Är du en toffel?

FÅR du köra hoj hur du vill?

• Antal röstningar
    0

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
Colinabo skrev:
2607525 Jag träffade en ny tjej för 1½ år sedan. Det resulterade i att större delen av pengarna som jag tänkt lägga ner på hojen i år gick till något helt annat....nämligen en motorcykel och ett körkort till henne :) . Innebär det att jag är en toffel då, eftersom jag lägger ner mindre pengar på min hoj p.g.a henne :va
:tummenupp

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
mogwai skrev:
2606674 Ahhh hon har insett värdet av pojkvännen som packar 2 par kallingar och tandborste... :D

Haha, ja förmodligen... å man kan juh gissa vem som kommer att få ha all sprit i väskan hem också! :crash

Visst kan man nog vara lite toffel ibland... men när det gäller mcintresset är jag hård!:cdevil

:D

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Det är konstigt i vår värld där det hela tiden pratas om jämställdhet. Men inte hör man någonsin att en kvinna lagt alla sina besparingar på inköp av bil,MC häst el. dyl till sin man!

Jag hade inte råd med hoj, då gick min flickvän in o betalade halva summan
tror inte det är helt ovanligt att tjejer ställer upp ekonomiskt för sina män

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
supergirl skrev:
2605852 Om man blir tillsamman med någon anser jag att man måste respektera personens intressen och uppmuntra dem, man vill ju att en person man älskar ska vara lycklig och väldigt få blir lyckliga om de inte får ägna sig åt det som de älskar ... vingklippta fåglar brukar inte vara lika lyckliga som de som får flyga.

Jag skulle aldrig inleda en relation med någon som inte lät mig ägna mig åt mina intressen. Jag tror problemet ligger i att många tjejer och vissa killar inte direkt har några "riktiga" intressen och de kan inte för sitt liv förstå vad det innebär att brinna för något.

Bra inläg, det skall genast skickas till tjejen

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag säljer hojen om flickvän och familj kräver det.
Men de skulle alldrig kräva det om det inte händer något.

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Jag blev "tvingad" att sälja en banhoj pga av att ex tjejen skulle flytta för ganska exakt ett år sedan. (Jag flyttade med, ett tag). Fick behålla gathojen. Idag med facit i hand, eftersom hon är ett ex, så ångrade jag mig.

Ska ALDRIG mer agera "toffel". Än så länge är det vinter och "nya" tjejen har inte nämnt frågan, hoppas man slipper den diskussionen i alla fall.

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
*Superlight* skrev:
2605925 Jag heter Peter och jag gör också alltid som jag vill :D

Jag heter Johan, o min tös LÅTER mig tro att jag gör som jag vill :D
Som tur är, så är hon nästan lika galen i att åka hoj som jag är. Så att sålänge jag spenderar tid på/vid antingen hennes eller min hoj är det sällan något gnäll :yoparty

_rills_

Guest
Toffel är jag väll...tyvärr
Men jag lägger mina pengar på mina intressen :D

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Har inte så mycket erfarenhet av detta, Har inte haft hojj samtidigt som brud direkt länge eftersom ja köppte hojjen i våras. kan berätta en liten story:D

Jag hadde brud i ett år och 4 månader och de räckte tills lite efter sommalovet började, Där blev de fanemej nog. Tjejen är en danstjej och är ett år älldre en mig och hennes enda intresse är DANS.

Jag är ju motorintresserad och körde cross innan jag köppte mc'n och de va alltid ett tjat om hennes dans hela tiden, Jag intresserade mig av hennes intresse och visade de också genom att gå på alla dans uppvisningar och annat,även fast jag inte tyckte de va så kul, Man fick ta me nåra polare ibland för annars kunde e bli för segt :hihi.

Efter ett tag i förhållandet så började hon klaga på mitt crossåkande och ville aldrig att ja skulle åka ut och köra cross på helgerna och så. Jag sa till henne, Jag kommer fortsätta köra jag kan träffa dig näör jag är klar. Alltid blev de tjafs och bråk för hon aldrig ville att jag skulle köra, bara ägna tid och vara med henne fast jag va för den mesta tiden i veckan med henne.

Nu när hojjen kom och man drog ut på gatorna och gled runt med polarna så blev de ennu mer tjöt och då räckte de. Man ska kunna acceptera varandras intressen och låta den ena göra de. Ångrar inte mitt beslut på något sätt sommarlovet blev hur gött som helst utan brud:D Givetvis träffade man massa andra brudar man inget fast förhållande:tummenupp

Nästa brud får bli en som kan fatta detta och inte klaga på den andras intresse:)

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Hoj
Doris får duga så länge....
Toffel?? Nej inte direkt, innan vi köpte hus, skaffade barn och kombi körde vi varsin R6:a men man kan inte ha allt samtidigt så hojandet har fått stå åt sidan till vi känner att vi har tid att återigen ställa in en hoj i garaget med bilarna!! För det är ju ingen vits att lägga mycke pengar på en leksak som inte används!!

Men jag har iaf världens bästa sambo som har kört hoj längre än mig så när det är dax för en ny hoj så behöver jag inte ens fråga!! Ja kanske vad hon vill ha för färg :D

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag förstår inte frågeställningen alls ...
Det är väl självklart att man ska få göra som man vill och låta ens partner göra som hon vill!
Annars funkar det väl inte?
Man kan ju inte ett helt liv leva som en tamhöna om man egentligen är en örn?

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Bikerbitch skrev:
2607103 Eftersom jag är tjej och är med på forumet så är det inte svårt att list ut var jag står i frågan.

Tycker det är förjävla trist med flertalet tjejer som inte har egna liv och inte förstår att man kan ha olika intressen. Killar verkar mer uthärdade vad det gäller en del kvinns som måste shoppa till förbannelse. För det är väl också ett intresse.

Jag håller med dej, men i ärlighetens namn skulle jag vilja att du listar de killar du varit ihop med sen du tog kort som INTE har haft hoj....

För mej har det blivit mindre köra pga hunden. Ett gemensamt beslut. Vi ville båda ha hund, och visste båda att det skulle ta en del tid från körningen. Ekonomiskt är vi på samma plan. Är nåt pajj på hojen så är det bara att köpa. Vill man modda något, så diskuteras det oavsett om det är till min eller hans hoj. Oftast är det iof hans hoj som vi lägger pengar på, men det beror bara på att den "är nåt att ha".

/Carin

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
watson skrev:
2608443 Jag håller med dej, men i ärlighetens namn skulle jag vilja att du listar de killar du varit ihop med sen du tog kort som INTE har haft hoj....
/Carin

I mina två och nu tredje seriösa förhållande så har alla haft/ har mc-kort ja.
Kör man hoj och umgås med folk som gör detsamma kan det lätt bli så.
Min sambo visste jag dock inte att han hade hojkort eftersom vi inte träffades via hojåkningen. Så det kvittar om han har mckort eller inte.

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
elwe skrev:
2608435 Jag förstår inte frågeställningen alls ...
Det är väl självklart att man ska få göra som man vill och låta ens partner göra som hon vill!
Annars funkar det väl inte?
Man kan ju inte ett helt liv leva som en tamhöna om man egentligen är en örn?

Vad gör du den dag då pengarna inte räcker till både hojåkningen och en växande familj?

"Tyvärr älskling, grabben får ingen cykel i år heller och inte blir det nån fotbollskola för jag måste ha nya däck och lite andra prylar till hojen"

Fast du kanske är en hårding som säger "Glöm resan till Kreta i sommar älskling för jag ska köpa helsystem till hojen" :D

Last edited:

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Detta är oundvikliga fakta :

Familjen = prio 1:)
Nöjen, hobby etc får alltid komma i 2:a hand, när tid och pengar finns.
Sätts pappans hojåkning som prio 1 i en familj anser jag att något måste vara väldigt fel.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
stefur skrev:
2608905 Vad gör du den dag då pengarna inte räcker till både hojåkningen och en växande familj?

"Tyvärr älskling, grabben får ingen cykel i år heller och inte blir det nån fotbollskola för jag måste ha nya däck och lite andra prylar till hojen"

Fast du kanske är en hårding som säger "Glöm resan till Kreta i sommar älskling för jag ska köpa helsystem till hojen" :D
Nja, idag växer inte familjen och pengar är inga problem. Men, när man körde race och under tiden fick två barn då fick man pussla lite för att ha råd till mer än hojarna :)
Man nöjde sig med en svartvit TV och en gammal bil och de jeansen som man hade såg man igenom om de var rena och man höll dem mot fönstret.
Resa till Kreta???? Dylika tilltag fanns inte ens i fantasin ... en ny tröja, ja den kostade ju lika mycket som ett par clipon och clipon var ofta en bristvara ...
Min fru var också min mek och gillade det. Hon har momentdragit fler topplock och motorblock än vad de flesta nånsin kommer att göra.
Funkar inte din livsstil för din (tilltänkta) partner så kanske det är lämpligt att fundera lite över vad man vill med sitt framtida liv.

MC Doktorn

Guest
Two stroke man skrev:
2607404 håller mig med ca 3st extra sidoinkomster som givetvis kräver extra arbete. Det är inte nåt jag gör för att finansiera någon annans hobby eller önskemål.

Där resonerar vi olika jag har åxå sidoinkomster som går till det sk "goda livet"där ingår gemensama semestrar nöjen och min hoj åkning förstås.

Men aldrig att min hojåkning kommer prioriteras högre än min familj då hade jag föredragit livet som singel och prassla vid sidan om.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln