.6.2 Team sammansättning
Varje MC körs av ett team på 2 till 3 förare.
Teamet har rätt att under säsongen använda sig av en reservförare till enskilt evenemang.
Reservförare skall anmälas senast vid anmälan vid ankomst till tävling.
När ett Team har använt sig av en reservförare är det denna förare som är reservförare för Teamet innevarande säsong.

Solklart känns lite som fel adjektiv va..

Paragrafen hanterar Teamsammansättning som synes.
Ullman Racings sammansättning var klar med Gsson i sig sedan Mantorp.

Det är inte tydligt huruvida paragrafen även åsyftar anmälan av förare inför resp enskild deltävling. Därav ställde vår teamchef tillsammans med Gsson frågan till Brånalt (medans jag var ute på vår 3:e stint), om det var okej att "skriva in" vår befintliga reservförare mitt under race, ...och fick klartecken för detta.

Utifrån det sattes G:sson in dom sista 50 minutrarna.

Hälsningar Ullman Racing :)
 

Bifogat

  • 26.jpg
    26.jpg
    172.3 KB · Visningar: 74
  • 2444.JPG
    2444.JPG
    170.8 KB · Visningar: 121
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Utifrån det sattes G:sson in dom sista 50 minutrarna.

Börjar han inte se lite "plöffsig" ut den gamle Gsson? Förra året var han stark och satte Samuelsson på plats när han bollade med en järnbalk, men hur ska han nästa år kunna matcha Kim när de får tävla på samma (fysiska) villkor?

/4.0årskris
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Solklart känns lite som fel adjektiv va..

Paragrafen hanterar Teamsammansättning som synes.
Ullman Racings sammansättning var klar med Gsson i sig sedan Mantorp.

Det är inte tydligt huruvida paragrafen även åsyftar anmälan av förare inför resp enskild deltävling. Därav ställde vår teamchef tillsammans med Gsson frågan till Brånalt (medans jag var ute på vår 3:e stint), om det var okej att "skriva in" vår befintliga reservförare mitt under race, ...och fick klartecken för detta.

Utifrån det sattes G:sson in dom sista 50 minutrarna.

Hälsningar Ullman Racing :)

Ni kanske skall börja träna så att ni orkar köra en hel 4timmars tävling på 3st förare till nästa år.
4gubbar för att köra 4tim. Stackare!!
Hur skulle de se ut om ni körde 6tim på 8 förare hahaha.
Vilken prestation

Perre D:E:T 111
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Ärligt?
Japp, och som jag sa förra året, ni körde jäkligt snyggt och tog den hänsyn ni ska och kan göra så kör på bara. :tummenupp


Då kan man väl agera enligt regelboken också?
Edit: men det var fortfarande ett kul practical joke. :D

Edit 2: Fast ju mer jag tänker på det... Det känns lite, smaka på er egen medicin. Nu kanske du/ni också fattar hur "vi" i REC känner oss när nån som egentligen inte hör hemma i serien (denna gången regelmässigt och inte "moraliskt") kommer och snor åt sig en placering.
Hoppas nu liknelsen går fram så vi slipper det gamla tugget.
Vi vet alla var vi står i frågan A vs. B / Snabb vs. Långsam.


Vad är A resp B Förare???
Fyller man i det på Serie anmälningen Eller?::confused:
Eller va det något man skulle Fylla i när man va på Licenstagningen??::confused:
Eftersom jag är nybörjare. Får väl kalla mig det eftersom förra året var första gången jag kört på bana.
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Börjar han inte se lite "plöffsig" ut den gamle Gsson? Förra året var han stark och satte Samuelsson på plats när han bollade med en järnbalk, men hur ska han nästa år kunna matcha Kim när de får tävla på samma (fysiska) villkor?

/4.0årskris

vi över 40 tror starkt på att Kims fysik är den ultimata för racing.
Om du börjar träna redan nu Oscar så e du i form till din 25års dag:)
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
var nu inte taskiga bara för att ni är bättre på matte,en del tal är svåra bara:tummenupp
 

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Ort
Annelöv
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Ja, men det är ju precis det ni har gjort. Skrivit in 3 och under resans gång använt ytterligare 1. Alltså 4st under samma race. Det är inte OK.

Om tävlingsledaren säger att det är OK att låta reservföraren köra så är det väl det, eller vem ska man annars fråga?

Bör kanske förtydliga att innan reservföraren gick ut på sista passet så var det bara jag och A:sson som hade kört - så totalt var vi bara 3 förare som körde hojen under söndagen.
 

MC Doktorn

Guest
Solklart känns lite som fel adjektiv va..

Paragrafen hanterar Teamsammansättning som synes.
Ullman Racings sammansättning var klar med Gsson i sig sedan Mantorp.

Det är inte tydligt huruvida paragrafen även åsyftar anmälan av förare inför resp enskild deltävling. Därav ställde vår teamchef tillsammans med Gsson frågan till Brånalt (medans jag var ute på vår 3:e stint), om det var okej att "skriva in" vår befintliga reservförare mitt under race, ...och fick klartecken för detta.

Utifrån det sattes G:sson in dom sista 50 minutrarna.

Hälsningar Ullman Racing :)


Grattis och starkt jobbat att ni lyckades vinna med en gammal R6:a mot team fiver med värstinghoj och toppförare.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Om tävlingsledaren säger att det är OK att låta reservföraren köra så är det väl det, eller vem ska man annars fråga?

Bör kanske förtydliga att innan reservföraren gick ut på sista passet så var det bara jag och A:sson som hade kört - så totalt var vi bara 3 förare som körde hojen under söndagen.

Detta var orsaken till att vi inte lämnade en protest. Med andra ord, om TL säger OK kan man få bryta reglementet utan påföljd?
Brånalt trodde att Pelle skulle köra för ett annat lag, han kopplade inte ihop ägaren till Br. Hörberg med nåt annat än det lag som heter Br. Hörberg.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top