Är du "utvecklingsstörd"?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Säger som Ayrton Senna sa: Servostyrning och skit det är för veklingar.

Men 200 kusar skulle ju sitta fint.:)

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Jag menar utvecklingen av motorcyklar alltså.
Det går ju med en rasande fart, nu måste en hoj ha ABS, Traction Control, Quickshift, minst 200 hk, magnesium och kolfiber osv, osv.
Det är ju du som kund som betalar i slutändan.
Störs du av att det aldrig går att ha det senaste i mer än några veckor, sen kommer det nåt nytt som alla måste ha.
Man hinner ju aldrig ifatt utvecklingen ekonomiskt, typ.
Störs du, eller skiter du i det och sitter nöjd med det du har?
Krävs nog lite mage och en del självdistans för att få fram ett ärligt svar! Rationellt vet man hur korkat det är, men emotionellt vill man ha det senaste och coolaste! Tycker själv att det är kul att testa nya grejer. Nya grejer för mig vill säga. En valfri känd veteranhoj vore riktigt coolt att testa exempelvis. Eller pröva allt mellan cross, RR, moppe & kromsläde.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Just nu för tillfället är jag nöjd, effekt behöver jag inte ha mer av alls, chassi och bromsar räcker till för mig, kan fortsätta utveckla min talang på det jag har, det är jag som sätter bergränsngarna inte min hoj, då man forfarande är rätt talanglös:D Så skulle man byta nu så är det mest för den estetiska sakens skull isåfall, jag blir inte snabbare runt en bana i dagsläget ialla fall med en hoj med 20-50 hk mer iaf. För min del anser det inte vara värt de pengarna heller, så jag ligger inom vad jag anser kostanderna för hoj, service och försäkring är på en väldigt rimlig nivå.

OM det är någon man skulle vilja ha så är det abs dårå.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Klart jag skiter i utvecklingen.
30 år gammal dieselmerca, funkar perfekt och built to last
60 år gammal båt i ek med original Seffle tändkulemotor, funkar perfekt och built to last.
17 år gammal HD sportster, går fortare för varje år

Flummar på att komplettera min Luma skivspelare med en CD-spelare. Men CD börjar ju redan försvinna, till skillnad från LP som bara ökar och blir billigare. Så det får nog va.

Ett säkert sätt att betala för mycket pengar är att vilja skaffa det som alla livstilsmänniskor vill ha. Då får man betala för mycket. Tyngande lån på övervärderade bostadsrätter, svindyr hoj/båt/bilförsäkring etc.

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Skaffat sidleds-ABS? :va

Jorå det funkar men det är som allt annat man måste själv lita på knarren, hojjen osv. nu har jag ju kört en del cross i gamla tider så jag låter knarren göra jobbet och jag själv måste balansera, självklart så är inte ABS lösningen för en som bara litar på tekniken men det hjälper och det funkar när jag själv "missar" brunnen. Men jag litar inte på det utan kör som jag brukar om du förstår vad jag menar..

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Jag gillar prostata stimulansen vid 9000> varv, och det uppstående "skräcksuget" i ryggraden när man bromsar lite sent. Och det på fruns fzr -91 års modell....

Priceless. :tummenupp

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Kan ju inte klaga på att de går snabbt då de varit bakom bilindustrin i några år.
Är ju bättre att säga äntligen eftersom alla dessa saker funnits åratal på bilen.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Den dag jag fyller 90 och slutar köra kommer nuvarande hoj stå konsenverad i vardagsrummet :tummenupp

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
...........

håller med bortsett att det ska vara - 01 :)

jag tycker att hojjarna bara blir sämre och sämre. som bäst va dom 2003, 2004, 2005.
vem vill åka omkring med tung abs, tractionkontroll och fan va det heter som bara förstör körkänslan. Å snart börjar det väl plinga i hjälmen om man inte spännt fast spännet korrekt.
nej, jag har aldrig provat en hoj med abs men jag hävdar bestämt att det är dåligt.
och godstjockleken i hojjarna blir bara tunnare och tunnare för att spara vikt, snart går de väl sönder av bara fartvinden. tacka vet jag en gammelhonda årsmodel 93. heavy is reliable.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan ju inte klaga på att de går snabbt då de varit bakom bilindustrin i några år.
Är ju bättre att säga äntligen eftersom alla dessa saker funnits åratal på bilen.

Bilar byggs för att vilken idiot som helst ska kunna köra dom, året runt.

Hojar byggs för entusiaster, som oftast inte ens kör när det regnar.

Hade entusiasterna som kör hoj efterfrågat ABS,ETC,PMS och ADHD så hade hojarna haft det.
Nu börjar folk efterfråga det och då kommer det.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Bilar byggs för att vilken idiot som helst ska kunna köra dom, året runt.

Hojar byggs för entusiaster, som oftast inte ens kör när det regnar.

Hade entusiasterna som kör hoj efterfrågat ABS,ETC,PMS och ADHD så hade hojarna haft det.
Nu börjar folk efterfråga det och då kommer det.

Får ju innerligt hoppas att inte hojen också börjar lida av PMS...... :brinnerup

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Sportbike skrev:
Störs du, eller skiter du i det och sitter nöjd med det du har?

Asså jag störde mig som satan, tjöpte senaste Daytonan me quickshift å TTX för å straffa dig... sen gick du å bytte till nån gubb-ducce, å senast hade du tagit bilen till Rosenhill, så det va ju ba å sälja igen.

Nästa år räcker det med en motard för å hänga av :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Skaffat sidleds-ABS? :va

Antispinn kanske?

Flummar på att komplettera min Luma skivspelare med en CD-spelare. Men CD börjar ju redan försvinna, till skillnad från LP som bara ökar och blir billigare. Så det får nog va.

Jag har top notch av följande: CD-spelare, MD-spelare, kassettdäck och equalizer. Vardera biten kostade ca 4k i början på 90-talet och de står sig bra än idag. Skall göra mig kvitt dom. Alla fyra är dina för 600.-.
Bara att hojta till!

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
:D Två år senare spelade till och med brödrosten MP3 och den sista spiken i kistan slogs i för MD

Ja, vaffan var grejjen med MD:confused: Vilken ultraflopp.
Tror jag använde den i kanske 2 år, och jag har totalt 4-5 MD-skivor....
(Jörgen, de kan självklart ingå i dealen, eftersom de förmodligen inte finns att köpa nånstans)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag är nog utvecklingsstörd men åt andra hållet. Därför går jag från insprut till förgasare, från 900 till 400cc, från årsmodell -00 till -97... utan att ens ha provkört.

Last edited:
Nyheter
CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...