Är du en toffel?

FÅR du köra hoj hur du vill?

• Antal röstningar
    0

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
MC Doktorn skrev:
2606833 ALLA är mer eller mindre tofflar ni träffar hon lr han med och ni faller in i passionen allt annat saknar betydelse.
Plötsligt har du sålt sporthojen och en ny glänsande bil och kåk står högst på önskelistan.

Mvh/Toffeldoktorn :tummenupp

Bullshit! En partner som inte respekterar den andres intressen är bara att skicka till återvinningen.

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
z750s kawasaki 2006
:confused: För mig är hojen prio ett.Jag väljer nog bort killar omedvetet som inte har hojintresse.Har faktiskt ingen lust att börja skjutsa.Därav att man är singel tråkigt nog.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Eftersom jag är tjej och är med på forumet så är det inte svårt att list ut var jag står i frågan.

Tycker det är förjävla trist med flertalet tjejer som inte har egna liv och inte förstår att man kan ha olika intressen. Killar verkar mer uthärdade vad det gäller en del kvinns som måste shoppa till förbannelse. För det är väl också ett intresse.

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Till en början så tycker damerna att det är kul och spännande att man kör hoj, vilket oftast är en ny upplevelse för de. Men sen när verkligheten hinner ikapp och de förstår att en hyfsatt stor del av ekonomin går till just hojen så är det inte lika glamouröst längre. Men men, då är det helt enkelt tack och hej, nästa tjej om inte läget passar.
Har hitills allitd prioriterat hoj före tjej, och kommer med största sannolikhet alltid att fortsätta med det. Ifall jag inte träffar nån som slår mig omkull och medvetslös av kärlek :va

MC Doktorn

Guest
Marie L skrev:
2607027 Det är kanske där fördelen finns med att upptäcka tvåhjulandet vid mogen ålder. Man kan hålla på tills kroppen säger stopp.....
/Marie

Äntligen nån som förstår en gammal man :yoparty

Two stroke man skrev:
2607051 Bullshit! En partner som inte respekterar den andres intressen är bara att skicka till återvinningen.

Du har väl inte träffat den rätte ännu :pannkyss

Last edited:

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Bikerbitch skrev:
2607103 Eftersom jag är tjej och är med på forumet så är det inte svårt att list ut var jag står i frågan.

Tycker det är förjävla trist med flertalet tjejer som inte har egna liv och inte förstår att man kan ha olika intressen. Killar verkar mer uthärdade vad det gäller en del kvinns som måste shoppa till förbannelse. För det är väl också ett intresse.

Där träffade du spiken på huvudet :D

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Saknar ett alternativ "Jag säljer tjejjen om hojjen kräver det". Brukar dock sluta med att jag får sälja mig själv istället. :rolleyes:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
MC Doktorn skrev:
2607124 Äntligen nån som förstår en gammal man :yoparty

Du har väl inte träffat den rätte ännu :pannkyss

Det är ju det som är grejen! Om en tjej inte respekterar mina intressen betyder det ju att hon inte heller respekterar mig som person och då är hon heller inte "den rätte". Har precis nu problem(eller vad man nu ska kalla det) med en tjej som inte verkar kunna acceptera min lilla lägenhet!
Du har ju råd med en mycket större säger hon! Inatt var vi på en efterfest i en stor lägenhet. Då får jag komentaren: "Titta! En så här stor och fin lägenhet skullle du kunna ha!"

Jag tror inte jag har råd med den här kvinnan...

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Two stroke man skrev:
2607162 Det är ju det som är grejen! Om en tjej inte respekterar mina intressen betyder det ju att hon inte heller respekterar mig som person och då är hon heller inte "den rätte". Har precis nu problem(eller vad man nu ska kalla det) med en tjej som inte verkar kunna acceptera min lilla lägenhet!
Du har ju råd med en mycket större säger hon! Inatt var vi på en efterfest i en stor lägenhet. Då får jag komentaren: "Titta! En så här stor och fin lägenhet skullle du kunna ha!"

Man köper det man vill ha, det som passar sin egen smak. Vill hon att du har nåt annat, be henne då köpa en stor lgh....som du kan flytta in i ev den dagen det blir aktuellt.

Som det låter på dej har hon redan sådana planer, fast tvärtom.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ullis skrev:
2607171 Man köper det man vill ha, det som passar sin egen smak. Vill hon att du har nåt annat, be henne då köpa en stor lgh....som du kan flytta in i ev den dagen det blir aktuellt.

Som det låter på dej har hon redan sådana planer, fast tvärtom.

Jo om man har obegränsat med pengar kan man köpa det man vill ha och som passar ens smak. Vi andra dödliga får prioritera.

Låter som en dålig ide! Jag skulle ju bli tvungen betala hälften av en stor lägenhet i så fall. Och sen då? En ny säng, och en ny soffa, och en ny... med resultatet att jag inte har råd att använda hojarna!

MC Doktorn

Guest
Two stroke man skrev:
2607162 Det är ju det som är grejen! Om en tjej inte respekterar mina intressen betyder det ju att hon inte heller respekterar mig som person och då är hon heller inte "den rätte". Har precis nu problem(eller vad man nu ska kalla det) med en tjej som inte verkar kunna acceptera min lilla lägenhet!

Get your point i`ve been there

Men vad säger du om hon vill åka hoj på samma villkor som dig och ekonomin blir ett problem.
Offrar du henne då är hon inte värd mycket i dina ögon eller?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
MC Doktorn skrev:
2607257 Get your point i`ve been there

Men vad säger du om hon vill åka hoj på samma villkor som dig och ekonomin blir ett problem.
Offrar du henne då är hon inte värd mycket i dina ögon eller?

Vill hon låna min så säger jag varsågod! Vill hon köpa egen så visst men inte på min bekostnad.
För att ha råd med mina intressen håller jag nere andra kostnader. Och håller mig med ca 3st extra sidoinkomster som givetvis kräver extra arbete. Det är inte nåt jag gör för att finansiera någon annans hobby eller önskemål.

Colinabo

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Jag träffade en ny tjej för 1½ år sedan. Det resulterade i att större delen av pengarna som jag tänkt lägga ner på hojen i år gick till något helt annat....nämligen en motorcykel och ett körkort till henne :) . Innebär det att jag är en toffel då, eftersom jag lägger ner mindre pengar på min hoj p.g.a henne :va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Colinabo skrev:
2607525 Jag träffade en ny tjej för 1½ år sedan. Det resulterade i att större delen av pengarna som jag tänkt lägga ner på hojen i år gick till något helt annat....nämligen en motorcykel och ett körkort till henne :) . Innebär det att jag är en toffel då, eftersom jag lägger ner mindre pengar på min hoj p.g.a henne :va

Det är konstigt i vår värld där det hela tiden pratas om jämställdhet. Men inte hör man någonsin att en kvinna lagt alla sina besparingar på inköp av bil,MC häst el. dyl till sin man!

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Precis som man vill bli respekterad för sina egna intressen och prioriteringar när man träffar ngn får man respektera den andra parten om de är en återvändsgränd och hjälpa dem ut på vägen igen om de inte hittar tillbaks dit själva.
Hit the road Jack(ie)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Two stroke man skrev:
2607538 Det är konstigt i vår värld där det hela tiden pratas om jämställdhet. Men inte hör man någonsin att en kvinna lagt alla sina besparingar på inköp av bil,MC häst el. dyl till sin man!

Det finns enormt många tjejer som köper saker som är dyrare till sina killar. Använder kanske inte alla sina besparingar men nästan.

Eller avstår från något till sig själv när de är sambo/gifta för att killen ska kunna få/göra det som är dyrare.

zaya

Speed of life
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Yzf R6
har tyvärr ingen tjej för tillfället, men jag skulle gissa på att hon skulle inte påverka nånting för om hon inte accepterar att jag kör hoj och att det är dyrt så skulle jag inte va med henne :D

Hade! :tummenupp

Colinabo

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Two stroke man skrev:
2607538 Det är konstigt i vår värld där det hela tiden pratas om jämställdhet. Men inte hör man någonsin att en kvinna lagt alla sina besparingar på inköp av bil,MC häst el. dyl till sin man!

Vad hjälper det att prata om jämlikhet när lönerna långt ifrån är jämlika? Jag tjänar bra, så ekonomiskt sett så innebär det att jag får vänta ett år till innan jag kan byta hoj. För tjejen däremot så innebar det att en dröm förverkligades som hon själv inte kunde ha klarat av inom överskådlig framtid p.g.a. raserad ekonomi efter en skilsmässa.

Att hon sedan köpt presenter till mig trots att hon egentligen inte haft råd, ser jag som en större uppoffring än det jag gjorde med tanke på hennes ekonomi kontra min. Det är ju inte frågan om hur mycket pengar man spenderar på den andre utan hur stor del av det man kan avvara som man spenderar.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår