Är du "utvecklingsstörd"?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Fattiga?

Men det är klart.. kör man aldrig med sina hojar så rullar ju pengarna inte iväg i samma takt som för oss andra, så jag förstår att du är tät.

Hmm vet inte hur du räknar, om jag köper en ny Repsol och trimmar och smyckar den för 150´+hojen 140´, (körde den främst -09) sen köper jag BMWn med godis för 200`, på vilket sätt rullar dina pengar fortare:confused:
Jag brukar köra c:a 3000mil om året, med två hojar kan man fördela milen, men i år har det pga arbete och väder inte blivit lika mycket, brukar byta bil och hoj vartannat år.

Men kände bara att tråden kändes så bakåtsträvande, Jörgen kör manuell skivspelare och är lika nöjd som med en HiFI för 250´, ingen tycker att utvecklingen egentligen gjort någon nytta utan det var bra som förr. Innerst inne skulle nog de flesta vara glada att kunna plocka ut en sprillans hoj av valfri modell eller bil. (inlägget var ironi).

En sak är att samla på gamla saker, men att hävda att en R1 98 är lika rolig som dagens R1:a:va

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
...
En sak är att samla på gamla saker, men att hävda att en R1 98 är lika rolig som dagens R1:a:va

Det går i min värld alldeles utmärkt. Att den inte är lika bra kan man inte argumentera mot, men just rolighet är väldigt subjektivt.

Jag tror faktiskt att jag har minst lika kul som du när jag svassar runt på en bana, trots att min hoj kommer från stenåldern, och du kör 8:eek:r runt mig. Smattret från flattisarna, brölet från trattarna, svajet mitt i kurvan, vibrationerna, när jag får till ett bra varv så har allt bidragit till en otrolig glädje. Om man får ut samma glädje med nya grejor, fine, men jag vill ha nåt som är "mitt" eget. Jag skulle nog ha råd med en ny racerbumse om jag ville, men jag tror faktiskt inte att jag skulle vara gladare för det.

Det är olika i olika kommuner helt enkelt! (Och det är helt OK.)

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Mest kul per krona har den som köpt billigaste hojen :)
Sen kan man ju ha roligt på olika sätt på olika hojar :)

Men ABS ser jag inte som någon nackdel, förutsatt att det är urkopplingsbart.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mest kul per krona har den som köpt billigaste hojen :)

Garanterat. Skulle själv vilja ha nån gammal häck att fisa runt på och meka lite med. Den jag har nu är rätt svår mekad. Och behöver inte mekas med heller för den delen.

Den dagen jag flyttar till villa med garage köper jag två hojar till direCt. En enduro och nåt som skall bli en flattrack.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hmm vet inte hur du räknar, om jag köper en ny Repsol och trimmar och smyckar den för 150´+hojen 140´, (körde den främst -09) sen köper jag BMWn med godis för 200`, på vilket sätt rullar dina pengar fortare:confused:
Jag brukar köra c:a 3000mil om året, med två hojar kan man fördela milen, men i år har det pga arbete och väder inte blivit lika mycket, brukar byta bil och hoj vartannat år.

Men kände bara att tråden kändes så bakåtsträvande, Jörgen kör manuell skivspelare och är lika nöjd som med en HiFI för 250´, ingen tycker att utvecklingen egentligen gjort någon nytta utan det var bra som förr. Innerst inne skulle nog de flesta vara glada att kunna plocka ut en sprillans hoj av valfri modell eller bil. (inlägget var ironi).

Du är per definition "utvecklingsstörd".
Du skaffar de värsta grejerna bara för att smörja ditt ego och visa för alla dina "värsting" grejer.
Får du inte tillräckligt med uppmärksamhet måste starta trådar där du talar om hur mycket du lagt på dina hojar och hur bra de är, med jämna mellanrum.
Men du använder ju inte grejerna.
Nej!, 3000 gatmil är inte att använda dessa hojar. På bana använder man maskiner av den kalibern.

Jag var o tankade på Shell vid BIKE trollhättan när en gråhårig gubbe med semiflint plockade ut en ny bmw s1000rrr. Han var glad som 3åring med en storstrut. Men situationen var så patetisk att jag som medmänniska skämdes. När jag åkte därifrån tänkte jag på dig.

En ägare av de få bugatti veyron som finns, är en blåhårig tant i 80års åldern som har den till att köra fram o tillbaka till sin bingohall.
Det får mig också att tänka på dig.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Jag har lagt mer pengar än dig i år på hojar. Jag anser mig dock inte vara vettigare, bättre eller mer förnäm än andra för det.

Och en R1 från 98 kan på flera sätt vara roligare än dagens R1 av olika anledningar. Alla anser inte att teknik och hästar är allt.

Du måste tona ner skrytet och sluta skriva hur mycket pengar du lägger på MC's och så så många tidningar. Det är inget som får gehör, utan får snarare motsatt reaktion än den du förväntar dig.

Det är kul att du är med att diskuterar, men hoppa över att berätta hur bäst du är hela tiden och var bara med och diskutera istället.

I övrigt, håller med med Sportbike om att utvecklingen går störande fort iaf =)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag var o tankade på Shell vid BIKE trollhättan när en gråhårig gubbe med semiflint plockade ut en ny bmw s1000rrr. Han var glad som 3åring med en storstrut. Men situationen var så patetisk att jag som medmänniska skämdes. När jag åkte därifrån tänkte jag på dig.

En ägare av de få bugatti veyron som finns, är en blåhårig tant i 80års åldern som har den till att köra fram o tillbaka till sin bingohall.
Det får mig också att tänka på dig.

Jag blir snarare glad när jag ser äldre lägga pengar på leksaker.
Hade jag sett samma guube med nyintjöppt likadanmenlitevärreänkompisens glidarhoj, så skulle jag tycka att det var lite patetiskt.
Men bara lite.

Blåhårig tant i buskutti vejroniottan känns däremot ogenomtänkt.
Förmodligen skulle hon trivas bättre i en smidig mercedes.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
CV-gasare är skit (på-av känsla, väldigt obehagligt) och skulle aldrig någonsin ha uppfunnits.

Det där är nog att dra lite väl många hojmodeller över en kam. Nu är jag förstås partisk men tycker att gammel-R1:eek:rna som väl var de sista "supersport"-hojarna med förgasare har grymt fin känsla.

Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag var o tankade på Shell vid BIKE trollhättan när en gråhårig gubbe med semiflint plockade ut en ny bmw s1000rrr. Han var glad som 3åring med en storstrut. Men situationen var så patetisk att jag som medmänniska skämdes.

Hur vet du att den där gubben inte smiskar sin hoj ordentligt?
Han kanske är överjävlig på att köra trots att han blivit äldre.

Tocar kanske kan köra han med (även om kycklingränderna på Repsolhondan indikerar annat).

fjune

Guest
Det jag drömmer om mest är inte nån löjlig plastraket med massa teknik, utan en CR 500 i fullt orginalskick :) tidigt 90tal :näsblod

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hur vet du att den där gubben inte smiskar sin hoj ordentligt?
Han kanske är överjävlig på att köra trots att han blivit äldre.

Tocar kanske kan köra han med (även om kycklingränderna på Repsolhondan indikerar annat).

Det vet jag inte.
Och den 80åriga tanten kanske verkligen behöver höghastighetsresuserna för hinna i tid till bingon.
Men baserat på min förutfattade meningar förhåller det sig inte så.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin