Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kändes som om du buntade ihop ABS med övriga handikapphjälpmedel.
Läste grovt och slarvigt.
Personligen så tyckte jag att du närmade dig eftermonterad ABS, stödhjul och neonrör när du satte insprut på spruttstern.
Usch.
Tack för det!
Tycker för min del att ett Alpha/N-sprut med alla tänd- och bränsleparametrar öppna är mer race än tex vacuumfuggar:
Ingen map-sensor, ingen airtemp-sensor, ingen bränsletempsensor, ingen knacksensor ingen motortempsensor samt ingen tomgångsmotor. Därtill ingen kallstartsautomatik. Fodrar betydligt mer kunskap att köra än tex en vanlig vacuumfugge eller originalmonterade closed-loop sprut . Mer som ett gammalt Hillborn.
Men det som gjorde att jag provade och behöll det till förmån för min Mikuni HSR48:a var den stora effektvinsten jag fick tack vare cylinderindividuell tänd- och bränslemappning och bättre finfördelning av bränslet.
Men visst, det är ju elektronik i ECU:n och det är ju lite ecklitt.
Last edited: