Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Ugluk skrev:Jag är låginkomsttagare, men jag anser mig ha ett rikt liv.
Det är ju det viktigaste!
Bingo skrev:Jag har vare sig pengar eller ett liv. Men det är ganska bra väder. Man får vara glad åt det lilla.
chrille-r1000 skrev:Men hade jag vunnit 50 mille på lotto....Oj oj oj. Ja drömma kan man ju alltid göra.
Är det ingen här på forumet som har vunnit en bunt pengar på nåt av svenska spels tjänster? lr kanske nåt annat spelbolag?
watson skrev:Har ju snäll pappa då, då.... Han kallar det förskott på arvet.... men min hoj är ju inte i 100 000 kronorsklassen om man säger så, och bil har jag ingen.....
(Bra tråd det här.... Alla rika snubbar skriver in sej och jag kan välja och vraka vem jag ska stöta på... fast Rymdis ligger ju först på listan )
/Fröken rääger
Jo.. det är ju klart att man är både adlig och i en sits där man kan få små länder in i lågkonjunkturer bara genom lite nyckfull valutaspekulation, men det känns ju bra att beblanda sig lite med pöbeln ibland för att få känna sig överlägsen..Hightuned skrev:Att du också knegar gör mig verkligen förvånad med tanke på din politiska uppfattning?. Jag var övertygad om att du var adlig och hade ärvt en förmögenhet så att du inte behövde slita och beblanda dig med massorna?.
Jag tror inte att du är en riktig loser. Jag tror att du är en skenloser.loser skrev:...Jag vill åka hoj, båt och ha råd att resa lite, sedan så är jag nöjd...
Swedie skrev:alla frågar mig hur jag har råd.. och tror jag är rik.
kul
Bingo skrev:Jag tror inte att du är en riktig loser. Jag tror att du är en skenloser.
king skrev:Ge mig en rik snubbe så att jag kan slita sönder honnom i små bitar så att jag kan måta råttorna metta av hans kött.
Det retar mig så inn i fan på systemet jobbar jag vitt så har man inget bostadsbidrag och nu ska man börja betala dagis avgift det och ena efter det andra, tillslut liggar man mer back en vad man jorde då man va arbestslös. Mitt ord till alla, staten är skapt för att bli lurad annars kommer ni alltid att förbli fattiga och dumma.
Logik. Systemet är byggd på Markavelis ideologi
smarta killenGhost skrev:Tror inte det är någon enskild rik snubbe som är skyldig till det system vi har i Sverige idag.
Det system vi har idag tycker jag premierar fusk & mygel för att skaffa sig så mycket bidrag som möjligt.
Många av dom bidrag vi har idag är enligt mig till för att binda människor till en viss ideologi.
Jag tror heller inte att staten har blivit skapt för att bli lurad,
snarare finns den till för att hjälpa enskilda individer (bla) men enskilda individer inom staten använder makten & vetskapen till sitt eget bästa istället för allas bästa.
Vem är Markavelis?
(Mycket politik blev det, om någon av moderatorerna inte gillar det så var snäll & ta bort det. Tack)
Ghost skrev:Vem är Markavelis?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |