Är du rik?

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
maverick_750rr skrev:
*raggar* :bow

Hej Watttson.... jag heter Flemmnånting tror jag och jag är en liten pojke på snart 17 år - 12 i skallen. Men jag vill att du lär mig personlig mognad och kanske hur man har ett fast förhållande :crash

Visst har jag chans? :fakta

750RR

Hmm det där kortet är ju gamalt!! Du är myyycket hårigare nu, men va fan... blir du rik på att köra glassbil, så!! Jag är inte sååå kräsen....
Fast... jag vet inte.... Dina åsikter om otrohet får mej att tveka.... Pengar kanske inte är allt här i livet, dvs. om jag har nåt liv kvar efter ett förhållande med dej! :slicka :slicka

Rymdis fortsätter att ta datingpoäng! :tummenupp Röka.. vaddå? Jag?? :rodnar

/Fröken lever helst utan krav

Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Re: Re: Re: Rika jävlar!

Seizure Later skrev:
...Staten och dom bedrag som finns är inget som är skapat för att premiera mygel och ljug, utan för att hjälpa dom svaga.
När bidragen infördes kunde ingen tror att någon ville vara så låg att dom ljög för att få bidrag, utan det har tillkommit senare...

Jag har aldrig trott att bidragen är skapade för att öka myglet men däremot så skulle bidragssystemet behöva ses över.
Det finns alldeles för många som idag går på bidrag bara för att dom vill.
Bidrag i någon form kommer alltid att behövas om vi inte vill få fler utslagna på gatorna som tigger för att få mat.

No:18: Eeh.. tack tror jag.. :öl :hej

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Re: Re: Re: Re: Rika jävlar!

Ghost skrev:
..men däremot så skulle bidragssystemet behöva ses över.
Det finns alldeles för många som idag går på bidrag bara för att dom vill.
Bidrag i någon form kommer alltid att behövas om vi inte vill få fler utslagna på gatorna som tigger för att få mat.

Överens.

Samtidig får vi inte glömma att det är bidragssystemet - det förhatliga - som gett kvinnor möjlighet att klara sig själv (från början, alltså), alla möjlighet att studera och ensamstående mödre/fädre råd att ha en dräglig boendestandard. Samt folk råd att ha en ordentlig tandhygien osv....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Re: Re: Rika jävlar!

Seizure Later skrev:
Överens.

Samtidig får vi inte glömma att det är bidragssystemet - det förhatliga - som gett kvinnor möjlighet att klara sig själv (från början, alltså), alla möjlighet att studera och ensamstående mödre/fädre råd att ha en dräglig boendestandard. Samt folk råd att ha en ordentlig tandhygien osv....
Njae... Någon tandhygien utöver den du kan ordna själv med hjälp av en tandborste, tandtråd osv räcker bidragssysemen knappast till - för den som har bidrag som enda inkomstkälla vill säga. Bidragssystemen är så utformade att transfereringarna i huvudsak går från medelinkomsttagare till medelinkomsttagare. Det som går till sådana som av någon orsak är oförmögna att försörja/klara sig själva är en relativt liten del. Det blir så med generella, ej behovsprövade bidrag. Deras främsta syfte är att förskjuta individens inkomst över tiden, inte att utjämna inkomstskillnader mellan individer. Lite enkelt uttryckt alltså.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
maverick_750rr skrev:
*raggar* :bow

Hej Watttson.... jag heter Flemmnånting tror jag och jag är en liten pojke på snart 17 år - 12 i skallen. Men jag vill att du lär mig personlig mognad och kanske hur man har ett fast förhållande :crash

Visst har jag chans? :fakta

750RR

Då går ju helt fel tillväga!. Säg åt henne att du är oskuld och vill lära dig allt om kvinnans feminina mystik (eller något liknande skitsnack), så väcker du hennes moderskänslor och hon blir som vax i dina händer.

p.s. Skulle inte det funka så är det ju numera allmänkänt att hon tänder på rollspelslekar där hon får vara pirat, så det kan ju vara värt ett försök!. :D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
watson skrev:
Har ju snäll pappa då, då.... :rodnar Han kallar det förskott på arvet.... :D
/Fröken rääger
Det är väl nått sånt ja :rodnar
Men lite har man ju fått pröjsa själv...

Originally posted by Bingo
Jag har vare sig pengar eller ett liv.
Haha.. jaja alltid lurar du nån ;)

Originally posted by maverick_750rr
Jag kanske klassas som rik? Vet inte. Har hoj som jag lagt över 150.000 i, kör BMW M5 privat.
Du kan inte både klassa dig som rik och samtidigt ringa o tjata om att du inte änns har råd med bensin till jobbet :p M5 ska väl vara "M5 " ;)

Originally posted by Chrille
Det finns ALLTID de som har det bättre....
Någon måste ju ha det bäst! :1pajas

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Rik?

inte en chans, fast jag levde rätt gott när jag bodde hemma och jobbade för 2 år sen, 13000/mån att leka med :)
Nu försörjer dock CSN mej och det är inte fett :( Går back med några tusen/månad

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
xplojt skrev:
Ni som har mc, är ni rika lr har ni sparat bra länge? Eller lånat pengar. Såg nyss en snubbe här som har en Ducati och en saab cab?? Då kan man inte ha ett sopjobbar arbete iaf :) :squid

Hmm har just en kompis som jobbar just som "sopjobbare" han har en 00:as R1:a och en nyare banhoj.
Tror att dom inte tjänar så dåligt heller.
Allt handlar om prioriteringar...

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Re: Rika jävlar!

king skrev:
Ge mig en rik snubbe så att jag kan slita sönder honnom i små bitar så att jag kan måta råttorna metta av hans kött.
Det retar mig så inn i fan på systemet jobbar jag vitt så har man inget bostadsbidrag och nu ska man börja betala dagis avgift det och ena efter det andra, tillslut liggar man mer back en vad man jorde då man va arbestslös. Mitt ord till alla, staten är skapt för att bli lurad annars kommer ni alltid att förbli fattiga och dumma.
Logik. Systemet är byggd på Markavelis ideologi

Vad har en enskild rik människa med din livssituation att göra? Ta tag i ditt EGET liv istället för att skylla ditt s k misslyckande på andra.

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Jag har en del pengar, somliga skulle nog kalla mig rik, men jag kör en biiiillig hoj. Jag vill inte lägga en massa pengar på en slit-och-släng-grej som tex bil och hoj.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Hightuned skrev:
Då går ju helt fel tillväga!. Säg åt henne att du är oskuld och vill lära dig allt om kvinnans feminina mystik (eller något liknande skitsnack), så väcker du hennes moderskänslor och hon blir som vax i dina händer.

p.s. Skulle inte det funka så är det ju numera allmänkänt att hon tänder på rollspelslekar där hon får vara pirat, så det kan ju vara värt ett försök!. :D

:D :D LMAO :D :D

Nä, du.... Det är nog inte rätt väg att vifta med oskuldsskylten!! Är det nån som tänder på det??? :confused: :confused: I Mavves fall så behövs det dock inte nån skylt... Bilderna talar sitt tydliga språk. :D :slicka

Eehh... tror vi har hamnat lite OT :rodnar

/Fröken loaded

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
xplojt skrev:
Ni som har mc, är ni rika lr har ni sparat bra länge? Eller lånat pengar. Såg nyss en snubbe här som har en Ducati och en saab cab?? Då kan man inte ha ett sopjobbar arbete iaf :) :squid

Så dåligt tjänar inte sopgubbar. Jag tror dom har en lön på ca 22 000 och det är väl inte så kass??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Iceman1975 skrev:
så? Det var länge sen vi fick lite info vad du gör "over there"..
Såg på nån bild att du hade ett fett garage... Eller vens det nu var..

Inga planer på att komma hem till Sverige?

//Nichlas

nix :D planer på att stanna. Dock komma hem till sverige på temp besök. sen tillbaka.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
watson skrev:
:D :D LMAO :D :D

Nä, du.... Det är nog inte rätt väg att vifta med oskuldsskylten!! Är det nån som tänder på det??? :confused: :confused: I Mavves fall så behövs det dock inte nån skylt... Bilderna talar sitt tydliga språk. :D :slicka

Eehh... tror vi har hamnat lite OT :rodnar

/Fröken loaded

Är det nån som tänder på det?. Det kan du inte fråga mig, det måste du nog fråga någon som "får något" i stället för någon som jag bara snackar en massa skit hela tiden?. :D

p.s. Jag känner en killer som jobbar som sopgubbe och får minsan ut nästan 25000:- i månaden (förvisso till ett pris av en värkande rygg), men knappas någon svältlön?.

Last edited:

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
SAMMANFATTNING!

Alltså de som har bott hemma en gång i tiden har alltså vart RIK en gång i tiden :>? Då kan ni alltid skryta lite :rock

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Sopchaffisarna här ligger på 22700:-/mån så dom har en hyffsad lön men dom får arbeta för den. Det är stenhårt och ryggen går sönder rätt fort så dom är värda vart enda öre.

Efter 7 terminers studier och 1 års arbetslöshet så kan man knappast beskyllas för att vara rik. Jaja, kommer aldrig få in några pengar på min utbildning men det var värt det! Personlig utveckling måste i vissa fall gå före pengar. :tummenupp

*DIABLO*

Guest
Jag kör en camaro cab och en yamaha r6 -03 o jag tycker inte att jag är rik.

Bifogat

• camaro.jpg
    camaro.jpg
    47.3 KB · Visningar: 185
Last edited:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
-Oooooh, Nya R6:an är ruskigt snygg!, vore jag inte Yamaha allergiker så skulle jag köpa en och montera turbo!.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...