Är du en toffel?

FÅR du köra hoj hur du vill?

• Antal röstningar
    0

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA

...Resa till Kreta???? Dylika tilltag fanns inte ens i fantasin ... en ny tröja, ja den kostade ju lika mycket som ett par clipon och clipon var ofta en bristvara ...
Min fru var också min mek och gillade det. Hon har momentdragit fler topplock och motorblock än vad de flesta nånsin kommer att göra...

Känner igen mig från när jag körde F3 i NM för 10 år sedan och Maria var i princip den enda som alltid var med på alla tävlingar o hjälpte mig...

Duccebrudarna dom e tuffast o bäst :tummenupp :D

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Är det så hemskt att slänga upp käringen på bönpallen då? Gäller ju bara att träna den samme hur man sitter i bak så går det att mosa ner och skrapa fotpinnar på vägen oclså:tungan...

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Helt tofflad i mc frågor

Min sambo har alltid förtryck mig i motorcykelfrågor
Hon tvingade mig att ta kortet. När jag hade tagit kortet och köpte min första hoj (garva inte nu...), en Virago höll det på att sluta i skilsmässa, Citat “du kan väl inte åka omkring på något som liknar en gynstol".
När hon köpte sin första cykel var det en R6, jag åkte fortfarande Virago.
Hennes nästa cykel var en R1 (stulen) sedan en R6 igen, jag åkte fortfarande Virago.

I våras bestämde jag mig för att sluta vara en mobbad toffel och köpte en 06 gsxr1000, slut på mobbingen trodde jag, men inte, hon köpte raskt en 06 ZX10R, och jag blev återigen mobbad för att jag kör en slö pensionärscykel.
I höstas var det dags att ställa in cyklarna, jag föreslog garaget som en lämplig plats, inte då, de skulle absolut stå i vardagsrummet.

Det är inget roligt att ständigt vara en mobbad toffel, livet är ett helvete, vad skall jag göra????:D

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
Om de nångång blir ett jävla härj, säg då "Jag är ledsen För allt men ja vill att vi ska umgås lite mer så ja har bokat en hel dag på stadens finaste spa åt oss älskling. Så är dom lyckligare ett tag framöver. kostar lite pengar man man har kvar hojjen och tjejen :)

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Min sambo har alltid förtryck mig i motorcykelfrågor
Hon tvingade mig att ta kortet. När jag hade tagit kortet och köpte min första hoj (garva inte nu...), en Virago höll det på att sluta i skilsmässa, Citat “du kan väl inte åka omkring på något som liknar en gynstol".
När hon köpte sin första cykel var det en R6, jag åkte fortfarande Virago.
Hennes nästa cykel var en R1 (stulen) sedan en R6 igen, jag åkte fortfarande Virago.

I våras bestämde jag mig för att sluta vara en mobbad toffel och köpte en 06 gsxr1000, slut på mobbingen trodde jag, men inte, hon köpte raskt en 06 ZX10R, och jag blev återigen mobbad för att jag kör en slö pensionärscykel.
I höstas var det dags att ställa in cyklarna, jag föreslog garaget som en lämplig plats, inte då, de skulle absolut stå i vardagsrummet.

Det är inget roligt att ständigt vara en mobbad toffel, livet är ett helvete, vad skall jag göra????:D

Är du verkligen en så förtorkad sopprot i hojfrågor så skall du vara överlycklig över att hon inte dumpat dig för länge sedan. En sådan vattenkammad ingenjörstyp i vit skjorta, slips och terylenekostym skulle då jag inte stå ut med en vecka ens.:D

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Jag har familj och 4 barn (alla är inte mina) *s* vi är en sån där ny familj!

Iallafall hon gillar att åka med massor! :huvet =(NOT) Hela 1 gång i somras blev det! Och nej hon uppskattar inte varken när jag åker iväg eller vad hojen och försäkringen kostar!

Jag har sagt att hon får lägga samma tid på något hon gillar och samma pengar men det anser hon inte att det finns rum för! (Fast det gör jag)

Har en vän som har det exakt likadant fast skillnaden är att han skiter totallt i vad hon säger! *s*

Till saken hör i alla fall att ingen av oss skulle sluta åka! Så är det bara!

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
En sådan vattenkammad ingenjörstyp i vit skjorta, slips och terylenekostym skulle då jag inte stå ut med en vecka ens.:D

Det är tack vare ingenjörer som du har hoj, dator och Internet ... Produkterna verkar du gilla :)

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
När jag hade tagit kortet och köpte min första hoj (garva inte nu...), en Virago ... jag åkte fortfarande Virago...

Håll hårt i den kvinnan, de är sällsynta :tummenupp

Och hon hade helt rätt om Virago.
Jag trodde att efter Kawa 750 LTD (den första med rem) hade man slutat tillverka Kalle Anka Choppers men ack nej...

dardevil

Up the irons!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Maico 490 Super Edition
Ja har en sambo som säger åt mig att handla hoj,när ja letade efter en 426 a att ha som leksak hemma så drev hon på mej.
Hon har sina hästar och ja har pengar så det är bara att köpa den hoj du vill ha.Sen köpte ja en Firestorm å det enda hon sa "KÖR LUNGT" men frågade ej va hojen och vad utrustningen kostade.Ska tilläga att hon är hellt ointresserad av hoj åkning i alla dess former.

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
Ja har en sambo som säger åt mig att handla hoj,när ja letade efter en 426 a att ha som leksak hemma så drev hon på mej.
Hon har sina hästar och ja har pengar så det är bara att köpa den hoj du vill ha.Sen köpte ja en Firestorm å det enda hon sa "KÖR LUNGT" men frågade ej va hojen och vad utrustningen kostade.Ska tilläga att hon är hellt ointresserad av hoj åkning i alla dess former.
Jag har också en underbar och föstående fru, jag gick och snacka mc i flera år fast jag inte hade kortet. Men då tröttna tanten och sa till mig att göra något åt saken istället för att bara tjöta, då började jag surfa blocket och hitta en hoj typ dan efter. Och jag hittade en juste för 80lök, tro om min förvåning när hon säger: Köp den då...Sagt och gjort , hade inget mc kort men fixade det året efter. Hon är inte speciellt glad i hojar, men hon ser hur glad jag är när det gäller
mc så hon stödjer mig i allt. Jag är en mycket lycklig man...(OBS det är inte zxr:en som kosta 80 utan en HD som jag sålt, behövde lite stålar.)
Mvh Pepe.

Last edited:

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Många trevliga inlägg från hojåkare med olika livssituationer och olika ekonomi :)

Några har turen att träffa den som uppmuntrar intresset och drömmen om att ha just den där (dyra) hojen man VILL ha.
Många tjänar bra och kan låta tjejen ha sina 4 hästar och dom kan ändå åka på semester och köpa sin egen drömhoj, inte målgruppen för tråden dock ;)

Några säger att dom dumpar tjejen direkt om hon inte förstår att jag måste lägga alla ihoptjänade pengar på hojkörningen och skippa semestrar och alla andra intressen dom åren man kör hoj.

Ser verkligheten ut så?

Sällan för dom som tråden inriktade sig på.
Skulle du dumpa din tjej/familj med barn, i ett seriöst förhållande som varar många år?
Pga inkomst får välja mellan fantasi och verklighet ibland...
.

Last edited:

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Många trevliga inlägg från hojåkare med olika livssituationer och olika ekonomi :)

Några har turen att träffa den som uppmuntrar intresset och drömmen om att ha just den där (dyra) hojen man VILL ha.
Många tjänar bra och kan låta tjejen ha sina 4 hästar och dom kan ändå åka på semester och köpa sin egen drömhoj, inte målgruppen för tråden dock ;)

Några säger att dom dumpar tjejen direkt om hon inte förstår att jag måste lägga alla ihoptjänade pengar på hojkörningen och skippa semestrar och alla andra intressen dom åren man kör hoj.

Ser verkligheten ut så?

Sällan för dom som tråden inriktade sig på.
Skulle du dumpa din tjej/familj med barn, i ett seriöst förhållande som varar många år?
Pga inkomst får välja mellan fantasi och verklighet ibland...
.

Nu ska vi snart ha barn (23 Mars) så jag sa till min fru lite på skoj att nu ska jag sälja hojen....det skulle jag inte ha sagt! Hon sa lungt och lite kyligt "säg att du skoja eller så åker du på en propp" eehh :jisses :jisses så jag sa att jag skojade med henne. Det var tur det! Bara så du vet så kommer jag aldrig att bli en sur kärring och tvinga dej att sälja. Jag skulle sälja om vi måste och att jag får :rolleyes:

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Just nu är det inga problem att ha råd med hoj, särskilt inte Motard men förhoppningsvis ska jag börja plugga till hösten..

Min sambo sa ngt om att hon skulle låta mig ha kvar hojen då..

Jag: "Vadå låta mig ha kvar hojen?"
Hon: "Ja, alltså, jag kan betala det.."
Jag: "Haha, det är redan löst"

Fint när man kan ha försäkringspremie för flera år liggandes på kontot..

Men att sluta köra hoj för ekonomiska situationer är nog ganska uteslutet, kostar helt enkelt så lite med motard..

VeeTwiN

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Suzuki TL1000S
Det är aldrig lätt att vara till lags, speciellt inte om man lever i ett förhållande med barn och än värre om man dessutom bor i hus med renoveringsbehov... att man dessutom tydligen ska ha tvillingar:jisses i början av mc-säsongen, underlättar knappast - MEN glöm för fan aldrig att "det är lättare att be om förlåtelse än tillåtelse" !!:mattias

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
Tjena! Kul tråd.

Sålde av med hojen för 6 år sedan. Barn på g, hus på g. Kände att ansvaret för familj och ekonomi krävde det. Körde då ca 1200 mil/år. Skaffade cross i stället som medicin mot abstinensen.

Har nu trots ett barn till och hund bytt tillbaka. Sålt crossen och köpt sporthoj. Ekonomin har inte varit hela problemet. Även tiden för att köra. För mig går barnen och sambo trots allt före hojåkning och att komma ut och åka kräver förhandling ibland. Hon är ointresserad av hojåkning vilket inte bara är av ondo. Skulle hon velat åka med alltid hade nog hojvalet inte blivit R1.

Så svaret här är nog halvtoffel. Kvalite före kvantitet har blivit mottot för hojåkningen.

Ses och hörs.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...