Är du rädd?

Är du rädd när du kör?

• Antal röstningar
    0

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Kryssade för aldrig, för jag brukar inte vara rädd när jag kör. Visst, adrenalinet kan ju koka så att det nästan rinner ut genom öronen ibland, vilket väl är kroppens sätt att försöka tala om att jag egentligen visst är rädd, bara för dum för att fatta det. Det ser jag dock mest som positivt, man blir ju mer fokuserad av det.

Fast när jag tänkte efter lite mer insåg jag dock att det inte var helt sant, vid några tillfällen har jag faktiskt blivit direkt rädd, sådär så att det varit obehagligt flera varv efter. Oftast blir jag mest förbannad för att jag gjort en miss, men när man känner att det där var väldigt nära att gå riktigt riktigt illa så kan det ta djupare än så. Klantade mig tex i högfartsböjen på Sviestad en gång och var illa nära att gå av i full fart. Hade ju dessutom i ganska färskt minne hur illa det kan gå där, vilket kanske också gjorde sitt till.

Annars är jag mest rädd när människor jag tycker mycket om gör farliga saker. Vet tyvärr av erfarenhet hur illa det kan gå, även om det då handlade om fallskärmshoppning och inte motorcykelåkning. Man kan ju dock inte gå omkring och ha åsikter om vad folk omkring en ska pyssla med, jag vet hur mycket hoppningen betydde för henne, och skulle inte ha försökt ändra på det ens om jag på något magiskt vis kunde gå tillbaka. På samma sätt skulle jag inte acceptera att någon annan försökte få mig att sluta åka hoj, oavsett hur välment det månde vara. Man får helt enkelt se till att ta vara på sina nära och kära så länge man har dem istället, för man vet aldrig hur länge det varar.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Mitt i kurvan kör swedie om mig i överljudshastiget... på insidan:confused: .... TOTALT OMÖJLIGT.... (Talang är SÅ orättvist)

Jag vet, talang är SÅ orättvist. Jag menar, hallå liksom, varför kan man inte få tävla på lika villkor? Jag skulle kunna vilja ha ett system med talanghandikapp. Tänk om jag bara fick ett par två/tre varvs försprång på t ex Fredde Watz så skulle vi kunna ha jättebra och spännande race tillsammans. :)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Rädd, men lite vid sidan av liksom...

Det är banne mig inte helt roligt att stå bredvid när ni kör heller... Varje gång den sista rullar in i depån efter ett träningspass, kval eller tävling (i stigande nervositetsordning) så drar iaf jag en lättnandes suck om det har gått bra.

Värst av allt är provstarten och de två första varven på ett rejs. Det är klart pulshöjande att stå t.ex. i Tröset på en R1000-start.

Fast värst av alla är snabba gruppen på Bike Week... Det borde klassas som tortyr enligt Genevékonventionen... :)

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Inte när man själv kör, men när man står i depån när grabben stångas då darrar man en del, å värre blir det väl i år då man ska släppa ut honom i Rookie 600 träsket:skrämd

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...