Är 188 och har legat rätt stabilt på 68 tunga senaste året.
Jag hoppas de där var en felskrivning, annars måste du vara väldigt nära döden
Är 188 och har legat rätt stabilt på 68 tunga senaste året.
då får jag räkna mig till en av de lyckliga få, som kan äta hur mycket skräpmat & godis som helst utan att öka i vikt
måste ha en grym ämnesomsättning
kan vara ett av problemen samtidigt
är alltid trött, kroppen kanske inte hinner ta upp näringen innan den skall ut igen
har legat stadigt på 183cm/78 kg sedan jag var 20 (e 36 nu)
185cm och 85kg är man inte undernärd då?
80% av befolkningen är undernärd.
Sure Burt. Var fick du den randomsiffran ifrån?
då får jag räkna mig till en av de lyckliga få, som kan äta hur mycket skräpmat & godis som helst utan att öka i vikt
måste ha en grym ämnesomsättning
kan vara ett av problemen samtidigt
är alltid trött, kroppen kanske inte hinner ta upp näringen innan den skall ut igen
80% av befolkningen är undernärd.
Äter man inte 5-6 gånger om dagen så har man förlorat den dagen - testa att tänka så i en vecka. Inte lätt alla gånger, man märker fort hur man missar måltider.
Känner igen det där, kommer fan inte över 70kg vad jag än käkar, och då rör jag knappt på mig under vintern
Är 183cm föresten
Förmodligen på samma ställe som säger att man måste äta 5-6 gånger om dagen..
Det har sina fördelar att sprida sina måltider, men det går att trycka i sig samma mängd mat på färre måltider. Sen beror det ju på vad man är ute efter.. Viktnedgång eller viktuppgång.
Nu ska jag trycka i mig en kebab på ulvsundagrillen, annars är den här dagen förlorad
Folk som inte går upp i vikt tror att de äter betydligt mer än de verkligen gör.
Du har ingen aning - jag har.
Även blodsockernivån ska hållas jämn och inte:
Nästintill varenda person men träffar har mycket dåliga kunskaper kring kost. I slutändan är det endast hälsan som spelar roll så varför inte bara engagera sig i det lite mer och nånstans däremellan trivas med tillvaron.
De som säger att de inte kan gå upp i vikt har ingen aning. Jag trodde jag var lika dan och hade stannat på 63kilo men en 11 månaders kurs senare och många föreläsningar runt om i Sverige så har jag varit uppe och vänt på 78kilo.
Sen blev det jobbigt att knyta skorna som jag knyter dem så jag är nere på 72kilo nu och trivs bättre med det.
Det är inte för att klanka ner på någon om dennes kosthållningar även om folk alltid tar åt sig när de blir påvisade att "de gör fel".
Samma personer säger ingenting när man talar om för dem att rökning kan vara skadligt för din hälsa utan håller med men skyller på beroendet. Men så fort det talas om vikten&kosten då jävlar är det många som tror att de vet minsann bäst själv men ser ut som fan och det "är ju bara för jobbet, ungarna, stressen, tiden, sambon, renoveringen, semestern......" (listan är lång).
Som idag tex. då gjorde jag "fel". Jag vaknade 7. Åt frukost, gick en promenad o körde mina 60 chins på lekplatsen. Läste en del o satt vid datorn ett tag. Orkade inte äta lunch o sen ringde polaren som ville ut o springa. 1,3mil senare så blev vi hungriga. Skjutsade hans tjej till Mörarp och hämtade en annan polare. Inga bord på restaurangen vi gick till så det blev pizzerian. Väl sittandes med kebaben framför sig så hade klockan hunnit bli 17:45.
Senaste målet mat utfodrades 07:45.
Jag åt 2 kebaber =)
Idag har jag alltså misskött mig. Bara missat 4 måltider.
Allting blir som man planerar
Nu ska jag ut o köra sista 60 chinsen. Alltid 120 varje dag - i slutändan handlar det alltid om din hälsas tillstånd.
Detta var begåvat skrivet. Dagens sanning
Näe, jag har ingen aning
Har bara tävlat och tränat på elitnivå innan..
Klart man mår bättre om man försöker hålla intaget av föda med lite jämnare perioder, men en dag är inte åt helvete för att man missar en måltid..
Sen beror det på vad man är ute efter, viktnedgång eller uppgång, eller bara hålla sig på samma vikt. I Slutändan är det som är viktigast antalet kalorier in och antalet kalorier ut. Ligger man på plus går man upp i vikt, minus ner i vikt.
Sen gäller det att fördela kalorierna av fett, kolhydrater och protein rätt. Det skiljer mellan människor. Det som är rätt för dig funkar inte för mig etc.
Jag käkar 4-5 mål om dagen, ibland bara tre. Håller mig oftast till "ren" mat men låter en och annan pizza trilla ner ändå. Ökar fint på gymmet trots att jag inte käkar 6 gånger om dagen, utan att lägga på mig särskilt mycket runt midjan. Vill man tighta till sig så är det för min del bara äta mer protein och lite mindre kolisar.
Träna och röra på sig är bra, men stirra dig inte blind på kostscheman..
60chins på den flugvikten är väl ingenting, du får slänga på dig en 25kg's viktplatta så kan vi köra chinstävling sen
Tävlat o tränat RR
Skojja lite - du har säkert mer aning än vad som framgår av ett par rader på ett forum.
Jag går inte ut på stan med en 25kilos platta på ryggen
Det där känner jag igen, jag äter mycket och relativt nyttigt iaf. Dessutom tränar flera gånger i veckan men det är omöjligt att gå upp i vikt, hade gärna lagt på mig ett par kilon. 175cm / 65kg nu.
Vägde exact samma för ett par år sen då jag bara käkade chips och satt framför datorn.
Så var det för mig också. Tills för nått år sen. Det säjs ju att när man börjar bli runt 30 så får även såna som oss lite fett runt magen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|