Är du rik?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ugluk skrev:
Jag är låginkomsttagare, men jag anser mig ha ett rikt liv. :)

Det är väl det som räknas va? Jag har nog vad som anses vara en hög inkomst men inte fan blir mitt liv rikare för att jag staplar det på hög? Man får ha så roligt som möjligt och sen hjälpa de som inte har de lika bra.
Lönen har gjort god nytta i slutet av månaden om kontot är tomt och en del av det har gått åt till att hjälpa en familjemedlem eller vän.

Den här tråden är egentligen dum. Ett bra sätt att göra sig olycklig över sin egen situation är att gå och gräma sig över att andra har det bättre. Det finns ALLTID de som har det bättre....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag har vare sig pengar eller ett liv. Men det är ganska bra väder. Man får vara glad åt det lilla. :)

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Jag tjänar väl sådär, ca 13.500 efter skatten men jag prioriterar ju hojen framför allt annat just nu. Men hade jag vunnit 50 mille på lotto....Oj oj oj. Ja drömma kan man ju alltid göra.
Är det ingen här på forumet som har vunnit en bunt pengar på nåt av svenska spels tjänster? lr kanske nåt annat spelbolag?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Jag har vare sig pengar eller ett liv. Men det är ganska bra väder. Man får vara glad åt det lilla. :)

Du är ju numera oficiellt RR-wannabe. Tro fan att du inte har ett livutanför depån. Den lyxen har vi alla avsagt oss.....

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
chrille-r1000 skrev:
Men hade jag vunnit 50 mille på lotto....Oj oj oj. Ja drömma kan man ju alltid göra.
Är det ingen här på forumet som har vunnit en bunt pengar på nåt av svenska spels tjänster? lr kanske nåt annat spelbolag?

Lotto är en skatt för dom som inte är bra på matte... Chansen att vinna är minimal.

Jag är väl sådär i mitten av normallön, men med 5 ungar så är det inte rikt - på pengar i alla fall. Annars så tycker jag mig vara endå särdeles rik.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Ugluk skrev:
Jag är låginkomsttagare, men jag anser mig ha ett rikt liv. :)

Att du också knegar gör mig verkligen förvånad med tanke på din politiska uppfattning?. Jag var övertygad om att du var adlig och hade ärvt en förmögenhet så att du inte behövde slita och beblanda dig med massorna?. :D

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
ligger å tjänar grova stålar på CSN´s studiebidrag...

våldsamma 2384 kr i månaden... :finger
räcker till hyran eller några :öl

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
watson skrev:
Har ju snäll pappa då, då.... :rodnar Han kallar det förskott på arvet.... :D men min hoj är ju inte i 100 000 kronorsklassen om man säger så, och bil har jag ingen.....

(Bra tråd det här.... Alla rika snubbar skriver in sej och jag kan välja och vraka vem jag ska stöta på... :D :tummenuppfast Rymdis ligger ju först på listan :hej )

/Fröken rääger

Sa jag att Kawan är en -02 och att bilen är en SAAB Turbo med mera utrustng som fanns att få?

Hur går det med rökavvänjningen? :hej

Last edited:

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Rik? Hur i h-e mäter man det? Har man råd att göra det man vill, så kanske man kan klassas som rik. Men sedan kommer frågan vad man vill göra egentligen. Vissa vill köpa 3 Ferraris och glassa runt med. Jag vill åka hoj, båt och ha råd att resa lite, sedan så är jag nöjd. Med den måttstocken så är jag väl rik. Men på fritid är jag trots allt rätt fattig.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Hightuned skrev:
Att du också knegar gör mig verkligen förvånad med tanke på din politiska uppfattning?. Jag var övertygad om att du var adlig och hade ärvt en förmögenhet så att du inte behövde slita och beblanda dig med massorna?. :D
Jo.. det är ju klart att man är både adlig och i en sits där man kan få små länder in i lågkonjunkturer bara genom lite nyckfull valutaspekulation, men det känns ju bra att beblanda sig lite med pöbeln ibland för att få känna sig överlägsen.. ;)

Nä.. jag byter blöjor, torkar skit och får stryk för min lön.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
loser skrev:
...Jag vill åka hoj, båt och ha råd att resa lite, sedan så är jag nöjd...
Jag tror inte att du är en riktig loser. Jag tror att du är en skenloser. ;)

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Swedie skrev:
alla frågar mig hur jag har råd.. och tror jag är rik.

kul

så? Det var länge sen vi fick lite info vad du gör "over there"..
Såg på nån bild att du hade ett fett garage... Eller vens det nu var..

Inga planer på att komma hem till Sverige?

//Nichlas

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Bingo skrev:
Jag tror inte att du är en riktig loser. Jag tror att du är en skenloser. ;)

Ey len! Finns inget som inte är riktigt hos mig! (Vissa påstår dock att jag är en sjuk människa)
Säger bara som en gammal skolbekant:
- Hur har du haft råd med att bygga ut hemma? Du vart väl av med jobbet för ett par månader sedan.

- Finax! Kanon!

Skämt åsido, enligt dig så är jag något som är värre än en loser, jag är en loserwannabee! Jag försöker och försöker men blir aldrig 100% misslyckad.

DARNED!

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
rik hm 950 i månaden plus lite pengar här å där defintivt inte skattat de lönar sig inte för mej å jobba vit
åker 740 diesel å en mc som inte går mer än på en cyllinder
jippie
vill ha tag i en mc för cirka 25000 något förslag?

king

King
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
R1 men älskar min gamla zx7r Ninja
Rika jävlar!

Ge mig en rik snubbe så att jag kan slita sönder honnom i små bitar så att jag kan måta råttorna metta av hans kött.
Det retar mig så inn i fan på systemet jobbar jag vitt så har man inget bostadsbidrag och nu ska man börja betala dagis avgift det och ena efter det andra, tillslut liggar man mer back en vad man jorde då man va arbestslös. Mitt ord till alla, staten är skapt för att bli lurad annars kommer ni alltid att förbli fattiga och dumma.
Logik. Systemet är byggd på Markavelis ideologi

Bifogat

• adoration-sm.jpg
    adoration-sm.jpg
    3.6 KB · Visningar: 322

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Re: Rika jävlar!

king skrev:
Ge mig en rik snubbe så att jag kan slita sönder honnom i små bitar så att jag kan måta råttorna metta av hans kött.
Det retar mig så inn i fan på systemet jobbar jag vitt så har man inget bostadsbidrag och nu ska man börja betala dagis avgift det och ena efter det andra, tillslut liggar man mer back en vad man jorde då man va arbestslös. Mitt ord till alla, staten är skapt för att bli lurad annars kommer ni alltid att förbli fattiga och dumma.
Logik. Systemet är byggd på Markavelis ideologi

Tror inte det är någon enskild rik snubbe som är skyldig till det system vi har i Sverige idag.
Det system vi har idag tycker jag premierar fusk & mygel för att skaffa sig så mycket bidrag som möjligt.
Många av dom bidrag vi har idag är enligt mig till för att binda människor till en viss ideologi.
Jag tror heller inte att staten har blivit skapt för att bli lurad,
snarare finns den till för att hjälpa enskilda individer (bla) men enskilda individer inom staten använder makten & vetskapen till sitt eget bästa istället för allas bästa.

Vem är Markavelis?

(Mycket politik blev det, om någon av moderatorerna inte gillar det så var snäll & ta bort det. Tack)

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Re: Re: Rika jävlar!

Ghost skrev:
Tror inte det är någon enskild rik snubbe som är skyldig till det system vi har i Sverige idag.
Det system vi har idag tycker jag premierar fusk & mygel för att skaffa sig så mycket bidrag som möjligt.
Många av dom bidrag vi har idag är enligt mig till för att binda människor till en viss ideologi.
Jag tror heller inte att staten har blivit skapt för att bli lurad,
snarare finns den till för att hjälpa enskilda individer (bla) men enskilda individer inom staten använder makten & vetskapen till sitt eget bästa istället för allas bästa.

Vem är Markavelis?

(Mycket politik blev det, om någon av moderatorerna inte gillar det så var snäll & ta bort det. Tack)
smarta killen :rolleyes:

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Re: Re: Rika jävlar!

Ghost skrev:
Vem är Markavelis?

Finsk filosof, kanske.

Nä, Machiavelli = italiens fyrste som inte var så trevlig.

Staten och dom bedrag som finns är inget som är skapat för att premiera mygel och ljug, utan för att hjälpa dom svaga.
När bidragen infördes kunde ingen tror att någon ville vara så låg att dom ljög för att få bidrag, utan det har tillkommit senare.

Att politikerna i dag verkar vara utan kontakt med den verklighet vi andra lever i främjer dock inte systemets överlevnad.
Önskar att det fortfarende fanns lite mera solidaritet i västvärlden...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept