Är du för fet för att köra hoj???

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Är det fler som är i samma sits?
Själv har jag byggt min kropp på OLW chips och tv-spel. Men nu när man börjar bli gammal och grå så stiger BMI närmare fetma.

Hur mycket bättre blir tiderna om man bantar från 85 till 60kg? Skillnaden skulle ju vara som att slänga av en fulltankad 25l dunk från hojen.

Nån som har varit fet men bantat och blivit snabb?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Om du blir snabb så kommer det inte bero på att du har bantat.
Finns många exempel på "mysmänniskor" och andra "stora" som är/var snabba. Håkan Olsson är ju ett fint exempel.

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
vafaaan..... 85?..... det vägde jag när jag gick i nian.....
testa 105,8..... (och det är utan snus).....:huvet

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
103 pannor, skulle behöva gå ner en hel del!
Svettas som en galning så fort man får på sig krukan.
Uff, bantning pågår.
:rofl

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
då får jag räkna mig till en av de lyckliga få, som kan äta hur mycket skräpmat & godis som helst utan att öka i vikt

måste ha en grym ämnesomsättning
kan vara ett av problemen samtidigt
är alltid trött, kroppen kanske inte hinner ta upp näringen innan den skall ut igen

har legat stadigt på 183cm/78 kg sedan jag var 20 (e 36 nu) :arsele :hihi

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Inte för att jag har så mycket i racingforumet å göra, men tyckte det såg ut som en kul rubrik :rolleyes:

Det är väl bara å köra igång och gymma så är du snart lättare, mer muskler gör av med fler kalorier per dag också ;) =mer chips utan att det gör så mycket hehe. Men ska man va fet på 85kilo måste man vara bra kort, däremot så är det ju trevligt med lite muskler och så blir man ju smidigare också. Sj så funderar jag på att dra ner lite på käket så att jag går ner i vikt och sen kan börja öka muskelmassan istället. Väger 78 (fördelat på 181cm) idag 13,5% fett enligt nån makapär på gymmet.

Här har du ett träningsforum att kika på: kolozzeum.com/forum/

Hoppas jag kan hålla mig där jag också :)

Last edited:

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Honda CB 1300 -04
Fetso

Jag börjar känna mig allmänt småfläskig. Vägde in mig på jobb nu efter julhelgerna, nytt rekord!! 195 cm//112 kg.:rolleyes:

Ett råd: Gå inte och gift dig. Sen vi flytta ihop har det gått spikrakt uppåt från 85kg.

Nu på måndag blir det råbant några månader, undrar vad 20 kg gör i prestanda?

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
jag själv väger 85 kg, men så är jag 1,71 lång. Banta är ju bara att glömma,för varje morron går man ju upp::hihi

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
då får jag räkna mig till en av de lyckliga få, som kan äta hur mycket skräpmat & godis som helst utan att öka i vikt

är alltid trött, kroppen kanske inte hinner ta upp näringen innan den skall ut igen

Ja, eller så sätter sig allt fett på insidan av blodkärlen! Det är ju inte bara att man blir fet utvändigt som är problem med skräpmat..

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR

Jag med:) Förra helgen åt jag: 2 pizzor, burger king, kebabtallrik, drack läsk( och sprit) och käkade allmänt mycket godis:D Efter det kändes det sådär halvnajs inombords, men att jag skulle gå upp i vikt, pfff. Är 188 och har legat rätt stabilt på 68 tunga senaste året. Jag bajsar rätt ofta oxå, minst varje dag, oftast 2ggr om dan.
Tack ämnesomsättning, utan dig hade jag vart jabba the hut:3freak
Sitter faktiskt med en pizza nu :hihi

EDIT: Till trådstartaren:
Din hoj: 183hk på bakan
Din hoj: 201kg blött
Du före: 85 kg
Detta blir alltså 183/286=0,64hk/kg

Du efter: 60 kg
183/261=0,7hk/kg

Det skiljer alltså 0,06hk/kg om du går ner till 60kg. Omräknat till bara hk blir det en ren effektökning på 11hk(?). Detta betyder att för varje kg du går ner så får du 0,44hk på slangen:hihi

Så börja banta nu:D

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
25kg motsvarar inte en 25L dunk full med soppa. Du ska ha 33 liter för att få ihop 25kg.

Normalt på en 600/1000 har vi haft runt 7 liter soppa i tanken för ett race. Hade aldrig funderat på att hällt i 40 liter..

För att vara för fet till racing är nog när man inte ligger i den nedre delen av BMI skalan. Ligger du i mitten eller mer är du fet. BMI skalan är inte gjord för racing.

Själv har jag kört i en std-klass där alla hojarna var lika. Där gjorde viktskillnaderna mycket i axelrationen.

Sen är det kanske skillnad på att köra hoj och köra hoj. Vinna SM eller för att få på sig sitt tvådelade skinnställ utanför McD..

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Bara vänta du, en vacker dag vaknar du upp som en blob du med:hihi

aldrig :D

Ja, eller så sätter sig allt fett på insidan av blodkärlen! Det är ju inte bara att man blir fet utvändigt som är problem med skräpmat..

det e sant, e väl nu man ska passa sig.. 36 bast, e väl nu hjärt & kärlsjukdomar kommer krypande

känns som om man skall komma igång o träna lite, så risken minskar

((Tobbe))

Bulten fotograf
Gick med
17 May 2008
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08+Kawa zx 600-96
Har bara erfarenhet från quad cross men att bannta från 150 till 100 har kapat många sekunder per varv:tummenupp och man hoppar högre & längre:)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA